הרבנית חגית שירה

מה עושים עם הגשמים של חודש אייר?

הכל על חודש אייר: חודש של אור, חודש של רפואה, חודש של תורה

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

אייר הוא חודש של אור. הוא נקרא ירח זיו, על שם זיוה המאיר של השמש. ואכן, בחודש הזה מאירה החמה במיוחד, וכך כתוב: חודש אייר הוא עיקר זמן ההצלחה של עם ישראל (ר' אברהם חמאווי, מגדולי חכמי חלב לפני 150 שנה, בספרו "ימלט נפשו").

אייר, ראשי תיבות – אברהם יצחק יעקב ורחל. כתוב שהם נולדו בחודש ניסן, וחודש אייר היה החודש השלם הראשון שלהם פה בעולם. הם היו גדולי העולם – זיו העולם, והם רגלי המרכבה!

מרכבה היא מושג שאין לנו בו שום מושג, אנחנו רק יודעים שהמרכבה היא מציאות רוחנית נשגבת, והקדוש ברוך הוא נקרא "רוכב ערבות"...

אומרים חז"ל שמרכבה היא ביטול – ה' מוביל אותנו, ה' מוליך אותנו! וזה עיקר המזל וההצלחה של עם ישראל. כך מלמדים אותנו האבות והאימהות במעשיהם – להיות מובלים ולהאמין שהקדוש ברוך הוא מוביל אותנו בדרך הטובה ביותר, אל המקום הטוב ביותר.

 

רפואה

אייר, ראשי תיבות אני י' רופאך – בחודש הזה הקדוש ברוך הוא מרפא אותנו בעצמו.

"רפואות ששותים בין פסח לעצרת – מועילין ביותר" (בבלי, שבת).

בגמרא במסכת שבת כתוב שמפסח ועד עצרת הרפואה מתחזקת ומועילה, ואם רוצים להתחיל תהליך ניקוי, או להתחיל לקחת תרופה כלשהי – טוב לעשות זאת בחודש אייר. וכך כתב ה"בני יששכר": "חודש אייר הוא נבחן ומנוסה בחוכמת הרפואה, שהוא מסוגל לרפואה, להריק האצטומכא (הקיבה) מן העיפושים וחולשת המרה...". זה הזמן לדיאטה ולניקוי רעלים.

החודש הזה מסוגל גם לרפואת הנפש שלך, לרוגע, לשלווה ולשמחה. אור השמש המאיר בחודש הזה מרפא את הלב ומכניס בך ויטמין די דימוי עצמי טוב, דיצה... אז קדימה – דיבורים טובים!

גם הגשמים שיורדים בחודש אייר הם מיוחדים, ויש בהם סגולה לרפואה. וכך כתב רבי פנחס מקוריץ: "הגשמים היורדים בין פסח לעצרת – רפואה גדולה לכל החולאים שאין כדוגמתה, דהיינו לעמוד בגשם ולגלות קצת הראש שירד הגשם על הראש, וגם לפתוח פיו". אז אם יורד גשם בחודש אייר, פשוט הרימי את הראש, תני לגשם לשטוף את פניך, פתחי את הפה ותשתי (אל תתביישי). וזכרי, כל טיפה של מים היא רפואה, היא סגולה.

גדולי המקובלים כתבו בשם הרב יצחק כדורי זצ"ל: "סגולה לרפואה, לשתות מי גשמים היורדים בחודש אייר, וזו הרפואה הגדולה ביותר בעולם, וכך נהג רבנו בעצמו".

גם התפילות בחודש אייר יש בהן משהו מיוחד, והן מסוגלות במיוחד לסלק מאיתנו את האויבים שלנו - אייר ראשי תיבות אֹיְבָי יָשֻׁבוּ יֵבֹשׁוּ רָגַע...

 

בארה של מרים

כותב ה"בני יששכר": "מתנת הבאר ניתן לישראל בחודש הזה… והנה הבאר מסוגל לידיעת והשגת התורה, וידוע מה שעשה מרן האריז”ל לתלמידו רבי חיים ויטאל זצ”ל ששט עמו בספינה ונתן לו לשתות מימה של טבריה ממקום הכברה בים ששם הוא הבאר, ואמר לו שבזה יהיה לו לב מבין וידיעה והשכל ברזין דאורייתא" (מאמר חודש אייר).

החודש הזה מסוגל לאור התורה שיאיר בתוכך. ואין מים אלא תורה. ואכן, בחודש הזה מתגלה מקור מים חיים – תורתו של רבי שמעון בר יוחאי, שהיא ממש באר מים חיים (מתוך הספר קום רבי שמעון החדש).

תגיות:הרבנית חגית שירהחודש אייר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה