בריאות ותזונה

המחקר קבע: זה המאכל שתורם להתפתחות המוח בגיל ההתבגרות

על פי מחקר מספרד, נמצא כי צריכה קבועה של המאכל הזה – מעודדת התפתחות מוחית ופסיכולוגית של צעירים ובני נוער

  • ו' אייר התשפ"ג
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

צוות חוקרים מספרד בחנו את ההשלכות של צריכת אגוזי מלך על בסיס קבוע בגיל ההתבגרות. מחקר זה נערך בראשות ה-Institut d'Investigació Sanitària Pere Virgili (IISPV), בשיתוף עם ISGlobal (מרכז שמקודם על ידי קרן "la Caixa") ומכון המחקר הרפואי של Hospital del Mar (IMIM).

תוצאות המחקר הראו כי צריכה קבועה לא רק שתורמת להתפתחות המוח בקרב צעירים ובני נוער, אלא אף בעלת השפעה על התפתחותם הפסיכולוגית.

"גיל ההתבגרות הוא תקופה של שינויים ביולוגיים גדולים: מתרחשת טרנספורמציה הורמונלית, אשר בתורה אחראית לגירוי הצמיחה הסינפטית של האונה הקדמית. חלק זה במוח שלנו הוא המאפשר הבשלה נוירופסיכולוגית, כלומר תפקודים רגשיים וקוגניטיביים מורכבים יותר. נוירונים המוזנים היטב עם סוג זה של חומצות שומן יוכלו לגדול וליצור סינפסות חדשות וחזקות יותר", הסביר ג'ורדי ג'ולבז, חוקר ראשי ומתאם של קבוצת המחקר NeuroÈpia של IISPV.

במחקר השתתפו 700 תלמידי בתי ספר תיכוניים בברצלונה, בגילאי 11-16 מ-12 בתי ספר תיכוניים שונים. המשתתפים חולקו ל- 2 קבוצות אקראיות: קבוצת ביקורת – שלא קיבלו דבר. ולעומתם, קבוצת הניסוי, שמשתתפיה קיבלו שקיות שהכילו 30 גרם גרעיני אגוזי מלך, וצרכו אותם מדי יום למשך חצי שנה.

 

"שיפורים משמעותיים רבים ביכולות הקוגניטיביות"

על פי דיווח של מחברי המחקר, בני נוער שצרכו אגוזי מלך במשך 100 ימים לפחות, הראו שיפור בתפקודי הקשב. כמו כן, אלו שסבלו מתסמינים מסוימים של הפרעת קשב וריכוז (ADHD) הראו שיפור ניכר - התנהגותם הייתה פחות היפראקטיביות.

לדברי ג'ולבז: "לא נמצאו הבדלים משמעותיים בקבוצת ההתערבות ביחס לקבוצת הביקורת, אבל אם לוקחים בחשבון את גורם ההדבקות, אזי נצפות תוצאות חיוביות, שכן משתתפים שהקפידו על ההנחיות באופן הדוק ביותר - במונחים של המינון המומלץ של אגוזי מלך ומספר ימי הצריכה - אכן הראו שיפורים בתפקודים הנוירופסיכולוגיים שהוערכו".

בסופו של דבר, המחקר זה מראה כי הקפדה על תזונה בריאה ועקבית בעלת השלכות קריטיות על המתבגרים בשלב חיוני של התפתחות המוח, קוגניטיבית ופסיכולוגית.

"אם נערים ונערות היו מקשיבים להמלצות הללו ואוכלים למעשה חופן אגוזי מלך ביום, או לפחות שלוש פעמים בשבוע, הם היו מבחינים בשיפורים משמעותיים רבים ביכולות הקוגניטיביות, וזה יעזור להם להתמודד עם אתגרי גיל ההתבגרות והכניסה לבגרות", מסבירה אריאדנה פינאר, מחברת המאמר הראשונה, "גיל ההתבגרות הוא תקופה של התפתחות מוחית גדולה והתנהגויות מורכבות הדורשות כמות משמעותית של אנרגיה וחומרי הזנה".

עוד באותו נושא:

כמה קלוריות יש באגוזי מלך?

למה כדאי לשלב אגוזי מלך בתפריט? קבלו 5 סיבות מעולות לבריאות

תגיות:גיל ההתבגרותמאכליםבריאות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה