חם ברשת

נטלי דדון בפוסט קורע לב על האסונות של השבוע האחרון: "שנאת חינם היא זו שהביאה לחורבן הבית"

"מה נתנה לנו עוד תגובה גועלית ועוד עקיצה קטנה? האם באמת לא נוכל להתקיים מתוך אהבה?": פוסט שפרסמה נטלי דדון ברשתות החברתיות, ריגש אלפים והפך לויראלי

אא

על רקע שרשרת האסונות בשבוע האחרון - הפיגוע בבקעה שבו נרצחו לאה די ז"ל ובנותיה מאיה ורינה ז"ל, ואסון השיטפון בערבה שבו נהרגו האחים סהר ומעיין עשור ז"ל, נטלי דדון פרסמה סטורי עצוב במיוחד ברשתות החברתיות, שבו היא מבקרת בצורה קשה את הטוקבקיסטים שיושבים מאחורי המקלדות, ומשחררים תגובות חסרות כבוד וחסרות רגישות, בזמן כל כך קשה וטעון. 

בפוסט מתארת דדון כיצד שמחת המימונה נמהלה בעצב על הלוויות האחים והאחיות שאינם עוד בינינו, בין החיים. 

"שלמה ארצי פעם כתב, 'הולך לרקוד עם חיילים מתים בלב'. היום הגוף רקד, הנפש צמאה לשמחה, והמימונה חיברה כל כך הרבה עדות תחת קורת גג אחת ועם זאת, לא היו דקות רצופות מבלי שרצו לי בראש הלוויות אחים ואחיות", פתחה וכתבה בפוסט. "משפחות מרוסקות, דמעות של ילדים שהלכו לישון ללא אימא, והורים שלא כיסו היום ילד וילדה.

"לא אשקר", היא ממשיכה וכותבת. "תהיתי אם אני המוגזמת או הנורמלית, אם עוד אנשים בחדר רוקדים עם מועקה שכזאת. ובדבר אחד אני בטוחה – אסור לנו לשכוח לעבור ליום שאחרי מבלי להתחבר למהות שבדבר, בעיקר לא לתת לשיעור לחלוף לו סתם כך".

בנקודה זו 'הפילה' דדון את הפצצה שגרמה לה לכתוב את הפוסט הזה: ידיעה 'תמימה' לכאורה. "'נפלתי' היום על ידיעה באתר 'סלבס' שכזה. התכווצתי, אבל ממש. כל טוקבק, כל תגובה, ממש חשקה נפשי לעבור אדם-אדם ולשאול 'למה?!' אתמול קברנו עוד אחים, ואנחנו לא יודעים מה יביא המחר - שהרי שנאת חינם היא שהביאה לחורבן הבית.

"מה נתנה לנו עוד תגובה גועלית ועוד עקיצה קטנה? האם באמת לא נוכל להתקיים מתוך אהבה? עברתי תגובה אחרי תגובה, עם דמעות בעיניים. מצד אחד ילד שנספה משאיר מסר חזק כל כך הקורא לכולנו להפנים שאנחנו אחים, ומנגד כל פוסט מוציא מאיתנו ארס. אנחנו יכולים לנסות למענם? לקחת נשימה לפני שבא לנו לתת מקום ליצר הרע? לאסוף ניצחונות קטנים של השפעה לטובה, לזכרם? להתחייב להרוג את המחבל הפנימי אשר שוכן בנו? שהרי כל תיקון, ולו הקטן ביותר, מתוך הנפש פנימה, דרך מעשה מחשבה ודיבור, יעניק אור למען שבת אחים ואחיות יחדיו".

תגיות:שנאההפגנותפיגועפילוגנטלי דדון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה