סלבס בהתחזקות

"מאושר להיות יהודי": לקראת קבלת פרס ישראל – הציטוטים המחזקים של דקלון

"חזרתי לשמור שבת בגיל 50. זה קרה בזכות הילדים שלי". "תענוג להניח תפילין. כשאני מניח תפילין אני מרגיש שאני שם כתר על הראש". מבחר מהציטוטים המחזקים של אחד הזמרים הגדולים בישראל

  • ה' אייר התשפ"ג
דקלון (צילום: ארן חן)דקלון (צילום: ארן חן)
אא

אבי הזמר הים תיכוני בישראל, דקלון, יקבל הערב (רביעי) את פרס ישראל בתחום הזמר העברי. לפני כחצי שנה עבר דקלון אירוע מוחי, ומאז איבד את יכולת הדיבור. הטלפון שקיבל משר החינוך יואב קיש היה מרגש. כעת, דקלון - הלא הוא יוסף לוי, שסיפר בעבר שזכה לכינוי כי "הייתי מאוד רזה, ממש דקיק, מאז זה תפס" - מצפה, יחד עם בני משפחתו, לקבלת הפרס.

לקראת המעמד המרגש, הנה כמה ציטוטים מחזקים של הזמר מהעבר:

* "תודה לאל, חזרתי לשמור שבת בגיל 50. זה קרה בזכות הילדים שלי. יש לי חמישה ילדים ברוך השם, ארבעה בנים ובת, כולם נשואים, וכשהם גדלו הם החליטו לחזור בתשובה ואני אחריהם". 

* "בצעירותם, הייתי אומר לילדים 'מי שיניח תפילין, יקבל 20 שקל'. היום, תציע לו 20 מיליון דולר ושלא יניח יום אחד – הוא ידחה אותך. התהפכו היוצרות".

* "יש לי ברוך השם יותר מ-30 נכדים, כולם מתגוררים בארץ. גם אשתי הצדיקה עשתה את תהליך ההתקרבות, היא חזרה בתשובה יחד איתי ומקפידה על שמירת שבת. אני מאוד נהנה מהחיים שלי כאדם שומר תורה ומצוות".

* "הבן שלי, הרב יעקב לוי, כתב ספר בשם 'גן נעול', וקיבל פרס ותשבחות. זה גם נחת. בזמני, כשישבתי עם חבר'ה, השיחות שלנו היו על כדורגל וסרטים. היום הם מדברים תורה".

* "אני קם בחמש בבוקר, נוסע להתפלל בבית כנסת בכרם התימנים. אבא שלי היה לוקח אותי אליו מגיל ארבע, ומאז אני שם. אחר כך חוזר הביתה, אוכל ושותה, עושה קניות, קורא 'חוק לישראל', קופץ לילדים ומביא להם דברים, ואז הולך למנחה וערבית. אם יש הופעה בערב אני יוצא, ואם לא אז הולך לישון מוקדם יחסית".

* "אני מתרכז בשירי קודש. פה ושם מתגנבים לי שירים, ואני משנה להם קצת את המילים. אני אומר לחברים מהמקצוע 'אם אלוקים פרנס אותי כשלא עשיתי את רצונו, הוא לא יפרנס אותי עכשיו כשאני עושה את רצונו?'".

* "ממה אני הכי מאושר? העובדה שזכיתי להיוולד יהודי. אדם יהודי צריך תמיד להיות שמח, כי הוא בן של מלך. מעבר לכך, כשאני מוציא שיר והרבה אנשים שומעים אותו, זה מאוד משמח אותי באופן טבעי".

* "הייעוד שלי הוא לשיר ולשמח אנשים, וחושש שיבוא יום בו איאלץ להפסיק לעשות זאת. עברתי אירוע מוחי, ומאז אני סובל מכמה תופעות לוואי, ביניהן סחרחורות".

* "תענוג להניח תפילין. כשאני מניח תפילין אני מרגיש שאני שם כתר על הראש".

* "משה רבינו היה ענק שבענקים, ואף על פי כן התורה מעידה שהיה האדם הכי עניו. להבדיל, גם אני מאוד משתדל לנהוג בצניעות. אנשים רודפים אחרי הכבוד והפרסום, אבל זה הכל הבל הבלים".

תגיות:דקלוןפרס ישראל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה