יהודה אייזיקוביץ

"נאורות במיטבה": הביקור של שמחה רוטמן באוניברסיטת תל אביב נראה כמו לינץ' ברברי

צפירות מחרישות אוזניים, קריאות נאצה, קללות ודחיפות – זו קבלת הפנים שהמתינה ליו"ר ועדת החוקה באוניברסיטת תל אביב. כך נראית "דמוקרטיה" על פי "הנאורים" סותמי הפיות

רוטמן באוניברסיטת תל אביב, היום (צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90)רוטמן באוניברסיטת תל אביב, היום (צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90)
אא

למי שחשב שבצד הלוחם נגד הרפורמה נמצאים האנשים הנכונים, הליברלים, המתונים, הקשובים לדעה אחרת, הרי שהביקור של יו"ר ועדת החוקה, ח"כ שמחה רוטמן, באוניברסיטת תל אביב הוכיח מאיזה חומרים באמת קרוצים אותם האנשים.

רוטמן, שהגיע הבוקר אל המעוז הליברלי על מנת להשתתף בכנס על הרפורמה המשפטית, התקבל על ידי בצפירות מחרישות אוזניים, קללות ודחיפות. מפגיני השמאל המתינו לו בכניסה לאוניברסיטה, התפרעו וניסו למנוע את הביקור. בכניסתו למקום, נאלץ חבר הכנסת לקבל הגנה נרחבת של חגורת שוטרים שמנעו מהמפגינים להתקרב אליו ולפגוע בו. אחד המפגינים במקום אף כתב ברשתות החברתיות: "אני התקרבתי אל רוטמן המחבל הפשיסט ודחפתי לו את הזמבורה לאוזן ונשפתי בכל הכוח לפני שמאבטח העיף אותי אחורה. אני יכול לומר בסיפוק רב שראיתי לרוטמן את המבט בעיניים. הוא היה מ-פ-ו-ח-ד"...

גם כאשר רוטמן נכנס לאולם בו נערך הכנס וביקש לשאת דברים, התברר כי חופש הביטוי הוא ערך ששמור רק לאנשים השייכים למחנה 'הנכון'. פעם אחר פעם צעקו לעברו המפגינים בקהל "פשיסט", "שקרן" ו"גזען", ופשוט לא אפשרו לו לדבר.

כאשר רוטמן פנה לצאת מהמקום הוא גילה שהפורעים לא חסכו את נחת זרועם גם מרכבו. מדבקות נגד הרפורמה ומוביליה הודבקו על המכונית מכל עבר.     

גם אחרי כל מה שראינו בחוצות המדינה בחודשים האחרונים – כאשר מפגינים חסמו כבישים, עודדו סרבנות, ערכו שביתות פתע ופגעו באזרחים חפים מפשע – מה שהתרחש היום באוניברסיטת תל אביב וההתקפה נגד רוטמן היא עליית מדרגה ומופע אימים של אלימות ברברית ממש, פיזית ומילולית.

את המסקנה המתבקשת על "נאורותם" של המפגינים נוכח האירועים האלימים, כל אחד יכול להסיק לעצמו. מי שהביע זאת בקול רם מול המוחים האלימים היה הכלכלן דייבי דישטניק, הנמנה בעצמו על מובילי מחאת הכלכלנים. הוא תקף את המפגינים נגד רוטמן, והודה כי ההתפרעויות של חבריו הן "גול עצמי מפואר, אנחנו יכולים לשמוע גם דעות שלא נעימות לנו".

נראה כי ככל שהמחאה נגד הרפורמה הולכת ושוככת, הדבר מוציא מקנאי המחאה את היצרים האלימים בקרבם והדבר עוד עלול להידרדר למחוזות קשים ומסוכנים יותר. יש לקוות שהאירוע החמור ישמש תמרור אזהרה עבור אנשים רבים שנסחפו בלהט המחאה נגד הרפורמה, ויגרום להם להתעשת ולחזור להתנהלות שפויה ולגבולות השיח המקובלים.

תגיות:יהודה אייזיקוביץשמחה רוטמןהרפורמה המשפטית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה