חדשות בארץ

ג’יהאד לא בבית ספרנו: תקודם הצעת חוק לשלילת תקציב ממוסד חינוכי שיעודד טרור

ועדת השרים לענייני חקיקה אישרה הצעת חוק, הקובעת שתוכנית הלימוד הפלסטינית שנהוגה במזרח ירושלים, לא תכלול הסתה. בספר שירה לימודי נכתב "השמיים מעליכם יהפכו גיהינום, וכך גם האדמה תחתיכם תיהפך גיהינום"

אילוסטרציה (צילום: Atia Mohammed / Flash 90)אילוסטרציה (צילום: Atia Mohammed / Flash 90)
אא

ועדת השרים לענייני חקיקה אישרה היום (ראשון) הצעת חוק, של ח"כ אוהד טל (הציונות הדתית), הקובעת כי המדינה רשאית לשלול תקציב ממוסד חינוכי ערבי, המצוי בישראל, הכולל בשיעוריו חומר לימודי המסית נגד מדינה ישראל, או מעודד טרור נגד יהודים.

בדיון בוועדה הוצגו נתונים המצביעים על כך שבמזרח ירושלים יש כ-120,000 תלמידים. כיום, כעשירית מהם לומדים על פי תוכנית הלימודים הישראלית. אולם, יתר התלמידים לומדים את תוכנית הלימודים הפלסטינאית הנקראת "התאוג'יאה".

בדו"ח שהוצג בוועדה, העוסק בספרי הלימוד במזרח ירושלים, נמצא כי "הספרים כוללים דה לגיטימציה של מדינת ישראל ונוכחות של יהודים במדינה. ישראל נחשבת כשטח כבוש. המאבק מקבל גוון דתי, ואז יש ציווי להרוג יהודים. יש הכחשה היסטורית של הקשר של יהודים לירושלים ועוד".

יו"ר ועדת החוקה, ח"כ שמחה רוטמן, הקריא בפני השרים קטע מתוך שיר, שמופיע באחד מספרי הלימוד הפלסטיניים במזרח ירושלים, ובו נכתב: "השמים מעליכם יהפכו גיהינום, וכך גם האדמה תחתיכם תיהפך גיהינום. אנחנו נמשיך במאבק ולא נוותר, אין לנו בעיה למות".

לפי משרד החינוך, בבית הספר ממנו יצא הנער הפלסטיני בן ה-13, שביצע את פיגוע הירי האחרון בעיר דוד, מלמדים לפי התוכנית הפלסטינית. בית הספר עבר אומנם פיקוח בתקופה האחרונה, לפני הפיגוע, אך כשהמפקח הגיע, הסתירו את הספרים המסיתים וטענו שאין הסתה.

"מטרת החוק היא למנוע את המציאות הבלתי נתפסת לפיה אזרחי ישראל מממנים מכיסם תוכנית לימוד הכוללת הסתה לטרור", אמר ח"כ טל. "כשמדברים על טרור היחידים צריכים להבין שאין באמת דבר כזה, גם מחבל יחיד שבחר לצאת ולהרוג יהודים צמח על תשתית של הסתה".

תגיות:הצעת חוקטרורג'יהאד

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה