חדשות בארץ

סמוטריץ’ ליועמ"שית: עמדת הפרקליטות מנוגדת לעמדתי, דורש לקבל ייצוג עצמי בבג"ץ

שר האוצר מתח ביקורת חריפה על תגובת המדינה לעתירת התאחדות התעשיינים נגד שביתת הרשויות המקומיות, וטען כי אינה מייצגת את עמדת הממשלה: "עורך דין מן השורה שהיה מייצג כך את האינטרסים של הלקוח שלו היה מועל ללא ספק בתפקידו ולא ממשיך בו"

סמוטריץ’ (צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90)סמוטריץ’ (צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90)
אא

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' פנה היום (חמישי) במכתב ליועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב-מיארה, בו תקף את תגובת המדינה לעתירת התאחדות התעשיינים נגד החלטת השלטון המקומי להשבית את שירותיו במסגרת מאבקו בחוק "קרן הארנונה" שמקדמת הממשלה.

"מדובר בשביתה פראית ובלתי חוקית, המהווה שימוש לרעה בכוח השררה והתנערות מחובתו של השלטון המקומי כלפי תושביו", כתב סמוטריץ'. הוא הגדיר את תגובת המדינה לעתירה כ"רפה, מגמגמת ומתפתלת", ומתח ביקורת חריפה על כך שהועברה לבג"ץ מבלי שניתנה לשרי הממשלה הרלוונטיים האפשרות להביע את עמדתם בעניין.

"השביתה פוגעת בציבור, בתעשייה ובכלכלה, ולא ניתן לקבל את היותה כלי לגיטימי במאבק כוחני של קומץ ראשי רשויות נגד מדיניות לגיטימית של השלטון המרכזי", הוסיף שר האוצר. "מצופה היה כי כמי שאמונים על ייצוג האינטרסים של המדינה ושל אזרחיה, אינטרסים ששורה רבה שלהם נפגעים כתוצאה מהשביתה, לא תשבו על הגדר באיזו תגובה רפה, מגמגמת ומתפתלת אלא תתייצבו איתן נגד השביתה ותדרשו את הפסקתה לאלתר".

"תגובתכם, שהוגשה על דעת עצמכם ובניגוד גמור לעמדתי כשר האוצר המשיב לעתירה, ללא שנשמעה עמדתי בדיון שקיימתם כפי שלשכת מנכ"ל משרדי ביקשה (עובדה מקוממת שנודעה לי רק הבוקר), מעבר לכך שאינה מייצגת את עמדתי ואת עמדת הממשלה, עלולה להסב נזק עתידי רב למדינה ולציבור, ככל שתתקבל החלטה שיפוטית שתהווה תקדים שיקבע כי שביתה פרועה כזו היא אמצעי מאבק לגיטימי נגד החלטות הממשלה והכנסת".

"לא זו אף זו, למרות דרישת לשכת מנכ"ל משרדי מיועמ"ש המשרד, אסי מסינג, כי עמדת המדינה תוצג לנו בטרם תוגש, העמדה הסופית לא הוצגה לנו וקיבלנו אותה בהפתעה לאחר הגשתה".

סמוטריץ' ציין כי שוחח הבוקר עם שר הפנים משה ארבל, שגם הוא נמנה עם המשיבים לעתירה, ושמע ממנו כי העמדה שהוצגה לבג"ץ נוגדת את עמדתו: "אף הוא לא ראה ולא אישר אותה בטרם הגשתה".

''עורך דין מן השורה שהיה מייצג כך את האינטרסים של הלקוח שלו, נמנע מלהגן עליהם ככל יכולתו ואפילו אינו משתף אותו בגיבושה, היה מועל ללא כל ספק בתפקידו ולא ממשיך בו. התנהלות זו, והעמדה שהצגתם לא ברור בשם מי, המנוגדת כאמור לעמדתי כמי שצורף כמשיב לעתירה, מעוררת שוב את השאלה את מי בדיוק מייצגת פרקליטות המדינה ובאיזו סמכות היא מייצגת את עצמה בניגוד לעמדת השרים והמשרדים הרלוונטיים".

"במבחן התוצאה, שוב לא ניתן לי כשר הממונה יומי בבית המשפט ולא ניתנה לי הזדמנות להציג את עמדתי ולנסות לשכנע בה את בית המשפט ולתרום לתוצאה המשפטית הרצויה. למרבה האבסורד, יומי לא ניתן לי אפילו בדיונים אצלכם במסגרת גיבוש העמדה, משל הייתם אתם 'המדינה'".

בסיום מכתבו דרש שר האוצר לאשר לו "ללא דיחוי" ייצוג עצמי בבג"ץ, "שבאמצעותו תוצג עמדתי השוללת מכל וכל את חוקיותה של השביתה, להודיע על כך בדחיפות לבית המשפט ולבקש כי בית המשפט ימתין עם החלטתו עד לאחר הגשת עמדתי".

תגיות:שביתהבג"ץבצלאל סמוטריץ'השלטון המקומיגלי בהרב-מיארה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה