חדשות בארץ

עמר בר-לב הגיע לשבעה בבית הרב אדלשטיין זצ"ל – והתנצל

יו"ר הדירקטוריון של מאפיית אנג'ל, עמר בר-לב, ובעלי המאפייה ירון אנג'ל הגיעו לניחום אבלים בבית מרן הגאון רבי גרשון אדלשטיין זצ"ל ומסרו מכתבי התנצלות: "מתנצלים על ששתקנו עד כה"

  • ט"ו סיון התשפ"ג
בר-לב ואנג'ל בבית הרב זצ"ל (תיעוד מתוך הרשתות, לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים)בר-לב ואנג'ל בבית הרב זצ"ל (תיעוד מתוך הרשתות, לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים)
אא

יו"ר הדירקטוריון של מאפית אנג'ל, השר לשעבר עמר בר-לב, הגיע אחר הצהריים (ראשון) יחד עם בעלי המאפייה, ירון אנג'ל, לניחום אבלים בביתו של מרן ראש הישיבה, הגאון רבי גרשון אדלשטיין זצ"ל.

במהלך הביקור מסרו בר-לב ואנג'ל מכתבי התנצלות לבני המשפחה, וזאת בעקבות השתתפותו של בר-לב בהפגנה של "אחים לנשק" שהתקיימה לפני מספר שבועות סמוך לביתו של ראש הישיבה. כזכור, ההפגנה חוללה סערה בציבור החרדי, והובילה לחרם של רבים בציבור זה נגד מאפיית אנג'ל.

בר-לב פתח את מכתב ההתנצלות בהבעת תנחומים על פטירתו של הרב. בהמשך כתב: "כידוע לכם, לפני מספר שבועות התקיימה הפגנה פוליטית בקרבת מקום מגוריו של ‏הרב. בדיעבד נוכחתי שפרסומים שונים – שגויים – טענו שמיקום ההפגנה היה מול ביתו של הרב וכנגדו, ופגעה בכבוד התורה, ועקב כך גרמה לפגיעה בציבור גדול, לא זו ‏הייתה כוונתי".

"התכוונתי להבעת עמדה אישית, ובוודאי שלא לפגיעה או התרסה נגד ‏גדול הדור. לו הייתי מודע מראש לסיטואציה אליה נקלענו ולתחושת הפגיעה, בוודאי ‏שהייתי נמנע מכך – ועל כך אני מביע צער ומתנצל מקרב לב".

"אני רואה בקיומה של התורה ולומדיה ערך חשוב במסורת ישראל – ולא נגד זה הפגנתי", הוסיף בר-לב. "חיינו המשותפים במדינת ישראל מחייבים את כולנו ללמוד יותר על הכאבים והמצוקות האחד של השני".

במכתב השני, עליו חתם ירון אנג'ל בשם משפחתו, נכתב כי "בחודש האחרון, יום הדירקטוריון של החברה השתתף כאדם פרטי, ולא במסגרת תפקידו בחברה, בהפגנה בבני ברק. היינו אמורים להבהיר זאת מיד לאחר קיומה של ההפגנה ולהביע צער בשמנו. בזמן אמת חשבנו כי תגובה כזו תכניס את החברה לעניינים פוליטיים, מהם אנו נמנעים להיות מעורבים במשך עשרות שנים. אך דווקא שתיקה זו התפרשה כפגיעה נוספת, ועל כך אנו מצטערים ומתנצלים מעומק הלב".

"לא הייתה ולא נעשתה כל אמירה פוגענית, או מעשה זה או אחר מטעמה של החברה או על דעתה, של מי מהאנשים המזוהים עם החברה או עובדיה. חברת אנג'ל מכבדת ומשרתת שנים רבות את הציבור החרדי, תוך הקפדה על כשרות מהודרת ושמירה על יחסים טובים עם מגוון האוכלוסייה החרדית, ומעסיקה רבים מבני הציבור החרדי. אנו מתנערים מהדברים שיוחסו לנו, אנו מתנצלים על ששתקנו עד כה, המטרה הייתה הפוכה, ולא נועדה להיות 'שתיקה כהודאה'".

יו"ר ש"ס אריה דרעי הגיב: "הציבור החרדי הוכיח קבל עם ועדה כי הוא לא מקבל בשום פנים ואופן פגיעה בגדולי הדור. מי שרוצה ליהנות מהצרכן החרדי צריך לדעת גם לכבד את גדולי הדור. אנג'ל היום הוכיחה זאת. 'מודה ועוזב ירוחם'".

תגיות:עמר בר-לבמאפיית אנג'להרב גרשון אדלשטיין זצ"ל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה