בריאות ותזונה

מאחסנים שמן זית ליד הכיריים? זו הסיבה שאתם צריכים להפסיק

כמה זמן יוצא לכם להקדיש למחשבה היכן ניתן לאחסן את שמן הזית שבו אתם משתמשים לבישול וטיגון?

אא

כמה זמן יוצא לכם להקדיש למחשבה היכן ניתן לאחסן את שמן הזית שבו אתם משתמשים לבישול וטיגון? רק בשנה שעברה, באמריקה לבדה תושבים צרכו 406,000 טונות של שמן זית, אך רוב האנשים כלל לא יודעים שאחסון לא נכון של שמן זית, יכול להביא לבעיות בריאות. 

אנשים רבים נוהגים לאחסן את בקבוקי שמן הזית שלהם סמוך לכיריים, ולמרות שזה מאוד נוח, אתם חייים להבין שהצעד הזה עלול להרוס לחלוטין את כל הרכיבים הבריאותיים הטובים של שמן הזית. 

בלוגרית אמריקנית שיש לה מיליוני עוקבים ברשת פרסמה בדף שלה "Good Housekeeping" - כי שמן זית חייבים לאחסן במקומות חשוכים יחסית, ולהרחיק אותו ממקומות חמימים או מלאים באור. 

גם אור יום (ובמיוחד יום קיץ שמשי) וגם חום, גורמים לרכיבים הטוים של שמן הזית להפוך לרעים לגוף שלנו. "הכי טוב לשמור את הבקבוק בארון חשוך וקריר, אך בטח לא במקרר כי שם הוא יתקשה", היא כותבת. 

האם בהתאם לנאמר למעלה יש סיכוי ששמן הזית יהפוך לרעיל בזמן בישול (שהרי אז הוא מתחמם)? התשובה לכך היא לא. הסיבה נעוצה בהרכב השומן שלו: שמן זית הוא בעיקר שומן חד בלתי רווי. בישול של השמן לא משנה את הרכב השומן שלו. אחוז השומן החד הבלתי רווי של שמן הזית, נשאר זהה לאחר החימום גם בטמפרטורות גבוהות. 

ממחקר שנעשה בשנת 2004 מדדו את רמתם של חומרים בשם אלדהידים שעלולים להיות מזיקים כאשר מחממים שמן זית מכתית  מעולה, שמן זית רגיל ושמן קנולה. את כולם חיממו ל-464 מעלות צלזיוס, ונמצא כי שמן זית כתית מעולה וגם שמן זית רגיל, שחררו פחות אלדהידים מאשר שמן קנולה. 

עם זאת, הסיבה העיקרית שבגללה לא מומלץ לאחסן את שמן הזית (או שמנים אחרים) ליד הכיריים היא בשל הפחד שהוא יפלוט את אותם אלדהידים שעשויים להזיק לבריאותנו. 

תגיות:שמן זיתכיריים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה