פיתוח האישיות

איך אני יכולה להחליט להימשך לאוכל בריא?!

כוח הדמיון מעורר את כוח התענוג בנפש. כוח הדמיון בעצם הוא כמו חוליה שמקשרת ונותנת כיוון ועוצמה לכוח המשיכה. אז מה יקרה לך כשתדמייני שוקולד?

  • כ"ד אייר התשפ"ג
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

"תקשיבי, אני רוצה לעשות שינוי בחיים שלי, אני חייבת להתחיל לאכול בריא. יש לי חולשה לשוקולד ומתוקים. אני מרגישה שאני רק נמשכת לאוכל לא בריא, כשאני רואה ירקות ופירות לא בא לי בכלל לאכול אותם", אמרה דפנה.

"אחד מיסודות הבריאה הוא שהקב"ה נתן רק לאדם את יכולת הבחירה. יש אנשים שצריכים לעבוד על זה קשה יותר ויש כאלה שפחות, אבל בכל מקרה נדרש רצון אמיתי ומסירות נפש על מנת להצליח לבחור להימשך למשהו שטוב לנו.

"על מנת שנוכל להבין את זה, את צריכה להכיר 2 כוחות חשובים ומשמעותיים בנפש שלקוחים מתוך עולם הקבלה והחסידות.

מושג אחד: כוח המשיכה (על פי החסידות נקרא כוח המתאווה).

מושג שני: כוח הדמיון (בחסידות נקרא ציור התאווה).

"כוח המשיכה הוא כוח עוצמתי, שיש לו שאיפה מובנית להתקשרות. מצד אחד הוא יכול לייצר אחדות, ומצד שני יכול לייצר פירוד – תלוי לאן יופנה הכוח הזה.

"כוח הדמיון מעורר את כוח התענוג בנפש. כוח הדמיון בעצם הוא כמו חוליה שמקשרת ונותנת כיוון ועוצמה לכוח המשיכה.

"ברור שככל שתדמייני את השוקולד לפרטי פרטים, תדמייני את הריחות, את המרקם – כשתגיעי לרגע האמת ותראי את השוקולד, כוח המשיכה יקשור אותך אליו, כי כוח הדמיון משפיע בהכרח על עוצמת כוח המשיכה והכיוון שלה.

"ככל שתשתמשי יותר בכוח הדמיון, הוא יפעיל יותר את כוח המשיכה. כוח הדמיון הוא כוח שאפשר לשלוט בו, ושם בעצם נעשית העבודה. תפקיד הדמיון הוא לפרוץ את גבולות המציאות העכשווית. הוא עוזר לנו למצוא פתרונות, והוא נותן לנו טעימה של עונג ממה שאנחנו יכולים לקבל ממה שאנחנו מדמיינים.

"אם את נותנת לכוח הדמיון לשלוט בך בלי הכוונה, כלומר נותנת דרור למחשבות שעולות בך על שוקולד ומתוקים, ברור שזה משאיר אותך נתונה לשליטתן של המחשבות. זה בדיוק מה שגורם לך להרגיש היום בצורה עד כדי כך משמעותית שאת לא נמשכת למאכלים בריאים".

"איך אני יכולה לפתור את הקושי הזה?", שאלה.

"כשתצליחי לנהל את כוח הדמיון שלך, תוכלי לשלוט בכוח המשיכה שלך, ואין שום דרך אחרת.

"כוח הדמיון הוא כמו פעולת הנהיגה, וכוח המשיכה הוא המנוע. אם תלמדי ללחוץ נכון על הדוושות ולסובב את ההגה למקומות הנכונים – תצליחי לכוון את כוח המשיכה שלך, והוא ייקח אותך למקום הנכון עבורך".

"אני רוצה להישאר קשובה ומחוברת, אחרת אני מרגישה שאני מתנתקת מעצמי. זו בעצם המשיכה הטבעית שלי".

"זה נכון שיש משיכה ראשונית שניזונה מהרבה דברים, כולל טעימות וריחות מהעבר, וכל מיני דברים שהזינו וחיזקו את המשיכה הראשונית שלך. אבל המטרה היא להעביר אליך את המושכות של כוח הדמיון, וממילא – כוח המשיכה ילך אחרי המשיכה הראשונית והטבעית שיש לך".

בהשראת ההרצאה המרתקת של ד"ר יחיאל הררי.

חנה דיין hanna.tipul@gmail.com

לכל הטורים וליצירת קשר, לחצו כאן

 

תגיות:החלטותאוכל בריא

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה