חדשות בעולם

המסמכים שהודלפו חושפים: צבא סין ביצע ניסויים בקורונה - כדי לפתח נשק ביולוגי

מסמכים חשובים ביותר שהודלפו לתקשורת בבריטניה חושפים את הקשר של הצבא הסיני למעבדה שממנה יצא נגיף הקורונה, ולא מותירים כל ספק: סין הסתירה מהעולם את הנגיף כדי להיות בעלת השליטה בנשק ביולוגי יחיד מסוגו

אא

החשיפה החדשותית שמרעישה את התקשורת בבריטניה: עיתון 'סנדיי טיימס' התיר לפרסום כי בידיו מאות תכתובות של אנשים שעבדו במכון הווירולוגי בווהאן - העיר הראשונה שבה התפרץ מוקד מגיפת הקורונה. 

על פי העדויות והמחקרים הפנימיים עולה כי המעבדה בווהאן אכן עסקה בפיתוח של נגיף חדש שהתגלה לראשונה במכרות בסין בשנת 2016.

המסמכים עוררו הד תקשורתי נרחב במדינה ובעולם, בשל החשיבות שלהם והאור שהם שופכים על סוגיית הנגיף שהמית אלפים בסין לבדה, ועוד כמה מאות אלפים בעולם כולו. 

את הדיווח הראשוני התיר העיתון הבריטי לפרסום היום (חמישי) ולדברי בכירים במערכת העיתון, התכתובות בין העובדים הם מידע שמסווג כ'סודי ביותר'. מהמסמכים הללו עולה כי מדענים סיניים שיתפו פעולה עם צבא סין, ובמימונו עמלו על פיתוח נגיפים במעבדה, כחלק מלוחמה ביולוגית. 

מערכת העיתון, שהבינה איזו 'פצצה' נפלה לידיה, החליטה להקצות משאבים לחקירת המסמכים בצורה רצינית ואף שלחה צוות חקירה מיוחד לחקור חוקרים שניסו בתחילת ההתפרצות, לחקור מאין המגפה הגיעה. 

החוקרים שנשלחו למשימה חזרו עם 'ממצאים' מדאיגים שעל פיהם, המכון הווירולוגי קיבל מימון אמריקני כדי למצוא את מקור נגיף ה-SARS שהתפרץ ב-2003, אך ככל הנראה השתמש בחלק מן הכסף הזה, שהגיע מקרן צדקה בניו יורק, גם לפיתוח ווירוסים חדשים כמו גם ביצוע ניסויים מסוכנים.

הניסויים, כך הותר לפרסום, החלו בשנת 2016, כאשר מדעני המעבדה החלו לאסוף נגיפים ממערת עטלפים בדרום סין ובמשך הזמן 'עלו' על נגיף חדש - שהתגלה כזן החדש של נגיף הקורונה ובהתפרצותו בשנת 2019 גרם למאות מקרי מוות. 

המחדל הגדול של המדענים במעבדת בווהאן כמו גם הצבא הסיני היה שבמקום לפרסם את הימצאותו של הנגיף מהזן החדש שנמצא במערת העטלפים, הם החלו לבצע סדרת ניסויים שהוגדרו תחת המילים 'סודי' ו'מסווג', כשמטרתם הסופית היא לפתח נשק ביולוגי שישנה את פני ההיסטוריה. 

תגיות:צבאחדשותסיןקורונההודלף

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה