בריאות ותזונה

מהו מזון העל שנמצא אצלכם בבית ממש מתחת לאף?

אם אתם קונים אצות, פטריות ופירות אקזוטיים בחיפוש אחר "מזון העל" האולטימטיבי – כדאי לכם פשוט לבדוק בארון המצרכים. יש לכם בבית מזון על מדהים, ואתם אפילו לא יודעים את זה. מר למתוק

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

האם אתם נמצאים בחיפוש מתמיד אחרי מזון-על שיצעיר את עורכם ויעשה אתכם בריאים וחזקים? אם כך - עשו לעצמכם טובה והכניסו ברשימת הקניות שלכם אבקת קקאו טבעית ופשוטה. כן, אותה אבקת קקאו ותיקה שהיינו מכינים ממנה משקאות, עוגות וקינוחים. מתברר שהאבקה החומה והמרירה היא פצצת בריאות, כשלא מוסיפים לה סוכר לבן או ממתיקים מלאכותיים. ובינינו, מי צריך גוג'יברי ואסאי, כשיש לנו אבקת פלא מלאת נוגדי חמצון במכולת השכונתית?

 

אז מהו בעצם הקקאו, ומה הוא מכיל?

את אבקת הקקאו מפיקים מייבוש וטחינת פולי קקאו. לא הרבה יודעים שבאבקה החומה והמוכרת יש פי 2 נוגדי חמצון מאשר ביין אדום (!), ופי שלושה יותר מאשר בתה ירוק.

לאורך השנים נעשו מחקרים רבים לגבי פולי הקקאו, וכן לגבי האבקה ושאר המוצרים המופקים מהם. אוהבי השוקולד ישמחו לדעת שהוספת קקאו למאכלים וצריכה יומיומית, יכולה לסייע ואף למנוע אינספור בעיות בריאות, החל מהורדת לחץ דם וכולסטרול, שמירה על מערכת הלב וכלי הדם, מניעת התקפי לב ושבץ, ועד לאיזון מערכת עצבים ובלוטת התריס.

אכילת שוקולד מריר שמכיל אחוזי קקאו גבוהים יכולה לתרום להגנה על תאי הגוף מרדיקלים חופשיים, ולמנוע חסימת עורקים. אבקת הקקאו מתאימה גם לצמחונים, טבעונים ובעלי אלרגיות שונות, שכן היא נטולת גלוטן, סויה או אגוזים למיניהם. כמות הוויטמינים והמינרלים בפרי הקקאו עצומה, וכיוון שהוא בעל תכונות אנטי דלקתיות, מומלץ אפילו למרוח קקאו על עור הגוף והפנים.

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)

תעשיית היופי גילתה כבר מזמן את תכונות הקקאו, ולכן מוצרי טיפוח רבים מכילים קקאו. יחד עם זאת, מסתבר שלא צריך להשקיע במוצרים יקרים כדי להנות מהיתרונות הבריאותיים של האבקה.  אפשר להכין בקלות מסיכה למריחה על העור ולהנות מעור פנים בריא וקורן לאחר מכן.

החומרים הדרושים:

  • כף קקאו
  • כמה כפות מים

מערבבים הכל בקערה קטנה עד ליצירת משחה חומה ושוקולדית. מורחים את המשחה על הפנים ומשאירים ל – 20 דקות. במסיכה הנ"ל ניתן להשתמש כמה פעמים בשבוע להסרת כתמים, להחלקת העור ולהוספת לחות.

בהצלחה!

תגיות:קקאותזונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה