חדשות בריאות

מחקר חדש: ישראלים רבים חסינים יותר בפני דמנציה. זו הסיבה

מחקר חדש מצא כי דוברי שתי שפות מקבלים ציונים טובים יותר במבחני זיכרון, שפה ולמידה: "דו-לשוניות משמשת כגורם שמגן מפני דמנציה"

  • י"ב אייר התשפ"ג
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

מחקר חדש מצא כי דוברי שתי שפות חסינים יותר בפני מחלת הדמנציה. על פי ממצאיו, דיבור בשתי שפות כל יום יכול להגן עליכם מפני התפתחות המחלה בשלב מאוחר בחייכם. המחקר הזה פורסם בגרמניה. הוא קובע כי אנשים "דו לשוניים" מקבלים ציונים טובים יותר במבחני זיכרון, שפה ולמידה.

החוקרים קבעו במחקר כי "דו-לשוניות משמשת כגורם שמגן מפני דמנציה. לדיבור ב-2 שפות בכל יום, במיוחד בשלבי חיים מוקדמים ובינוניים, יש השפעה ארוכת טווח על הקוגניציה ועל מתאם עצבי".

המחקר הזה בדק 746 בני אדם בגילאי 59 עד 76. הוא מצא כי ל-40% מהם אין בעיות זיכרון. השאר היו מטופלים במרפאות זיכרון או התלוננו על אובדן זיכרון. ההערכה ניתנה באמצעות מבחני מילים, זיכרון וקשב. הם קיבלו משימות כמו איות מילים והעתקת עיצובים.

משתתפים שדיווחו על שימוש בשפה שנייה כל יום כשהיו בגילאים 13-30 או בין 30-65 הציגו ציונים טובים יותר. גם יכולת קבלת ההחלטות שלהם הייתה טובה יותר.

על פי המחקר הזה, לישראלים יש יתרון. רבים מהם מדברים שפה נוספת אותה שמעו בבית וזה יכול להגן מפני דמנציה. כך למשל, ישראלים רבים ממוצע מרוקאי, עיראקי או טריפוליטאי דוברים את השפה הערבית, ואחרים ממוצא אשכנזי דוברים שפות אחרות כמו יידיש. החוקרים טוענים כי המעבר בין שפות דורש שליטה קוגניטיבית ולכן הוא תורם לבני האדם.

תגיות:מחקרדמנציה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה