חדשות בארץ

גיסו של פצוע הפיגוע בחווארה: "עשה לעצמו חסם עורקים. תפקד כמו בסרטי פעולה"

מצבו של דיוויד שטרן, שנפצע בפיגוע והשיב אש למחבל, השתפר מאוד. הוא בהכרה ונושם בכוחות עצמו. גיסו מספר על הנס הגדול

  • כ"ז אדר התשפ"ג
זירת הפיגוע בחווארה (צילום: תיעוד מבצעי מד"א)זירת הפיגוע בחווארה (צילום: תיעוד מבצעי מד"א)
אא

שלמה בלס, גיסו של דיוויד שטרן שנפצע בפיגוע הירי בחווארה, סיפר הבוקר (שני) על הנס הגדול שהתרחש במהלך הפיגוע. "תוצאות הפיגוע הם שילוב של נס גדול להשגחה פרטית, ואדם שהוא לוחם מיומן וקר רוח - שפעל כמו בסרטי פעולה", אמר בריאיון ל-ynet.

"דיוויד הגיב בירי מהיר מאוד למחבל", הוסיף בלס. "הרבה מהכדורים שרואים בשמשה של הרכב אלה כדורים שהוא ירה בחזרה לעבר המחבל. והוא חבש את עצמו, עשה לעצמו חוסם עורקים והצליח להתרחק מהאזור".

בלס תיאר את הנס הגדול: "אתמול בלילה כבר נכנסנו אליו לחדר והוא הגיב לסביבה. הפגיעות בהתחלה נראו מאוד קשות, כולל פגיעת ראש. ברוך השם הפגיעה בראש לא חדרה את הגולגולת ואין פגיעה באיברים פנימיים. והמשפחה מלאה בהודיה, הודיה לשם וגם לעם ישראל שעוטף את המשפחה - מרגישים ממש אהבה וחיבוק גדול מכולם.

"דיוויד שירת בעבר ביחידה מיוחדת של המארינס. הוא עלה לארץ מתוך אהבת הארץ וציונות, והחליט להשתקע פה ולהקים את המשפחה שלו. למרות שהוא כבר שירת והיה בעל משפחה, הוא התעקש להתנדב במילואים. אני לא יכול לפרט בדיוק איך, אבל באמת תורם איפה שהוא יכול, זה הבן אדם", סיים הגיס את דבריו.

במקביל לאש שהשיב שטרן לעבר המחבל, גם מפקד מחלקה ולוחם מגדוד 50 של הנח"ל ששהו באזור ירו לעברו ופגעו בו. המחבל, לית נסאר בן ה-28 ניסה להימלט רגלית, אך נתפס לאחר מרדף קצר באחד הבניינים בחווארה, כשהוא חי ומצבו מוגדר קשה. המחבל התגלה על ידי כוח מגדוד מילואים 9213, יחד עם כוחות סדירים של נח"ל וגולני שסרקו את אזור הפיגוע לצד גשש. הם נכנסו לחצר בניין שבה זיהו את המחבל עם דם על פניו וידיו, ונטרלו אותו. נשקו של המחבל הוחרם, והוא הועבר להמשך חקירת כוחות הביטחון.

 
תגיות:חווארהפיגוי ירי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה