חדשות בריאות

האם ידעתם שנקניקיות מסוכנות כמו סיגריות?

בעקבות ממצאיו הדרמטיים של מחקר חדש מטעם ארגון הבריאות העולמי, הקובע כי צריכת בשר מעובד מגדילה את הסיכון לחלות בסרטן – במשרד הבריאות יוצאים בהמלצות צריכה חדשות

  • ט"ו חשון התשע"ו
משרד הבריאות: בשר מעובד - פעם בחודש (צילום: shutterstock)משרד הבריאות: בשר מעובד - פעם בחודש (צילום: shutterstock)
אא

יומיים לאחר פרסום המחקר הדרמטי, הקובע כי צריכתם של בשר מעובד ובשר אדום עשויה להגדיל את הסיכון לחלות בסרטן, בדיוק כמו עישון סיגריות ואסבסט - במשרד הבריאות ממהרים להגיב לדברים, ולצאת עם שורת המלצות צריכה חדשות לכלל צרכני ישראל.

במשרד, הוחלט להמליץ על הגבלה של בשר מעובד לפעם בחודש בלבד, הן אצל מבוגרים והן אצל ילדים. כמו כן, מסבירים במשרד, כי המושג "בשר מעובד" כולל כל סוגי הבשר שעברו שינוי בתהליכי המלחה, אשפרה (שימור), עישון, תסיסה או תהליכים אחרים שנועדו לשפר את הטעם או המרקם ולאפשר שימור לאורך זמן. לכן, לא מדובר רק בבשר בקר או חזיר - אלא גם כבש, הודו ועוף, כשמייצרים מהם נקניקיות, נקניקים, המבורגר, שניצלים מעובדים, בשר מעושן, בשר משומר, בשר על האש (ברביקיו), ועוד.

עוד ממליצים במשרד, להרבות באכילת חלבונים, ולאכול מזונות מסוג זה לפחות פעמיים בשבוע, תוך גיוון במקורותיהם, ותוך שילוב של חלבונים מהצומח, כגון קטניות ודגנים מלאים, בהם נכללים עדשים, אפונה, חומוס, פול, שעועית, לוביה ועוד.

במשרד מדגישים, כי אין צורך להפסיק לאכול בשר, אלא להשתדל לאכול בשר ממקורות שונים כמו עוף, דגים ובקר דל שומן, וכי אין חובה לאכול בשר כל יום. במקביל, ממליצים במשרד להרבות באכילת מזון טבעי, כמו: פירות, ירקות, קטניות, דגנים מלאים, לחם מדגן מלא ומוצרי חלב דלי שומן.

על רקע הדברים, קולות רבים בתעשיית הבשר מיהרו להתנגד להמלצות הדרמטיות. "אנחנו לא חושבים שהראיות תומכות בכל קשר סיבתי בין הבשר האדום לסוגיו של הסרטן", אמרו אתמול בארגון התאחדות מגדלי הבקר הלאומי האמריקני.

עוד הוסיף הארגון, כי למרות שאכן ידוע על קשר בין מחלת הסרטן לצריכה של בשר, לא התקבלה עד כה הוכחה חותכת לכך שהמדובר הוא דווקא בקשר ישיר, ולכן המלצות הדוח מרחיקות לכת מבחינתם.

תגיות:בשרמשרד הבריאות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה