חדשות בארץ

רשלנות שהסתיימה בטרגדיה: כתב אישום נגד קצין צה"ל, שירה למוות בשני קציני יחידת אגוז

סגן נ' נאשם כי ירה למוות בשוגג ברב-סרן איתמר אלחרר ז"ל ורב-סרן אופק אהרון ז"ל, בחודש ינואר 2022, במתחם בנבי מוסא. הנאשם טען להגנתו כי לא זיהה את הקצינים והגיב בירי לאחר שכיוונו לעברו את כלי נשקם

(הלווייתו של רס"ן אופק אהרון (צילום: אבשלום ששוני/פלאש90)(הלווייתו של רס"ן אופק אהרון (צילום: אבשלום ששוני/פלאש90)
אא

כתב אישום בגין גרימת מוות ברשלנות הוגש היום (שלישי) נגד סגן נ', קצין צה"ל שירה בשוגג לעבר רס"ן איתמר אלחרר ז"ל ורס"ן אופק אהרון ז"ל בחודש ינואר 2022 וגרם למותם. כתב האישום הוגש לאחר עריכת שימוע לקצין, עם עורכי דינו מהסנגוריה הצבאית.

על פי כתב האישום, "במהלך שבוע אימונים של יחידת אגוז, בשטח אש הסמוך לבסיס נבי מוסא, התרשל הקצין בכך שיצא בשעת לילה, לבדו ומבלי שעדכן את מפקדיו, לחפש אחר אמצעי לראיית לילה שנגנב מן היחידה. כמו כן התרשל בכך שבמהלך הסיור, דרך הקצין את כלי הנשק אותו נשא. במקביל יצאו רס"ן אלחרר ז"ל ורס"ן אהרון ז"ל, ביחד עם שניים נוספים, לסיור בשטח. הכוח, שלא היה מודע ליציאתו של הקצין לסיור, זיהה אותו כדמות חשודה ועקב אחריו. בשלב מסוים, הבחין הקצין בדמויות המכוונות לעברו כלי נשק ממרחק קצר, וירה לעברן. רק בדיעבד, בסמוך לאחר הירי, התברר לקצין שמדובר ברס"ן אלחרר ז"ל ורס"ן אהרון ז"ל".

הקצין, שבעקבות האירוע התקשה להמשיך בתפקודו, סיים את שירותו הצבאי, לבקשתו, חמישה חודשים לאחר הטרגדיה.

עורכי הדין רם ז'אן וסרן יוסי אלבז, המייצגים את הקצין מטעם הסנגוריה הצבאית, מסרו: "מדובר באסון קשה שהותיר גם בסגן נ' משא כבד מנשוא, והוא משתתף בכאבן העצום של המשפחות. יחד עם זאת, מדובר באירוע שאין ולא היה מקום להביאו לידי הליך משפטי והגשת כתב אישום, ואין לנו אלא להצטער על החלטת הפרקליטות הצבאית. הדברים יובהרו בפירוט במסגרת ההליך המשפטי עצמו".

מצה"ל נמסר כי משפחות החללים עודכנו על הגשת כתב האישום וצה"ל ימשיך ללוות את המשפחות. עו"ד רן כהן רוכברגר, המלווה את המשפחות השכולות, מסר: "בני המשפחה של רס"ן איתמר אלחרר ז"ל ושל רס"ן אופק אהרון ז"ל מברכים על החלטת הפרקליטות הצבאית להגיש את כתב האישום. זו ההחלטה הנכונה והמתחייבת, גם משפטית וגם ערכית. כתב האישום שהוגש משקף את הרשלנות החמורה של סגן נ' שהובילה לנפילתם של הבנים באסון הנורא. המשפחות מקוות שייעשה צדק בהליך המשפטי".

תגיות:יחידת אגוזגרימת מוות ברשלנות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה