בריאות ותזונה

יש לכם אלרגיה לבוטנים? אלו המדבקות שיכולות להציל את חייכם

מדובר במדבקות פשוטות, אבל מחקר חדש מבטיח שהן יכולות לשנות את חייהם של מיליוני הורים וילדים. "תקווה חדשה לפעוטות ולמשפחותיהם". מדביקים את הקצב

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

הורים לילדים בעלי אלרגיה לבוטנים יודעים עד כמה מורכבת ההתנהלות היומיומית. האלרגיה מזמנת סיטואציות מורכבות ואתגרים רבים להורים שצריכים לעמוד על המשמר בכל מה קשור להימנעות של הפעוט מהמזון שמסכן את חייו.

זאת הסיבה ש"מדבקות הבוטנים" של חברת הביו-פרמצבטיקה הצרפתית DBV" "Technologies יכולות להיות בשורה של ממש עבור ההורים והילדים. מדובר בניסוי אקראי כפול סמיות של מדבקת Viaskin Peanut שנעשה בילדים בני שנה עד שלוש המאובחנים עם אלרגיה לבוטנים.

בניסוי השתתפו 362 פעוטות משמונה מדינות. 244 חולקו באופן אקראי לקבל את מדבקת Viaskin - הכוללת 250 מיקרוגרם של חלבון בוטנים, המקבילה לכ-1/1000 של בוטן אחד - ו-118 קיבלו מדבקת פלצבו. המדבקות הודבקו בין השכמות של הילדים מדי יום במשך שנה. לאחר שנה הם עברו שוב בדיקת אלרגיה לבוטנים.

התוצאה היתה מפתיעה: ילדים עם אלרגיה חלשה יחסית יכלו לשאת בבטחה חלבון בוטנים שווה ערך לצריכת שלושה או ארבעה בוטנים, וילדים בעלי אלרגיה חזקה יותר יכלו לשאת את המקבילה לצריכת בוטן אחד.

ומה עם תופעות לוואי?

אכן המדבקות עדיין לא חפות מתופעות לוואי, כמעט כל משתתפי המחקר הצעירים סבלו מאדמומיות, גרד ונפיחות. 7.8% ממקבלי Viaskin ו-3.4% מהילדים שקיבלו את הפלצבו סבלו גם מתגובה אלרגית קשה (אנפילקסיס).

"אני רואה מטופלים אלרגיים לבוטנים בקליניקה שלי מדי יום. אני מדבר עם הורים שחווים חרדה וירידה באיכות החיים בגלל חשש לתגובות מסכנות חיים", אומר ד"ר מתיו גרינהאוט מבית החולים לילדים בקולורדו, "מדבקת הבוטנים של Viaskin יכולות בעתיד להעניק תקווה חדשה לפעוטות ולמשפחותיהם".

תגיות:בוטניםאלרגיהבריאותמדבקות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה