בריאות ותזונה

עייפים באמצע היום? 5 דברים שתוכלו לעשות ממש עכשיו כדי להתעורר

אם הדבר היחיד שאתם עושים במשך היום כדי להפיג עייפות זה לשתות כמה כוסות קפה, תופתעו תגלות שיש לא מעט דרכים מועילות אחרות להתעורר ולחדש כוחות. ישנים

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

אם הדבר הראשון שאתם חושבים עליו כשהעיניים נעצמות הוא קפה – חשבו שוב. מחקרים שונים מראים שישנם כמה וכמה דברים שאפשר לעשות כדי לפוגג עייפות קלה באמצע היום. חלקם נשמעים הגיוניים ברגע שקוראים אותם, וחלקם תמוהים (אבל עובדים).

קבלו 5 דברים שאתם יכולים לעשות ממש עכשיו כדי לחדש כוחות ולהפיג את העייפות:

1. קומו

נכון, זה נראה הדבר הכי רחוק ממה שאתם באמת רוצים לעשות, זאת אומרת, מי רוצה לזוז כשכל מה שהוא רוצה זה לישון. אבל מחקרים מראים שאם אתם קמים, זזים, מנופפים קצת בזרועות או ברגליים – זרימת הדם למוח מתחדשת והגוף מתעורר.

 

2. שתו מים

נכון, ממש בא לכם קפה. במחשבה נוספת, הייתם בכיף משלמים עכשיו סכום מופקע על כוס קפה הפוך חזק מפוצץ קפאין, אבל בחישוב מהיר זאת כבר הכוס השלישית שלכם הבוקר, ובדיוק הבטחתם לעצמכם שתורידו לכוס אחת ביום. אז, לכבוד ההבטחה שלא קוימה, ואולי עתידה להתקיים ביום מן הימים, נסו להחליף את כוס הקפה ב... מים. כן מים. המים נכנסים למחזור הדם, מזרימים לגוף רעננות והתחדשות וראו איזה פלא – התעוררתם.

 

3. לכו לישון

נכון, דיברנו על להתעורר, אבל לפעמים הגוף באמת זקוק למנוחה. אם אתם יכולים לנוח במיטה שנת צהריים מפנקת – מה טוב. אבל גם אם אין שום סיכוי לשנ"צ אמיתי – נסו לעצום עיניים לרבע שעה. אולי לא תרדמו, אבל המוח ינוח והכוחות שלכם יתחדשו.

 

4. האזינו למוזיקה

למוסיקה יש היכולת המופלאה להשפיע על מצב הרוח. שיר קצבי ושמח (אפשר גם באוזניות, אם אתם מוקפים אנשים אחרים) יכול להרים את מצב הרוח ולהוציא אתכם מהעייפות. ואם תוסיפו ריקוד קטן – האנרגיה תזרום והעייפות תחלוף כלא היתה.

 

5. צאו לטייל

מובן שאין ההכוונה לטיול מיטיבי לכת עם תרמיל על הגב, אלא לסיבוב קצר של 2 דקות. אם יש גינה קרובה, קצת טבע עירוני – מה טוב. הריחו כמה פרחים, שבו על ספסל ונשמו עמוק, תנו לגוף לשחרר את המתח וגם את העייפות (שנגרמת לא פעם מהמתח, ולא כי הגוף באמת עייף) – וחזרו לעבודה / בית / ילדים. האוורור הלא צפוי הזה, התזוזה הפיזית (אפילו יציאה למרפסת נחשבת) – ירעננו את הכוחות שלכם ויתנו לכם עוד כמה שעות של פעילות מבורכת.

תגיות:עייפותכוחות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה