חדשות בארץ

אדם מכר נכס לשלושה רוכשים. הבעיה: הוא אפילו לא היה שלו

תושב תל אביב לא מפסיק למכור בתים. ליתר דיוק, נכס אחד. שוב ושוב. הבעיה: לא רק שהוא עובר על החוק לכאורה במכירת אותו נכס מספר פעמים, מתברר כי הנכס אפילו לא שלו

  • ו' אייר התשפ"ג
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

תושב תל אביב מכר נכס ברחוב שבט שבשכונת הארגזים בדרום תל אביב, לשלושה רוכשים שונים. על פי החשד, את התמורה העביר, דרך ילדיו וגרושתו, לחובות שהיו לו בשוק האפור. בנוסף, ניסה האיש למכור את הנכס לרוכש נוסף, וכל זאת על סמך מסמכי ארנונה הרשומים על שמו, מבלי שיש לו שום חזקת חוקית על הנכס.

הפרשה נחשפה בשורה של בקשות אותן הגישה עו"ד גלית שוקרון, שמונתה כנאמנת לנכסי האיש, אשר הורשע וריצה עונש מאסר בעבר, במסגרת הליך פשיטת הרגל שאליו נקלע. עו"ד גיא סרוסי, המייצג את אחד מקורבנות העוקץ, מציין כי בשל חשיפת התנהלותו, במכירת נכס שאינו שלו, ביקשה הנאמנת להורות לו ולבני משפחתו להעביר את כל הכספים שאותם קיבלו לקופת הכינוס – ומשם לנושיו.

הנאמנת טוענת כי הגיע אליה מידע, לפיו במאי האחרון מכר החייב את הנכס לאדם אחר, תמורת סכום של 330 אלף שקל. הבעיה: הנכס כלל לא שייך לו. "סבו של החייב ומשפחתו פלשו אל הנכס לפני שנים, ועקב כך הוצא נגדם פסק דין לפינויו", מציין פרקליט הנעקץ. לדבריו, העוקץ לא פינה את הנכס, ומשום כך חייבה אותו עיריית תל אביב בארנונה בגין שימוש בנכס.

באמצעות מסמכי הארנונה, טוען עורך הדין כי האיש הצליח לשכנע את מרשו להפקיד בידיו כ-330 אלף שקל, בעסקת מכירה מפוברקת. הדבר נודע לנאמנת, לאחר שקורבן העוקץ גילה כי מדובר בתרגיל עוקץ.

ביולי 2022, בעקבות ביצוע המכירה הראשונה, פנתה הנאמנת בבקשה דחופה לביהמ"ש המחוזי בתל אביב, על מנת שיורה על השבת הכספים לקופת הכינוס.

"בכך לא תמו מעלליו" של תושב האחראי על תרגילי העוקץ לכאורה. לדבריו, האיש פנה לבני זוג תמימים מאזור המרכז ומכר להם את אותו נכס - הפעם עבור 828 אלף שקל.

החייב טוען כי מכירת הנכס לרוכש הראשון התבצעה מאחר שסבר כי הוא יכל לעשות כן, מכיוון שהנכס רשום על שמו בעירייה. לדבריו, כאשר התברר לו כי אינו יכול להעביר את הנכס על שם הרוכש, הוא החזיר לו במזומן חלק מהסכום וחלק אחר העביר לקבלן שהיה אמור לבנות במקום.

כמו כן, התקבלה לאחרונה בקשה שלישית של הנאמנת, לפיה הצליח העבריין לעקוץ קורבן שלישי בסכום של למעלה מ-360 אלף שקלים. בכסף הוא רכש רכב BMW יוקרתי לאחד מקרובי משפחתו.

הפרשה כולה נדונה בימים אלה בבית המשפט המחוזי בתל אביב.

תגיות:דירותנדל"ן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה