בריאות ותזונה

אחת ולתמיד: מה כל כך גרוע בנקניקיות שאנו אוכלים?

גם אתם שמעתם על כך שנקניקיות עוף מכילות נוצות, ציפורניים ועוד כמה חלקים לא רצויים? שימו לב לנתונים הבאים (וגם נתונים מדאיגים שיגרמו לכם להפסיק לאכול נקניקיות)

  • כ"ו אייר התשפ"ג
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

במהלך השנים התפתחו שמועות שונות לגבי הרכיבים של הנקניקייה – יש שטענו כי היא מכילה נוצות, ציפורניים ועוד חלקי תרנגולת שמאוחדים לעיסה אחת. האם יש אמת בשמועה?

ממש לא. ב-100 השנים האחרונות תעשיית הבשר מפוקחת ואין אפשרות להכניס למוצרי הבשר כל מה שרוצים, ובטח שלא במפעלים כשרים, לכן אין מקום לדאגה.

עם זאת, ידוע כי נקניקיות מיוצרות מהחלקים הפחות נעימים של תעשיית הבשר, כמו גידים, שומן שנחתך ועוד כמה חלקים שלא הייתם מכניסים לפה כמו שהם. במילים אחרות, אם הייתם צופים כיצד מכינים נקניקיות, היה צורך בכיתוב בצד: "לא לבעלי קיבה רגישה".

לוקחים את כל החלקים הלא שמישים של תעשיית הבשר, מבשלים היטב ומעבירים דרך מסננת דקה. לעיסה שהתקבלה מוסיפים מים, סירופ סוכר, חומצה אסורבית ותבלינים. לאחר מכן התערובת יוצאת בצורת שרוול, ומבשלים פעם נוספת.

 

מה כל כך גרוע בנקניקיות?

אחרי שהבנו שאין נוצות וציפורניים בנקניקיות שאנו צורכים, אבל לעומת זאת, יש רכיבים אחרים שלא היינו מגדירים כאכילים ובכל זאת עושים מהם עיסה שיוצאת לחנויות – שימו לב לנתונים המדאיגים הבאים:

על פי מחקר שפורסם בכתב העת BMC Medicine, השתתפו כ-450,000 אנשים בני 35-69, ללא רקע בריאותי סרטן, התקף לב או שבץ. החוקרים עקבו אחריהם קרוב ל-13 שנה, ויותר מ-26,000 מהנחקרים מתו.

החוקרים מצאו כי המשתתפים שאכלו יותר מ-40 גרם של בשר מעובד העלו את הסיכוי לתחלואה, מאשר אלה שאכלו 10-20 גרם ביום בממוצע.

בנוסף, את הנקניקיות בדר"כ אוכלים לצד תוספות מזיקות כמו קטשופ ומטבלים עתירי שומן.

על פי מחקרים נוספים, נמצא כי רכיבי ותהליכי היצור של נקניקיות מזרזים סרטן. כך למשל, על פי תוצאות מחקר של הסוכנות הבינלאומית לחקר הסרטן, נמצא כי אכילה של נקניקייה אחת ביום (כ-50 גרם בשר מעובד) מעלה את הסיכוי לסרטן המגי הגס ב-18%, ללוקמיית ילדים ב- 950% ולעוד מחלות.

עוד על פי מחקר שבו השתתפו 37,000 גברים בטווח גילאי 45-79 שאינם סובלים מבעיות לבביות, נמצא כי אכילה של נקניקייה וחצי ליום (כ-75 גרם בשר מעובד) העלתה פי שתיים את הסיכוי לבעיות לב. כמו כן, נקניקיות מכילות שומן רווי ושומני טראנס ברמה גבוהה, ונוכחותם עלולה לגרום למחלות לב וכלי דם.

עוד בנושא:

האם ידעתם שנקניקיות מסוכנות כמו סיגריות?

תגיות:נקניקיותבריאות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה