כתבות מגזין

שרה מינץ: "לא מתגעגעת לטלנובלות שצילמתי, רוצה רק לעשות קידוש השם"

היא עברה שלושה גיורים ושלוש חתונות, ורק אז גילתה בדיעבד להפתעתה שהיא נשואה ליהודי. מה גרם למריצה רודריגז, כוכבת טלנובלות בינלאומית, שלימים הפכה לשרה מינץ, לעזוב הכל מאחוריה בשיא ההצלחה, ולהתגייר? ריאיון מיוחד לקראת חג השבועות

שרה מינץ (צילום: כריסטופר אסקוודה)שרה מינץ (צילום: כריסטופר אסקוודה)
אא

אם הייתם שואלים את מריצה רודריגז (42) בצעירותה מה החלום האמיתי שלה, כנראה שהיא הייתה אומרת שהיא בכלל רוצה להיות טכנאית רכבים. רודריגז גדלה במשפחה נוצרית בקולומביה כילדה פשוטה ותלמידה טובה, עם חלומות ממוצעים, שלא בלטה יתר על המידה. כשגדלה, החלו להגיע עבורה הצעות מפתיעות שגרמו לה לדחוק את החלום המקורי להיות מכונאית רכב, ולגלות עולם שלם שלא חלמה שאי פעם תיקח בו חלק מקרוב. רודריגז קיבלה הצעות לדגמן ולהשתתף בסרטים וטלנובלות. עד מהרה, הפכה לאחת השחקניות המפורסמות והמצליחות ביותר בעולם הטלוויזיה, באמריקה הלטינית, קולומביה ומקסיקו. עם השנים, הספיקה לשחק בעשרות סדרות וסרטים, וצברה מאות אלפי מעריצים ועוקבים בכל העולם.

את בעלה, יהושע מינץ, יהודי שנחשב לאחד המפיקים הבולטים בעולם הסדרות והטלנובלות, הכירה מריצה על סט צילומים בו השתתפה. החיבור ביניהם החל כידידות והפך לחברות, ולאחר מספר שנים הם החליטו להינשא. למריצה לא היה מושג שיהושע הוא יהודי.

בשלב כלשהו, החליטה מריצה לחזק את שפת האנגלית שלה לצורך הקריירה הענפה שפיתחה. היא למדה אצל מורה, שהציעה לה לתרגל ככל האפשר שמיעה של שפת האנגלית כדי לקלוט את השפה, וכדי להקל עליה הציעה לה ללכת לשמוע הרצאות במרכז לקבלה בעיר מגוריה. רודריגז קיבלה את ההצעה והחלה להגיע לשיעורים. על ההרצאות בשפה האנגלית היא אמנם ויתרה, אבל המעט שהבינה עורר את סקרנותה. מהר מאוד גילתה שיעורים דומים בספרדית, שפת האם שלה, והחלה לפקוד אותם בעקביות.

"אמנם גדלתי בבית נוצרי קתולי", היא מתארת, "ההורים שלי דיברו איתי כבר קודם על השם ועל אמונה, אבל ממקום אחר. פתאום שמעתי דיבורים שמעולם לא הכרתי קודם. לאט לאט למדתי על המהות של המצוות, על שבת, פסח וחגים נוספים, קצת על צניעות. התחלתי להתלבש יותר צנוע בחיים האישיים שלי, למרות שעל הסט התלבשתי עדיין אותו דבר. זה התבשל אצלי לאט לאט. ממש התחברתי ומצאתי בזה את המשמעות של חיי. ואז גמלה בליבי ההחלטה להתגייר".

 

"חשבו שאני משוגעת שאני מוותרת על כזאת קריירה"

בשלב זה, מריצה ויהושע היו נשואים כבר ארבע שנים והורים לזוג תאומים, אולם כאמור היא מעולם לא ידעה שהוא יהודי, בן למשפחה יהודית שהיגרה מפולין ורוסיה למקסיקו. משפחתו הייתה בין מייסדי הקהילה היהודית ובתי הספר היהודיים בקהילה. יהושע מצידו גם לא דרש ממנה להתגייר.

מה גרם לך לעשות את הצעד הזה בעצם? מה היה חסר לך? היה לך הכל, כל מה שבנאדם יכול לחלום עליו

"החלטתי להתגייר כי הרגשתי שאני לא במקום הנכון. לא ידעתי מה זה להתגייר, כי לא ידעתי לגמרי מה זה להיות יהודייה, אבל הרגשתי שזה מה שהנשמה שלי רוצה. התחלתי את התהליך באופן הדרגתי, וללא ידיעתו של בעלי. עם הזמן, עברתי שלושה סוגי גיור שונים: קונסרבטיבי, רפורמי ואורתודוקסי. בהתחלה חשבתי שהכל אותו הדבר ולא הבנתי את ההבדל, אבל האמת היא שכשהתגיירתי בהתחלה בגיור קונסרבטיבי ורפורמי, לא הבנתי למה אני לא מרגישה כלום...".

בשלב כלשהו, החליטו בני הזוג לעבור ממיאמי, בה התגוררו עד אז, למקסיקו – והכל למען חינוך הילדים. "היה לנו חשוב שהם יקבלו חינוך יהודי אמיתי", היא מסבירה. "שילמדו תורה, שיהיו מחוברים למסורת ויגדלו כיהודים טובים עם מסירות נפש לעם ישראל. להפתעתנו, לא הסכימו לקבל אותנו כי אמרו שאני לא יהודייה. נדהמתי. נפגעתי, אבל לא ויתרתי. ואז הסבירו לי שאני צריכה לעבור גיור אורתודוקסי, הציעו לי לעבור לישראל כדי לעבור שם גיור איכותי אמיתי".

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)

בשלב זה, החליטה מריצה לעזוב הכל מאחוריה ולעלות לישראל. "באתי לארץ לבד עם שני תינוקות בני שנתיים וחצי, גרתי באפרת חצי שנה והתמסרתי ללימודי יהדות. למדתי יום ולילה באולפן גיור, בשיעורים פרטיים, בקורסים באינטרנט, במדרשות, בשיעורי תורה, ביקרתי והתפללתי בקברי צדיקים ועוד. בעלי נשאר במקסיקו".

מה נתן לך את הכוח לעשות כזה צעד? את ממש עזבת חיים שלמים ומשפחה מאחוריך

"הסוד שלי היה אמונה, חד וחלק. הבנתי שכשיש לך אמונה – יש לך הכל. הרגשתי כמה אני שמחה לעשות את הדברים בדיוק כמו שהשם רוצה, וזה נתן לי כוח".

איך הודעת לצוות שלך שאת מפסיקה לצלם ועוזבת הכל? איך הם קיבלו את זה?

"זה היה די דרסטי, כי מהרגע שהבנתי שזה הכיוון והשאיפה שלי – ידעתי שאני רוצה ללכת עם זה עד הסוף. הם חשבו שאני משוגעת שאני מוותרת על כזאת קריירה, אבל הם נפרדו ממני בכבוד, עשו לי מסיבה. היום הם רואים כמה טוב לי וכמה אני שמחה במקום שלי. אני בטוחה שזה משפיע גם עליהם".

איך זה היה בשביל בעלך?

"בעלי בהתחלה לא היה במקום שלי, הוא עשה את התהליך שלו לאט יותר ממני. לאט לאט הוא התחיל לאכול כשר, לשים ציצית, לשמור שבת. אני הייתי כמו 'רדבול', שנותן לך כנפיים", היא צוחקת. "הייתי באורות. לבעלי זה לקח יותר זמן. בשבילי זה היה קל, כי אני החלטתי. לבעלי זה היה קשה יותר, היו לו הרבה מלחמות בדרך. הוא היה צריך לחשוב על זה, להחליט אם לעשות את זה או לא, ממקום אישי שלו שלא קשור אליי, להתמודד עם מה אנשים אומרים. אבל הוא תמיד ראה אישה שמחה שמכבדת אותו, לא משנה מה, ולא דוחקת בו. וזה עשה לו הרבה. הוא ידע כמה אני רוצה את האמת ולא רוצה לוותר על הזוגיות הזאת, שהתגברנו על זה. הוא היה צריך זמן... רק זמן".

בסופו של דבר, עברו בני הזוג מינץ את התהליך ביחד, ושרה עברה גיור אורתודוקסי לפני עשר שנים. "את החתונה השלישית והאורתודוקסית שלנו עשינו כבר בירושלים, בעיר העתיקה מול הכותל", היא מתארת בהתרגשות.

כיום, משפחת מינץ מתגוררת בשכונת רחביה בירושלים לאחר שעשו עלייה לפני כשלוש שנים. התאומים שלהם, עקיבא ויהודה, כבר בני 9, ומתחנכים בחינוך תורני כמו שחלמו. "מאז הגיור והעלייה לארץ, החיים שלנו הם חיים אחרים, חיים אורתודוקסיים. הפכתי לשרה. התחלתי לספר את הסיפור שלי בקהילות שונות ברחבי העולם, בפני יהודים שרחוקים מתורה ומצוות כדי לקרב אותם. למדתי קואוצ'ינג, ועכשיו אני עובדת להמשיך להפיץ את הסיפור שלי ולקרב אחרים. אני גם מלמדת ומלווה נשים שנמצאות בתהליכי גיור".

(צילום: כריסטופר אסקוודה)(צילום: כריסטופר אסקוודה)

איך החיים בישראל? את בעצם לא יודעת עברית ואת כמעט לגמרי לבד, בלי משפחה תומכת

"נכון, אבל מדהים, פשוט יפה פה. גיליתי שהשם נתן לי יכולת טובה ללמוד תורה. האנגלית שלי עדיין גרועה, למדתי קצת, אבל קצת התייאשתי. אני מתפללת הרבה להשם שיפתח לי את הראש ללמוד ולקלוט עברית, מתפללת גם על הילדים שלי, שלומדים בבית ספר דתי הרבה תורה".

מה החלומות שלך לעתיד? האם את רוצה לחזור לעולם המשחק?

"אני רוצה לעשות רק קידוש השם כל החיים! לעזור לילדים שלי לגדול ביראת שמיים ובעבודת השם. יש לי גם חלומות קטנים, כמו ללמוד לדבר עברית, ללמוד יותר תורה, להתפלל, לכתוב בעברית. אבל אני שמחה כל יום לעשות את רצון השם, זה הכי חשוב בשבילי. היום, במבט לאחור, אני יודעת להגיד שהיה לי הכל – אבל באמת לא היה לי כלום. כל מה שהיה לי זה לא החיים האמיתיים. בשבילי, אלה החיים האמיתיים היום, הפשוטים".

שרה מינץ תתארח בקרוב לריאיון אישי מיוחד, בתוכניתה של מורן קורס "לא מובן מאליו"

תגיות:גיורהתקרבות ליהדותשרה מינץ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה