חדשות בארץ

"ידיד אמת": לאחר ביקורו בישראל – מקארת'י ביטל אירוע לציון יום הנכבה בקפיטול האמריקני

יו"ר בית הנבחרים האמריקני הודיע כי החליט לבטל אירוע לציון יום הנכבה שתוכנן להיערך במרכז המבקרים של הקפיטול

  • י"ט אייר התשפ"ג
קווין מקארתי בנאומו בכנסת, שבוע שעבר (צילום: יונתן זינדל / פלאש 90)קווין מקארתי בנאומו בכנסת, שבוע שעבר (צילום: יונתן זינדל / פלאש 90)
אא

שבוע לאחר שביקר בישראל: יו"ר בית הנבחרים האמריקני, קווין מקארת'י, הודיע הלילה (רביעי) כי החליט לבטל אירוע לציון יום הנכבה שתוכנן להיערך במרכז המבקרים של הקפיטול.

במקום האירוע יתקיים דיון דו-מפלגתי לכבוד יום השנה ה-75 לכינון היחסים בין ארצות הברית לישראל.

אירוע "יום הנכבה" הינו אירוע אנטי ישראלי, שתוכנן בקונגרס ביוזמת חברת הקונגרס הדמוקרטית ראשידה טאליב, שביקשה לדון ב"קטסטרופה של הקמת מדינת ישראל". ארגונים אנטי ישראליים נוספים הצטרפו לטאליב בדרישה לקיים את הכנס. כאמור, שבוע לאחר ששב מישראל, החליט יו"ר בית הנבחרים החליט לבטל את האירוע.

חבר הכנסת דן אילוז מהליכוד הודה למקארת'י על תמיכתו בישראל: "תודה לך על תמיכתך ועמידתך האיתנה לצידה של מדינת ישראל. ברגעים כאלו בדיוק אנחנו רואים מי הם בעלי בריתנו החזקים ביותר. מר מקארת'י, אתה ידיד אמת של ישראל", צייץ אילוז בטוויטר.

כזכור, בשבוע שעבר ביקר מקארת'י בישראל, ויחד עימו הגיעו 16 חברי קונגרס נוספים דמוקרטים ורפובליקנים. מקארת'י נשא דברים בפני מליאת הכנסת, בכנס הפתיחה של מושב הקיץ.

עוד הוסיף מקארת'י: "אין מקום שהייתי מעדיף להיות בו יותר מאשר פה איתכם חבריי היקרים. היום אני מדבר לא רק כמנהיג הקונגרס אלא כחבר אמת. אני לא זר למדינתכם היפה. מאז שנכנסתי לקונגרס ב-2007, הגעתי לישראל שנה אחר שנה. בחרתי לבוא לכאן היום כדי לחגוג את הברית בין שתי המדינות שלנו ולאשרר את היחסים המיוחדים שלנו".

"במשך 75 שנה האומה שלכם נתקלה בהרבה איומים חיצונים, אבל ישראל שרדה ושגשגה הודות לערכים, אומץ, חסינות ונחישות. מגילת העצמאות מזכירה לנו ש-75 שנה הם מצמוץ, אין עוד אומה עם היסטוריה עשירה כשלכם של 3,000 שנה. לידתה המחודשת של ישראל היא לא פחות מנס מודרני ואני רוצה להודות לכם על כך. המקור לנס הזה הם האנשים בישראל", סיים מקארת'י את דבריו.

תגיות:יום הנכבהקווין מקארת'י

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה