זוגיות ושלום בית

"הגעת ליעד" – לא בנישואין

הזמן והשגרה משפיעים לרעה על הזוגיות, אם לא דואגים לתחזק אותה כראוי. מובן שעלינו לדאוג גם לשאר הדברים בחיינו, אך לא לסמוך על זה שבכל מה שקשור לזוגיות - "יהיה בסדר"

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

דור של שפע וקדמה כמו שלנו, לא היה משחר ההיסטוריה. תראו את הדור הקודם ואת זה שקדם לו בהשוואה לדור שלנו. זה נראה כאילו מדובר בהפרש של עשרה דורות. והפלא הגדול (שכבר התרגלנו אליו) שהמציאות הזו של שפע וטכנולוגיה מתקדמת לא רק שלא גורמת לנו לאושר, אלא אפילו גורמת להרבה אנשים בדיוק ההיפך.

ההבדל המרכזי והבולט בין אז להיום זה המושג של זמן. בעוד שמה שאפיין את הדורות קודמים הם המנוחה והנחלה, הרוגע והשלווה (אף על פי שהיו קשיים, ואפילו קשיים גדולים משלנו) הדור שלנו מאופיין בלחץ ובמרוץ בלתי פוסק סביב השעון, כדי להספיק כמה שיותר. תמיד חיים בהרגשה שאין לנו זמן לכלום. אנשים רצים כל היום סביב הפרנסה, סביב הבריאות, סביב הילדים, סביב עצמם! אבל שוכחים דבר חשוב מאוד. את המנוע להצלחה בכל תחומי החיים – השלום בבית.

בינינו, כל מה שמסביב, אם זה כסף, קריירה, חברים, תחביבים ושאר עיסוקים, הכל מתגמד כאשר הבית הוא לא מקום שרוצים לחזור אליו. והאבסורד בכל זה, שאת הדבר החשוב הזה אנו דוחקים לתחתית סדרי העדיפויות שלנו. כשאני שואל זוגות אם הם משקיעים בקשר שלהם, "למי יש זמן, תגיד לי...?". תשובות מעין אלו אני שומע הרבה.

מה מחזיק את הקשר שלנו? האם הקשר שלי עם בן זוגי שלי נותן לי כוחות, או שואב ממני כוחות?

כתוב בפרשה (ויקרא י"ח, ד'): "את משפטי תעשו ואת חוקותי תשמרו ללכת בהם, אני ה'". מה פירוש "ללכת בהם"? מסביר אור החיים הקדוש שעל האדם להתמיד במעשים הטובים ושמירת החוקים, בכדי שיגיע מוכן לעולם הבא. כלומר, אדם לא יחיה בהרגשה שהוא עושה מספיק, אלא ישתדל תמיד להתקדם עוד ועוד.

ואם ניקח את זה לענייננו, כדי להגיע לשלום בית אמיתי צריך כל הזמן להיות במצב של עשייה. לקחת בחשבון שזוגיות לא מתהדקת מאליה. אדרבה, הזמן והשגרה משפיעים לרעה על הזוגיות, אם לא דואגים לתחזק אותה כראוי. מובן שעלינו לדאוג גם לשאר הדברים בחיינו, אך לא לסמוך על זה שבכל מה שקשור לזוגיות - "יהיה בסדר".

בקשר הטוב והאמיץ בין בעל ואישה טמון כוח אדיר, הן בהשפעה הרוחנית שיש על הבית בעקבות זאת, כמאמר חז"ל במשנה (עוקצין ג', י"ב): " לא מצא הקב"ה כלי מחזיק ברכה לישראל אלא השלום", והן בהשפעות הגשמיות בכל הנוגע לחינוך הילדים והגשמת יעדים בכל תחומי החיים.

אז בואו ונפעל מתוך הבנה שבנישואין אי אפשר לומר "הגענו ליעד" ולהרפות, אלא עלינו לשים לנו למטרה כל הזמן את השלום בבית, ולבחון איך אנחנו יכולים לחשוב על דרכים כדי לחזק את הקשר, בבחינת "ללכת בהם", מתוך הבנה שהשגרה ומרוץ החיים מקשים על השגת המטרה. כשנתרגל לחשוב כך ולפעול בהתאם, נוכל בע"ה להגיע למקום הנעים והמתגמל של זוגיות מאושרת.

תגיות:זוגיותנישואין

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה