בריאות ותזונה

תרשמו לעצמכם: אלו 10 המאכלים שמאטים את תהליך ההזדקנות

החל מאוכמניות וכלה בביצים: קבלו רשימה מעודכנת של 10 מאכלי "אנטי אייג'ינג" שכדאי להוסיף עוד היום לתפריט שלכם. אוכלים בריא

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

נכון, אי אפשר באמת להימלט מתהליך ההזדקנות של הגוף, אבל בהחלט אפשר להאט אותו על ידי אכילה נכונה. מחקרים בדקו ומצאו שישנם מזונות שמשפיעים יותר על התהליך מאשר מזונות אחרים, זאת בשל תכולת הוויטמינים והמינרלים השונים שבהם.

 

במה מתבטא תהליך ההזדקנות?

אחד הסימנים של תהליך ההזדקנות הוא איבוד קולגן, מה שגורם לעור הפנים להיות פחות אלסטי ולפתח קמטים. המפרקים בגוף מרגישים יותר קשיחים וחסרי גמישות. השרירים עשויים להתקצר ובאופן כללי הגוף כולו נחלש והופך חיוני פחות.

למרבה המזל אפשר לשפר חלק גדול מהסימנים האלו על ידי תזונה נכונה (כמובן בשילוב עם פעילות גופנית, שינה מספקת ופרמטרים נוספים שלא נרחיב עליהם כאן). כתבה זו מתמקדת במזונות שנחשבים מזונות "אנטי אייג'ינג" – נוגדי הזדקנות. למרבה הפלא מדובר במזונות רגילים שנמצאים בהישג ידינו.

 

  1. אוכמניות

אחד המזונות העוצמתיים שנלחם בהשפעות השליליות של הזקנה. האוכמניות מלאות בכימיקלים טבעיים שמגינים על ה-D.N.A, ודוחים וירוסים, בקטריות ושאר מזיקים.

 

  1. סרדינים

אחת הדרכים הקלות ביותר להוספה מהירה של חומצות שומן בריאות לתזונה שלכם היא אכילת סרדינים. חומצות שומן אלו מאריכות תוחלת חיים. מחזקות את הממברנות (קרומי התאים) סביב תאי גוף. מסייעות בהפחתת דלקות ואף מגנות מפני הסתיידות עורקים.

 

  1. נבטי ברוקולי

את נבטי ברוקולי, אותם ניתן כיום להשיג בסופרים השונים, אפשר לפזר מעל סלט, לערבב ביוגורט או לאכול כנשנוש. מדובר במזון אנטי סרטני שכן הוא עשיר בחומרים המונעים מוטציות ב-D.N.A..

 

  1. כבד בקר

אמנם הוא נחשב נפוץ פחות מכבד העוף המוכר לכולנו, אך כבד בקר הוא אחד המזונות המזינים ביותר שיש. כבד בקר מלא ברטינול - צורה פעילה של ויטמין A הנחוץ לנו לראיה טובה ועור בריא. בנוסף יש בו כמויות גדולות של קו אנזים 10 חומר הנחוץ לכל תא ותא מגופנו. לאלו שאינם אוהבים את הטעם – ניתן לערבב עם בשר בקר או להכין "ממרח כבד".

 

  1. ביצים

הרבה נכתב בשבחן של ביצים אך אפשר להוסיף כמה מילים: ביצים מפוסטרות מכילות פרוטאינים, חומצות אמינו ומינרלים רבים והן גם מקור טוב ללציטין – קבוצת שומנים הנחוצה לתאים בגופנו. ביצים הן מקור מעולה לכולין – חומר הנחוץ לגוף על מנת לייצר נוזלי ניקוי רעלים.

 

  1. עלים ירוקים

הוספה של ירקות ועלים ירוקים לתזונה שלכם תסייע בהורדת לחץ דם והעלאת רמת האנרגיה בגוף. שילוב תדיר של ירקות כמו אורוגולה וברוקולי בתזונה מגן על העיניים ותאי הגוף. ירקות אלו מלאם בפוטסיום ומגנזיום התומכים במערכת הלב וכלי הדם.

 

  1. זרעי חמניה

זרעי חמניה, הלוא הם הגרעינים השחורים המוכרים לנו (עדיף לקנות קלופים ללא מלח), מספקים ויטמין A בכמות גדולה. ויטמין זה מגמיש את העור ומפחית קמטים תוך שהוא מגן על העור מנזקי השמש.

 

  1. שמן זית

לפני שנתייחס לשמן זית עצמו, ראוי לציין שרצוי להפחית מאוד בצריכת שמנים מעובדים כמו שמן סויה, או מרגרינה. שמנים אלו עלולים לגרום לתגובה דלקתית בגוף. שימוש בשמן זית כתית מעולה המכיל נוגדי חמצון נמצא בריא לאין ערוך משמנים אלו, והוא מלא בנוגדי חמצון הדרושים לגוף על מנת להתמודד עם רעלים שונים.

 

  1. פטריות

אכילת פטריות מסוגים שונים מורידה את הסיכוי למחלת הסרטן. הפטריות מזינות ומלאות בחומרים המגנים על המיטוכונדריה בתאים (מיטוכונדריה: אברון קטן בעל תפקיד גדול של הפקת אנרגיה). אפשר לחתוך את הפטריות ולהוסיף לתבשילים או סלט.

 

  1. צמחי מרפא ותבלינים:

תבלינים כמו כורכום, מנטה, טימין, קינמון וציפורן מכילים נוגדי חמצון עוצמתיים ושילובם בתזונה בריאה מועיל ומשפר את תפקוד שלל המנגנונים בגוף.

 

תגיות:בריאותהזדקנותתזונה בריאה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה