אמונה

"צמרמורת חלפה בגבי. באתי להפריך, ובסופו של דבר הוכחתי שזה אמיתי"

מן ההוכחות לעל-טבעיות שבתורה: הצופן התנכ"י – מהו, האם הוא עומד באמות מידה מדעיות, ומה יש למומחים בתחום לומר?

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

אחת התופעות מעוררות ההתפעלות היא קיומם של צפנים המקודדים לאורך ספר התורה. קיימות צורות קידוד רבות, אותן מכירים חכמי ישראל  עוד ממתן תורה, אך אנשי המדע כיום מכירים רק צורת קידוד אחת, שנקראת "דילוג אותיות".
הצפנים המקודדים נוגעים בכל תחום ובכל פרט בבריאה, משחר ההיסטוריה ועד סוף הדורות, כאשר ביטויים של פרטי מידע, שקשורים לאותו עניין, מוצגים בסמיכות או בהצטלבות זה לזה, כגון מאורעות ופרטיהם; אישים ודמויות עם ביטויים מוצפנים של מאורעות חייהם, תאריכי לידה ופטירה; דיני מצוות מהתורה שבעל פה; עולם הצומח ועוד.

הפיזיקאי דורון ויצטום והמתמטיקאי פרופסור אליה ריפס, מן המכון למתמטיקה באוניברסיטה העברית, ערכו מחקר מדעי על הצופן התנכ"י, שזכה לפרסום נרחב בעולם המדע ובכלי התקשורת.

אחת התופעות הייחודיות לספר התורה מבחינת הצפנים המקודדים בה, היא הסמיכות בביטויים הקשורים זה לזה. במחקר הצופן התנכ"י הכינו רשימה בת 34 זוגות של ביטויים שקשורים ביניהם: שם האדם ותאריך לידתו או פטירתו, ובדקו אם קיימים ביניהם מפגשים סמוכים. וכך כותב ד"ר משה כץ בספרו "באותיותיה ניתנה התורה" אודות מחקר הצופן: "נבדקו כל 34 צמדי הביטויים מהרשימה. חושב ערכו המספרי של כל מפגש ומפגש. הממצאים הראו כי הסיכוי להתרחשותם של מפגשים כאלו במקרה הוא בסדר גודל של 10 בחזקת 17-!". דהיינו, סיכוי אפסי ביותר. הסמיכות שבה נמצאו ביטויים מקודדים, הקשורים זה לזה, הינה תופעה בעלת הסתברות אפסית.

עוד כותב ד"ר משה כץ, כי נערכו בדיקות לצורך השוואה, בהן ניסו למצוא בצורה מקודדת של "דילוג אותיות" (אחת משיטות ההצפנה) סמיכויות של ביטויים קשורים בטקסטים ארוכים נוספים, כגון בספר השווה באורכו לספר התורה, או בטקסט ספר התורה כאשר התבצע בו שינוי סדרי האותיות בצורה רנדומלית על ידי מחשב, ונמצא כי התופעה של סמיכות ביטויים קשורים בצורה המקודדת "דילוג האותיות" לא מתקיימת כלל בטקסטים אחרים.

התגלית זכתה לפרסום רב בקרב אנשי המחקר בעולם עם התרחבות המחקר. הרולד גאנס, מפענח צפנים בכיר בפנטגון, קיבל לידיו את הממצאים כדי לנסות להפריכם, ואמר: "צמרמורת חלפה בגבי. באתי להפריך את הצופן, ובסופו של דבר הוכחתי אותו".

העיתונאי האמריקני מייקל דרוזנין, מחבר הספר 'הצופן התנ"כי', איתר בשנת 1994 למניינם קוד המזהיר מפני רצח רבין, ושלח מכתב אזהרה ללשכתו, אבל בלשכה התעלמו מהאזהרה. במכתבו מספר דרוזנין לראש ממשלת ישראל על גילוי צופן נסתר בתורה על ידי מתמטיקאי ישראלי, צופן אשר מגלה פרטים על אירועים שהתרחשו אלפי שנים לאחר כתיבתם. "אני מספר לך על כך", הוא כותב, "משום שזאת הפעם היחידה ששמך המלא - יצחק רבין - מוצפן בתנ"ך, והמילים 'רוצח אשר ירצח' מצטלבות עם שמך".

בספרו מספר דרוזנין "כששמעתי שרבין נרצח נכנסתי להלם. לא בגלל הרצח, אלא כיוון שהבנתי שהצופן נכון".

רוברט ג' אומן, חבר באקדמיה למדעים של ארה"ב, בדק את המחקרים שבוצעו על נושא הצופן התנכ"י, וציין: "מבחינה סטטיסטית זהו הרבה מעבר לנדרש בדרך כלל. אמות המידה המחמירות ביותר שהוחלו אי פעם הן בין 1 ל-1,000. התוצאות של פרופסור ריפס משמעותיות לפחות ברמה של 1 ל-100,000. פשוט לא רואים תוצאות כאלה בניסויים מדעיים רגילים. הצופן התנכ"י הוא פשוט עובדה".

לא נותר אלא להסכים כי ישנו כוח עליון שצפה וידע את כל עתיד והתרחשות הבריאה, והצפין זאת בצורות בלתי-אנושיות בתוך פסוקי התורה.

האם יתכן שכל המאורעות בהיסטוריה, כל האישים, כל המדעים ופלאי העולם הוצפנו מראש בטקסט התנכ"י? תשובתם החיובית של חכמי הקבלה לפני דורות רבים, מוכחת כיום באמצעות המחשב ואנשי המדע המודרני. הרב זמיר כהן בהרצאה מיוחדת בליווי מצגת מרהיבת עין. וראיון בלעדי עם פרופ' אליהו ריפס מהמחלקה למתמטיקה באוניברסיטה העברית. כל השאלות, כל התשובות:

הצופן התנכ"י: תגלית מרעישה שהרעידה את העולם חושפת כי כל אירועי ההיסטוריה ואף העתיד מוצפנים בתוך התורה. התגלית זכתה לפרסום רב בקרב אנשי המחקר בעולם עם התרחבות המחקר. לא נותר אלא להסכים כי יש כוח עליון שצפה וידע את כל עתיד והתרחשות הבריאה, והצפין זאת בצורות בלתי-אנושיות בתוך פסוקי התורה. צפו:

תגיות:תורההוכחה אמיתות התורה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה