חדשות בארץ

הרופאים נדהמו: מזכרת נצח ממלחמת השחרור – בגופו של הקשיש

צוות מחלקת כלי דם במרכז הרפואי מאיר נדהמו לגלות רסיסי פגזים בגופו של דב ביתן, שהיה בין פורצי הדרך לירושלים

  • ד' אייר התשפ"ג
בית החולים מאיר, כפר סבא (צילום: shutterstock)בית החולים מאיר, כפר סבא (צילום: shutterstock)
אא

דב ביתן בן ה-92 הגיע ביום שישי האחרון למרכז הרפואי מאיר בכפר סבא, בחשד לקרע במפרצת בכלי הדם. דב הוכנס לניתוח מיידי, ובמהלכו נדהמו הרופאים לגלות את הרסיסים שהשאירו הפגזים של מלחמת העצמאות בגופו של דב.

לפני 75 שנה, במלחמת השחרור, לחם דב בפלמ"ח, והיה בין הצעירים שפרצו את הדרך לירושלים והגיעו לקרית ענבים במאי 1948. הוא היה רק בן 17 בעת המלחמה, כששהה במשלט ליד הר טוב. הוא נפגע קשה מפגזים שירו המצרים, ורק בדרך נס הרסיסים שחדרו לגופו לא פגעו בליבו.

ד"ר עדי בכר, מנהלת מחלקת כלי דם במרכז הרפואי מאיר, מסרה: "דב פנה אלינו ביום שישי לפנות בוקר בחשד לקרע במפרצת אאורטה בבטן, מצב מסכן חיים מיידי. כל התערבות כירורגית במטופל בן 92 הינה מורכבת ומצריכה שילוב כוחות הן של הצוות הכירורגי והן של צוות ההרדמה. דב הועבר מיידית לחדר ניתוח ולמרות גילו הניתוח עבר בהצלחה.

"התרגשנו מאוד לשמוע שדב היה מפורצי הדרך לירושלים במלחמת העצמאות. אנו שמחים שדב עבר את הניתוח בהצלחה והיום - שלושה ימים לאחר הניתוח הוא חש בטוב ומשוחרר לביתו. אנו מאחלים לדב ולכל אותם אנשים שהם חלק מההיסטוריה של המדינה ונושאים בגופם ובנפשם את כל אבני הדרך של הקמתה - בריאות שלמה וימים של נחת", סיימה ביתן את דבריה.

תגיות:רסיסיםמרכז הרפואי מאיר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה