בריאות ותזונה

מפוצץ בויטמין C ומסייע לדיכאון: 7 יתרונות בריאותיים של תותים

התותים מלאים בויטמין C, בחומצה פולית, בלפוליפנולים ופלבנואידים. הם מסייעים לתפקוד מערכת החיסון, מגנים על הלב ועל מערכת העיכול

  • כ"ד אייר התשפ"ג
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

התותים, אחד הפירות הנפלאים ביותר, מכיל שפע של יתרונות בריאותיים. התותים תומכים במערכת החיסונית, עשירים בנוגדי חמצון, מפחיתים דלקות, תומכים בבריאות המוח, ומקלים על תסמיני דיכאון.

1. עשירים בויטמין C

התותים מכילים כמות משמעותית של ויטמין C, התומך בתאי מערכת החיסון על ידי הגנה עליהם מפני הנזק שעלול להתרחש כאשר לגוף יש תגובה חיסונית. בנוסף, ויטמין C משפיע באופן חיובי על המערכת החיסונית על ידי התפקוד של תאי דם לבנים.

כוס אחת של תותים שלמים מספקת 85 מיליגרם של ויטמין, כלומר: יותר מ-100% מהערך היומי המומלץ לנשים וכ-94% מהערך היומי לגברים.

2. נוגדי דלקות

מחקרים הראו שצריכת תותים מפחיתה סימנים של דלקת כמו חלבון c-reactive ברגישות גבוהה. תותים הם מקור עשיר לפוליפנולים, כימיקלים חשובים המצויים בצמחים שיכולים להגן על התאים מפני נזק דלקתי.

3. מגנים על הלב

מחקרים מסוימים מצביעים על כך שתותים יכולים להשפיע לטובה על תפקוד האנדותל (התאים המצפים את כלי הדם). בנוסף, תותים מסייעים בהפחתת כולסטרול LDL (כולסטרול רע) ולהעלאת כולסטרול HDL. הפחתת רמות כולסטרול LDL היא אחת הדרכים להגן מפני מחלות לב.

4. תומכים בבריאות המוח

תותים הם מקור טוב לנוגדי חמצון ופוליפנולים רבי עוצמה, המסייעים לבריאות המוח. מחקר חדש גילה שאחד הגורמים לירידה קוגניטיבית ולהתפתחות דמנציה של אלצהיימר הוא אי צריכת מזונות העשירים בנוגדי חמצון ופוליפנולים.

5. מסייעים למערכת העיכול

תותים עשירים בסיבים תזונתיים מסוג בלתי מסיסים. סיבים אלה עוברים דרך מערכת העיכול ללא פגע, ומוסיפים נפח לצואה. פעולה שעוזרת לשמור על עיכול סדיר.

6. מקלים על תסמיני דיכאון

תותים מהווים מקור טוב לפולאט ומכילים כמות גבוהה של חומצה פולית. מספר מחקרים הצביעו על כך שלאנשים שאובחנו עם דיכאון היו רמות נמוכות יותר של חומצה פולית בהשוואה לאלו ללא דיכאון.

7. מורידים את לחץ הדם

מחקרים רבים הצביעו על קשר בין צריכת פירות יער, וביניהם תותים, לבין הפחתת הסיכון לחלות בהן. הכותבים מציינים כי צריכת אוכמניות ותותים עשויה להוריד את לחץ הדם, הודות לפלבנואידים השונים המצויים בפירות אלו.

חשוב לדעת

נזכיר כי בתות שדה יש נגיעות רבה, והחרקים מסתתרים בין הגבשושיות. חשוב לקנות את הפרי עם הכשר מהודר, וכן לנקות טרם האכילה:

את התותים יש להשרות במי סבון, ולאחר מכן לשטוף ולשפשף בעזרת ספוג רך או מברשת שיניים. בתות שדה קפוא את השפשוף כדאי לבצע בעודו קפוא משום שכאשר הוא מפשיר הוא מתרכך וקשה לשפשפו.

תגיות:תותיםבריאות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה