בריאות ותזונה

מוכח מדעית: מה יקרה לגוף שלכם אם תאכלו גזר מדי יום?

הוא נחשב לירק בריא ומזין שאהוב כמעט על כולם, נהוג לשלב אותו בסלט או לכרסם אותו כנשנוש, אך מה יקרה אם נאכל ממנו מדי יום?

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

אוהבים לאכול גזר? דמיינו לעצמכם שאתם משלבים את הירק הכתום והטעים בתזונה שלכם מדי יום. מה יקרה לגופכם? זאת בדיוק השאלה שעניינה מדענים וחוקרים באוניברסיטאות שונות ברחבי העולם. לשם כך בנו המדענים סביבת ניסוי המורכבת מקבוצות שונות של אנשים, ומטרתם היתה אחת: לבדוק איך משפיעה צריכת גזר קבועה ויום יומית על גוף האדם. התוצאות היו מדהימות ומפתיעות. כתום זה הבריא החדש.

 

  1. העצמות שלך יתחזקו

מחקרים שנעשו לאחרונה באוניברסיטת TUFS גילו שוויטמין K נחוץ לבניית עצמות חזקות, כיוון שהוא עוזר לשפר את ספיגת הסידן בעצמות – מה שמפחית את הסיכוי לאוסטאופורוזיס (בריחת סידן).

במחקר חולקו מאות משתתפים לשתי קבוצות שונות. שתי הקבוצות צרכו תזונה דלת סידן, אך קבוצה אחת קיבלה הוראה לשתות כוס מיץ גזר אחת מיד יום. המטרה היתה לבדוק את ספיגת הסידן בעצמות. התוצאות היו מרשימות: המשתתפים שצרכו כוס מיץ גזר אחת ביום חוו עליה של 8 אחוז בצפיפות העצם, מה שמעיד על ספיגת סידן משופרת.

הסיבה העיקרית לכך היא תכולת ויטמין K גבוהה בגזר. ויטמין K הוא ויטמין חשוב שמונע שברים ועוזר ליצירת סידן בעצמות. בלעדיו הגוף לא יכול להשתמש בסידן כמו שצריך, מה שמוביל לבריחת סידן מהעצמות הפיכתן לשבירות.

 

  1. העיניים שלך יהיו בריאות יותר

גזר מכיל ויטמין A ובטא קרוטן, שעוזרים למנוע שתי מחלות עיניים עיקריות: ניוון מקולרי וקטרקט. לוויטמין A שימושים רבים בגוף האדם. חוסר בוויטמין A עשוי לגרום ל"עיוורון לילי": מצב בו הראיה בחושך נפגמת בצורה קריטית, וכן למחלות ראיה נוספות. אכילת גזר יומיומית הוכחה שמחזקת את מערכת הראיה.

 

  1. הלב שלך יתחזק

חוקרים גילו שאכילת חצי כוס גזר מדי יום הורידה את רמת כולסטרול ה-LDL ב-9 אחוזים כבר בתוך שלושה שבועות (!), ואת כל רמת הכולסטרול בגוף ב-6 אחוזים. רמות גבוהות של כולסטרול LDL בדם מגדילות את הסיכון להצטברות כולסטרול בדפנות העורקים ולהתפתחות של טרשת עורקים. כתוצאה מכך עולה הסיכון לאירוע מוחי והתקף לב. בנוסף, יש בגזרים מקור איכותי של פוטסיום (אשלגן) שיכול להוריד לחץ דם ולהפחית משמעותית סיכוי למחלות לב.

 

  1. תפחית משמעותית סיכוי לסרטן

מחקר חדש מסין מראה שאכילת גזר מדי יום מפחיתה את הסיכוי לסרטן ריאות ב-24 אחוזים, הן לגברים והן לנשים.

 

  1. השיער שלך יצמח מהר ובריא יותר

הגזר עוזר לצמיחת שיער בריא ומונע נשירה. מיץ גזר מכיל ויטמינים וחומרים שהכבד צריך לפעילות תקינה, ולכן עוזר למנוע איבוד שיער שנוצר כתוצאה מפעילות כבד לא תקינה.

 

  1. תצליח לרזות מהר יותר

הגזר מלא בסיבים תזונתיים ובמים, ולכן עוזר להרזיה ומשפר את חילוף החומרים בגוף.

 

  1. המערכת חיסונית שלך תתחזק

הגזר מחזק פלאים את המערכת החיסונית, בכך שהוא עוזר לגוף ליצור תאים לבנים שנלחמים בווירוסים ובבקטריות.

לשילוב גזר בצורה מאוזנת ובריאה בתזונה היומיומית מומלץ לאכול מספר גזרים ביום או לשתות כוס מיץ גזר אחת ביום. חשוב לשטוף את הגזרים היטב לפני אכילה.

 

כתבה זו היא לצורך מידע בלבד, ואינה משמשת תחליף לייעוץ רפואי.

תגיות:גזרבריאות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה