חדשות בארץ

ארגוני הטרור באיום ישיר על מצעד הדגלים: "הקרב על ירושלים יהיה עם עוצמות אש. מוכנים לעימות"

גורמי הביטחון בישראל העלו כוננות לקראת מצעד הדגלים, מחשש לפיגועים ואף ירי רקטות מהרצועה. הפלסטינים קראו ברשתות החברתיות להמונים להגיע למסגד אל-אקצא, לפגוע ביהודים בירושלים ובאיו"ש וגם בכוחות הביטחון

מצעד הדגלים בשנה שעברה (צילום: נתי שוחט / פלאש 90)מצעד הדגלים בשנה שעברה (צילום: נתי שוחט / פלאש 90)
אא

המשטרה וכוחות הביטחון העלו היום (שלישי) את הכוננות הביטחונית לקראת מצעד הדגלים שייערך מחרתיים בירושלים. החשש בקרב גורמי הביטחון הוא מהוצאה לפועל של פיגוע רחב כנגד משתתפי המצעד.

כמו כן, קיים חשש שארגוני הטרור העזתיים ינסו לשגר רקטות כדי לסכל את המצעד, או לחלופין שישתמשו בו כתירוץ לחידוש העימות. הפלסטינים הפיצו היום ברשתות החברתיות קריאה להמונים "להגיע ביום המצעד למסגד אל-אקצא", לתקוף ברחבי יהודה ושומרון מכוניות של 'מתנחלים', ולהתעמת עם אנשי צבא ומשטרה.

העיתון הלבנוני "אל-אח'באר", המקורב לחיזבאללה, ציטט אתמול אנשי חמאס וג'יהאד איסלאמי בלבנון, שאמרו: "ההתנגדות עדיין נמצאת במצב של דריכות ובציפייה להתפתחויות אפשריות במסגד אל-אקצא. נושא מצעד הדגלים בירושלים לא נכלל בהסכם הפסקת האש, וההתנגדות עדיין צופה לכיוונה של העיר ומוכנה לכל תרחיש. אנו עוקבים אחר מה שישראל מתכננת לבצע במסגד אל-אקצא, ולא נאפשר לישראל לחצות את הקווים האדומים".

המקורות הפלסטיניים הוסיפו כי "כל פרובוקציה באזור עלולה לפוצץ את המצב בכל השטחים הפלסטיניים. יש לנו את היכולת לפתוח בעימות חדש כדי למנוע את שינוי המציאות במסגד אל-אקצא וחלוקתו. הקרב על ירושלים יהיה גדול ורחב יותר עם עוצמות אש גבוהות יותר, ולא יהיה מוגבל לרצועת עזה בלבד".

על פי המידע שבידי גורמי הביטחון בישראל, הפלסטינים מכינים את פעילות "השחר הגדול" שהינה תגובת נגד ל"מצעד הדגלים". ברשתות החברתיות הפלסטיניות קראו להמונים להגיע למסגד אל-אקצא ולירושלים, לפגוע באוטובוסים וברכבים פרטיים, בעיקר של מה שהם מגדירים "מתנחלים" ולהבעיר את השטח בנקודות ההשקה עם הצבא והמשטרה.

דובר חמאס, עבד אל-לטיף אל-קאנוע, שלח שלשום מסר מאיים לכיוונה של ישראל, בהצהרה שמסר לסוכנות הידיעות הפלסטינית "סווא": "מצעד הדגלים בירושלים לא ישנה את המציאות, אנו נשמור על המשוואה כפי שנכפתה על ידי ההתנגדות. ירושלים תישאר הבירה הפלסטינית. אנחנו לא נאפשר לכיבוש הציוני להעביר את התוכניות לייהד את מסגד אל-אקצא והעיר ירושלים, באמצעות חלוקה, הקרבת קורבנות או מצעדי דגלים".

מפקד משטרת מחוז ירושלים, ניצב דורון תורג'מן, התייחס היום לאיומים: "נערכים גם לתרחיש של ירי טילים לכיוון ירושלים בזמן המצעד". תורג'מן הוסיף כי מסלול המצעד צפוי להיות זהה למסלול בשנים הקודמות. אלפי שוטרים ולוחמי מג"ב יאבטחו אותו.

תגיות:טרורמצעד הדגלים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה