חדשות בארץ

לפיד מעיד בתיק 1000: "דיברתי עם נתניהו פעמיים בעניין חוק מילצ'ן"

ראש האופוזיציה יעיד בבית המשפט על התקופה בה כיהן כשר אוצר בממשלת נתניהו. לפיד מוזכר בתיק 1000 מספר פעמים

  • כ"ג סיון התשפ"ג
(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)
אא

(עודכן: 10:57)

ראש האופוזיציה נגד ראש הממשלה: יו"ר האופוזיציה ח"כ יאיר לפיד מעיד היום (שני) בבית המשפט, במסגרת תיק 1000 במשפט נתניהו. התיק עוסק במערכת היחסים בין ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו ובין אנשי העסקים ג'יימס פאקר וארנון מילצ'ן.

לפיד, שהיה שר אוצר תחת נתניהו, התייחס במהלך עדותו לאישום לפיו נתניהו ניסה לקדם את "חוק מילצ'ן", שנועד לסייע לאיש העסקים באמצעות הארכת תקופת הפטור מתשלום מס.

"אני מכיר את מילצ'ן משנות ה-90, עשיתי עליו כתבה בערוץ 1. כך הכרנו", אמר לפיד בעדותו. "אחרי הכתבה הוא יצר קשר והיינו בקשר ספורדי. לא הדוק. כשעזבתי את ערוץ 1 הוא הציע לי לעבוד איתו ב-1996. נסעתי ללוס אנג'לס ועבדתי אצלו כמה חודשים.

"הקמתי לו חברת טלוויזיה ואז אמרתי לו שזה לא בשבילי. עבדתי אצלו חמישה חודשים. נשארנו בידידות", הוסיף לפיד. "כשהוא הגיע לארץ היינו מנסים להיפגש, יצאנו לארוחת ערב. הוא איש מקסים, חיבבתי אותו. היה קשר ספורדי.

לפיד הוסיף כי היו שתי פעמים שדיבר עם נתניהו בעניין הפטור ממס. הוא אמר כי פעם אחת זה היה בבלפור ובפעם אחרת לפני כניסה לקבינט. לדבריו, בפגישה הראשונה שאל נתניהו האם מילצ'ן דיבר איתו ואמר כי "מדובר בחוק טוב" באופן אגבי.

לפיד הוסיף: "בפעם השנייה נתניהו שאל לגבי התקדמות החוק. אמרתי שאני חושב שזה לא יקרה והוא אמר: 'החוק טוב'. במקור לא חשבתי שזה חוק טוב. לא הבנתי שזה חוק טוב. לא הבנתי למה אנשים רגילים צריכים לשלם ואחרים לא".

עדותו של לפיד תתפרס במשך שלושה ימים, ובמהלכה יעיד על התקופה הרלוונטית שלו כשר האוצר, שבה לכאורה נתניהו נאבק כדי לקדם את הארכת הפטור ממס לתושב חוזר לתקופה ארוכה יותר מ-10 שנים. הארכת הפטור לתושב חוזר כונתה "חוק מילצ'ן", בשל העובדה שמדובר בהטבה בעלת ערך כלכלי רב עבור ארנון מילצ'ן.

טענת ההגנה היא כי לא דבק בהתנהלותו של נתניהו רבב, ודווקא לפיד היה מי שיצא מגדרו לסייע למילצ'ן בשל הקשרים האישיים והעסקיים הענפים של השניים. על מנת להוכיח זאת יחקור פרקליטו של נתניהו, עורך הדין עמית חדד, את לפיד אודות ההיכרות והקשרים הענפים בינו לבין מילצ'ן עצמו והרצון שלו אולי לסייע לו, בלי קשר לנתניהו.

תגיות:יאיר לפידתיק 1000בנימין נתניהו

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה