בריאות ותזונה

מיץ תפוזים או תה ירוק? אלו משקאות שיעשו אתכם חכמים יותר

מתלבטים בין סמודי מרענן לכוס קפה? לפי המחקרים האחרונים לא תצטרכו יותר לבחור. גם הסמודי וגם הקפה מוגדרים כ"מזון למוח" – משקאות שממריצים את הפעילות המוחית ומשפרים זיכרון וחשיבה. שותים לרוויה

שייק פירות וירקות (סמודי) (צילום: shutterstock)שייק פירות וירקות (סמודי) (צילום: shutterstock)
אא

המוח הוא דבר מופלא. כאיבר ראשי במערכת העצבים שלנו – תפקידו לקבל מידע ממערכת החושים, לעבד אותו ולנהל את תפקודן של מערכות הגוף. המוח מנתב ומעבד מידע, ולאחר מכן שולח פקודות לכל אברי הגוף והמערכות השונות. כדי שהמוח יעבוד בצורה תקינה, עלינו להזין את גופנו במזון איכותי שגורם לזרימת דם מיטבית אל המוח. זרימת דם מספקת אל המוח גורמת לריכוז ולמחשבה בהירה. חוקרים בדקו ומצאו שישנם משקאות מסוימים שעשויים לזרז תהליך זה ולהשפיע על בריאות המוח ועל תפקודו. חלקם אפילו יכולים לסייע במניעת מחלות נוירולוגיות, כמו אלצהיימר ודמנציה.

 

1. מיץ אוכמניות

מעבר להיותו מיץ טעים במיוחד, מיץ אוכמניות מלא בוויטמין C ובמגנזיום. הוא מחזק את תפקוד המוח בזכות תכולת האנטוציאנין הגדולה שבו. האנטוציאנין, שהוא החומר המעניק לפרי את צבעו העז, הוכח כמשפר תפקוד מוחי ומגן על המוח מאיבוד זיכרון ומבעיות נוירולוגיות.

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)

 

2. מיץ תפוזים

כולנו יודעים שמיץ תפוזים מכיל ויטמין C, אך האם ידעתם שהוא מקור נהדר לחומצה פולית ולפוטסיום? חומרים אלו מקדמים את זרימת הדם למוח ומפחיתים סיכון לאלצהיימר. ויטמין C ידוע כמחזק מערכת חיסונית ומסייע ביצירת הורמונים שמאזנים את לחץ הדם. בנוסף, ויטמין C תומך במוליכים העצביים שאחראים על שינה, זיכרון ותחושת סיפוק.

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)

 

3. תה כורכום-ג'ינג'ר

הכורכום ידוע כאנטי דלקתי, ולכן מסייע רבות בהפחת זיהומים בגוף ובמוח. שילוב עם שורש ג'ינג'ר מסייע בעיכול והורדת לחץ דם. שתית משקה זה ממריצה ומעניקה בהירות מוחית.

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)

 

4. קפה

המשקה הכי נפוץ בעולם מקבל תשומת לב רבה במחקרים השונים, והוכח כמשפר זיכרון, ריכוז ופעילות מוחית אצל מבוגרים. הקפה מכיל נוגדי חמצון רבים שהמגנים על הגוף והמוח מפני זיהומים. בנוסף, מכיל הקפה את הקפאין – אותו חומר ממריץ המגרה יצירת דופמין ואדרנלין. שני אלו אחראים על העלאת מצב הרוח והמוטיבציה. עוד הוכח, כי שתיית קפה באיזון מגבירה את זרימת הדם למוח, מה שמוביל לשיפור זיכרון, ריכוז ואפילו שיפור בביצועים ספורטיביים.

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)

 

5. שייק פירות וירקות (סמודי):

אם אתם מחפשים דרך פשוטה להוספת פירות וירקות לתזונה שלכם, השייק, או הסמודי, תלוי איך אתם מעדיפים לקרוא לו, הוא האופציה הקלה ביותר. הוא קל להכנה וניתן לקחת אותו בכוס לכל מקום. הוספת פירות, ירקות ועלים ירוקים לסמודי תגדיל את תצרוכת הווטימנים שלכם, תפחית דלקתיות בגוף ובמוח ותעניק לגופכם את כל הנצרך לפעילות מוחית טובה וחשיבה בהירה.

תגיות:בריאותמשקיםמיץ תפוזים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה