בריאות ותזונה

​5 דברים מטורפים שיקרו לגוף שלכם אם תלכו 30 דקות ביום

אם אתם ממש לא בקטע של מכון כושר או רכישת ציוד ספורט, ובכל זאת רוצים להזיז את הגוף – אתם לא לבד. מיליוני אנשים ברחבי העולם מצליחים לשפר משמעותית את בריאותם הנפשית והפיזית בזכות דבר אחד קטן – הליכה. היתרונות הבריאותיים פשוט מדהימים מכדי להשאיר אותם על הספה. קדימה צעד

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

יש אנשים שאין להם צורך בהרבה הסברים. אומרים להם: "תאכל נבטים, זה בריא" – הם אוכלים. "תעשה ספורט, זה בריא" – הם עושים. הם נראים לכם כאנשים בדיוניים, אבל הם קיימים בהחלט. תסתכלו סביב. הם קונים קוביות יוגה (יש דבר כזה, בדקתי!), ואין מצב שתתפסו אותם בלי גומיות אימון תואמות. עבורם הכתבה הזאת כנראה מיותרת. בין כה וכה יש להם שעון שמודד צעדים, והם כבר מזמן עברו 10,000 ביום.

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)

לעומתם, ישנם אנשים (ואני כנראה ביניהם) שצריכים הסברים, הרבה הסברים. בסתר לבם (העייף אך לא עצל, כמובן) הם יודעים שספורט זה דבר בריא, אבל לפעמים, עד שהם לא יקבלו מנה הגונה של מחקרים והסברים מדעיים אל תוך המוח  – הם פשוט לא יזוזו. במיוחד עבורם (נו, גם עבורי) הכנתי את כתבת התמריץ הגדולה הזאת – אחריה פשוט לא תהיה לי ברירה מלבד לקום מכסא המחשב וללכת לפחות 10 דקות ביום. נכון, כתוב 30, אבל צריך להתחיל מאיפשהו, לא?!

נתחיל מזה שהליכה היא פעילות חינמית. לא צריך ציוד מפונפן, גומיות או משקולות. זו פעולה קלה שלמדת לעשות בערך בגיל שנה, ומאז ועד היום היא משרתת אותך בנאמנות. אין צורך ללמוד אותה או להתאמן על צעדים מסובכים. כל מה שאתם צריכים זה פשוט להזיז את הרגליים, וכמובן להודות לבורא עולם על שהן מתפקדות (לא חובה, אבל תמיד מועיל).

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)

 

אז... 5 דברים מדהימים שיקרו לגוף שלכם אם תלכו 30 דקות ביום:

 

  1. מערכת הלב וכלי הדם שלכם תשתפר פלאים

כשאדם הולך, קצב הלב שלו עולה וזרימת הדם שלו משתפרת. דבר זה מפחית סיכוי להתקפי לב. בנוסף, לחץ הדם שלו מתאזן ורמת הכולסטרול שלו יורדת. ההליכה גורמת לכך שכלי הדם והעורקים מובילים בצורת מיטבית דם לרקמות.

 

  1. הסיכוי שתחלו בסרטן ירד

הליכה יומיומית מחזקת את המערכת החיסונית, גורמת לייצור תאי דם לבנים, תורמת להפחתת זיהומים ומצבי דלקת בגוף, ובכך מורידה משמעותית את הסיכוי לחלות במחלות כרוניות כמו סרטן וסוכרת.

 

  1. העצמות שלכם תהיינה חזקות יותר

כשאדם הולך, הוא נושא את כל משקלו על רגליו וכפות רגליו. בכך הוא משפר את צפיפות העצם, ומוריד סיכוי לשברים ומחלות. גם המפרקים שלכם יגידו תודה אם תתמידו בהליכה מדי יום: הם יהפכו גמישים יותר ויהיו הרבה פחות בסיכון לדלקת, כיון שהדם יזרום אליהם בקלות.

 

  1. אתם תרדו במשקל!

הליכה משולבת בתזונה נכונה תשרוף לכם קלוריות! הליכה בקצב קבוע, משולב עליות (מדרגות, עליה תלולה במעלה הרחוב), תגביר את חילוף החומרים שלכם ותסייע לכם לרדת במשקל.

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)

 

  1. הזיכרון והמיקוד שלכם ישתפרו

בזמן שאתם הולכים, המוח מקבל זרימת דם וחמצן. דבר זה עשוי לתרום ליצירת תאים חדשים במוח ולשיפור הזיכרון. זרימת הדם והחמצן למוח מאפשרת פעילות מוחית משופרת ואף עשויה להפחית דמנציה במבוגרים.

ואם כל זה לא מספיק, הליכה תורמת גם לשיפור במצבכם הנפשי – פעילות גופנית מעודדת הפרשת סרוטונין ודופמין במוח, אותם חומרים שאחראים להפוך אתכם למאושרים ושמחים יותר. שווה, לא?!

אז אני מניחה שלא נרוץ לקנות קוביות יוגה אחרי הכתבה הזאת (למה בעצם?!) אבל אם נקום מכיסא המחשב או הספה ונצעד כמה דקות ביום (לא אל המקרר) – אנחנו לגמרי בכיוון הנכון!

תגיות:הליכהכושרבריאות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה