חדשות בארץ

סמוטריץ’ על העימות בקואליציה: "בואו ננשום עמוק. הפלת הממשלה – פרס לטרור"

שר האוצר קרא להרגעת הרוחות, בעקבות חילופי הדברים הקשים בין הליכוד לשר איתמר בן גביר: "נשים את חילוקי הדעות והוויכוחים בתוך החדר פנימה. הפרס הגדול ביותר שאנחנו יכולים לתת לטרור זה להפיל ממשלה טובה"

(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)
אא

שר האוצר ויו"ר סיעת הציונות הדתית, בצלאל סמוטריץ', קרא היום (רביעי) לראש הממשלה בנימין נתניהו לכנס דיון מיוחד, בכדי לפתור את המחלוקת עם השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר.

סמוטריץ' פנה לחבריו בקואליציה וביקש להרגיע את הרוחות: "אנחנו בסיטואציה ביטחונית מאוד מורכבת, זה לא סוד. גם אני חושב שאפשר וצריך להגיב אחרת, טוב יותר, תקיף יותר, נחוש יותר אל מול כלל האיומים - חמאס בעזה, חיזבאללה בלבנון והערבים ביהודה ושומרון. אבל הפרס הגדול ביותר שאנחנו יכולים לתת לטרור זה להפיל ממשלה טובה גם אם לא מושלמת - ממשלה יהודית, ציונית ולאומית - ולהעלות כאן מחדש את השמאל עם תומכי הטרור לשלטון".

שר האוצר הוסיף: "אני קורא לכולנו, בואו ננשום עמוק, נירגע. אפשר וצריך לנהל דיונים פנימיים בתוך הקואליציה. אני קורא לראש הממשלה, כנס אותנו עוד היום לדיון. נעלה את הדעות השונות, נשים את חילוקי הדעות והוויכוחים בתוך החדר פנימה. בואו נפסיק לתקוף אחד את השני ונפסיק לירות בנגמ"ש".

המחלוקת בין ראש הממשלה לבין השר לביטחון לאומי החריפה בשעות האחרונות לאחר שעוצמה יהודית הודיעה כי לא תשתתף בהצבעות במליאה, במחאה על התגובה הישראלית הרפה, לדבריה, על ירי הרקטות מעזה. בליכוד הגיבו בחריפות: "ראש הממשלה, שר הביטחון, צה"ל וגורמי הביטחון הם שמנהלים את האירועים הביטחוניים הרגישים והמורכבים שעימם מדינת ישראל מתמודדת. ראש הממשלה הוא שמחליט מיהם הגורמים הרלוונטיים בדיונים. אם הדבר אינו מקובל על השר בן גביר הוא אינו חייב להישאר בממשלה".

בן גביר לא נשאר חייב והשיב: "לפני כחצי שנה אזרחי מדינת ישראל הלכו לבחירות. הם הלכו להצביע לממשלת ימין מלא מלא. ממשלה, כך הם ציפו, שתכריע את החמאס, תגיב על כל טיל ועל כל הפקרות. הם הלכו להצביע לממשלה שתיתן מענה לטרור. לצערי, זו לא ממשלת ימין מלא מלא. עזה מתקיפה אותנו פעם אחר פעם, והתגובה רפה וחלשה".

השר לביטחון לאומי לא הסתפק בכך ותקף ישירות את ראש הממשלה: "אם אתה לא רוצה עוצמה יהודית בממשלה, אתה מוזמן לפטר אותנו. אם אתה לא רוצה ממשלת ימין מלא מלא – אתה מוזמן לשלוח אותנו הביתה. אנחנו לא נגיע להצבעות בכנסת עד שראש הממשלה יבין ויפנים שהמטרה של הממשלה הזאת היא ממשלת ימין מלא".

תגיות:בצלאל סמוטריץ'איתמר בן גבירבנימין נתניהו

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה