נטורופתיה ורפואה טבעית

אפיגנטיקה: איך משפיעה התזונה על הבריאות שלנו?

זה נכון לרוב המחלות: ישנם תנאי הפתיחה שלנו, כלומר מה שקיבלנו בתורשה, ולעומת זאת יש מה שאנחנו עושים, הבחירות שלנו, שמשפיעות על התפקוד של הגנים

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

לתזונה יש השפעה מכרעת על הבריאות שלנו.

יש גנטיקה שאיתה נולדנו, הפוטנציאל שקיבלנו מההורים. אבל מה שקובע אם גן מסוים יהיה פעיל, ובאיזה אופן הוא יהיה פעיל, זה אורח החיים שלנו – המזון, שעות השינה, המחשבות, הפעילות הגופנית והתנועה. התחום בביולוגיה שעוסק בשינויים האלה בתפקוד הגנים נקרא אפיגנטיקה.

גם אם יש לנו נטייה גנטית למחלה מסוימת, אין זה אומר שהיא בהכרח תופיע, מפני שלסביבה – כלומר לאורח החיים שלנו – יש השפעה על הגנים שאותם קיבלנו בתורשה.

חומרים מהמזון שאנו אוכלים נכנסים לגרעין התאים בגוף, שם הם מגיעים לכרומוזומים ומשפיעים על אזורי הבקרה ב-DNA. זה מה שקובע אם הגנים יהיו פעילים או רדומים.

בהרבה מחלות, גם אם קיבלנו גנטיקה לא טובה, כמו לדוגמה הורים חולים בסוכרת, נכון אמנם שהסיכון שלנו גבוה יותר, אבל אם נפעל נכון וננהג כמו שצריך, יש סיכוי גבוה שלא נגיע למקום שבו ההורים שלנו נמצאים. זה נכון לרוב המחלות: ישנם תנאי הפתיחה שלנו, כלומר מה שקיבלנו בתורשה, ולעומת זאת יש מה שאנחנו עושים, הבחירות שלנו, שמשפיעות על התפקוד של הגנים.

ישנן גישות רבות ושונות בבריאות הטבעית, אבל הכלל של אכילת מזון כמה שיותר קרוב למקור הוא שווה בכל השיטות.

כל דבר שהוסיפו לו חומרים כמו סוכר, צבעי מאכל וחומרים משמרים, וכן מאכלים שעברו תהליכים כמו טיגון ועיבוד, יפריעו לתאי הגוף ולא יקדמו בריאות.

פעילות גופנית היא תנאי בסיסי לשמירת הבריאות, ואפילו כמה דקות ביום יועילו וישפרו תפקודים רבים בגוף, כמו האיזון ההורמונלי, חיזוק העצמות, חילוף החומרים, איזון הסוכר, לחץ הדם ועוד.

גם עבודה על דפוסי חשיבה, רוגע פנימי ופרשנות חיובית יאפשרו יותר בריאות ופחות סיכוי למחלות.

השליטה נמצאת אצלנו – מה אנחנו בוחרים להכניס לגוף, כמה אנחנו מכבדים את הגוף שלנו – איך אוכלים, כמה אוכלים ובאיזו מהירות. יש השפעה של הלעיסות שלנו על ספיגת הוויטמינים והמינרלים.

חומרים מהתזונה פועלים כמו מתג. הם יכולים להדליק גנים או לכבות אותם. חומרים שנמצאים בפירות וירקות או בקטניות ודגנים מלאים, עשויים להשתיק גנים שאחראים על ייצור חומרים בגוף שגורמים למחלות.

זוהרה שרביט היא נטורופתית N.D ומאבחנת על פי גלגל העין, בעלת ניסיון רב שנים בטיפול וייעוץ והנחיית סדנאות. להזמנת סדנא ללא עלות חייגי 073-2221290

תגיות:בריאותאפיגנטיקה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה