פסח

עושים סדר: איך מוציאים את הבלגן מהבית אחת ולתמיד?

מהם חמשת האזורים בבית שלכם שצוברים חפצים ובלגן יותר מכל? איך מטפלים בהם לקראת החג, ולמה כדאי התחיל עם זה ממש עכשיו לפני פסח. עושים סדר

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

אמנם כבר נכתב באריכות על כך שאבק שזה לא חמץ, וכדאי מאוד להתמקד בניקוי המטבח לפני הכל. יחד עם זאת, בהנחה שאכן התקדמתם עם הניקיון, ואתם רוצים לרענן את הבית ולהוציא ממנו חפצים שתופסים מקום מיותר – כדאי שתכירו את חמשת מוקדי הבלגן הגדולים ביותר בבית שלכם. הם אלו שגורמים לבית להרגיש "עייף וכבד", הם אלו שגורמים לכם לרצות "לזרוק הכל לפח וזהו", והם אלו שכדאי מאוד למיין, לארגן ולסדר על מנת להיכנס לחג הפסח בתחושת קלילות אמיתית. מוכנים להתחיל?

 

1. צעצועי ילדים

כולנו יודעים שבדור השפע יש לילדים המון צעצועים. אם בעבר לכל ילד היתה משאית משחק אחת, כמה מכוניות קטנות, לגו ואוסף גולות, הרי שהיום אתם יכולים לקחת את כמות הצעצועים הזו ולהכפיל אותה פי כמה וכמה. האם הילדים משחקים בַכּל? האם יש להם צורך בכל הכמות הזאת? עברו יחד איתם על ערמות הצעצועים והחליטו ממה אפשר להיפרד. זאת גם הזדמנות חינוכית נהדרת לעשיית חסד והקניית מידות טובות. אפשר ללכת עם הילדים לעמותות או לגמח"ים שמקבלים צעצועים במצב טוב, ואפשר גם להעביר לקרובי משפחה או חברים. אחרי מיון יסודי של הצעצועים, אפשר לנקות את אלו שרוצים לשחק איתם בפסח, ולשמור עד החג עצמו.

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)

 

2. בגדים

הנה הזדמנות נהדרת לעבור על ארון הבגדים ולהוציא את מה שלא עדכני, גדול מדי, קטן מדי או פשוט לא בשימוש. עשו זאת גם בארון הפרטי שלכם וגם בארון הילדים. ישנן עמותות וארגונים שישמחו מאוד לקבל בגדים במצב טוב. תוכלו לפרסם בקבוצת הווטסאפ השכונתית, או להעביר למוקדי תרומה שונים ברחבי העיר.

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)

 

3. כלי מטבח

למה אנחנו צריכים 5 מצקות, ומאיזו סיבה יש לנו צלחות בודדות מכל סט שנשבר לאורך השנים? האם אנחנו באמת זקוקים ל-3 מחבתות בצד החלבי? הוצאת כלי החמץ מהמטבח זו הזדמנות נפלאה להיפרד מכל אותם כלים מיותרים שיכולים לשמח מישהו אחר במטבח אחר.

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)

 

4. מוצרי טיפוח וניקיון

האם יש לכם קרמים, מוצרי איפור, ואפילו מוצרי ניקיון שאינם בשימוש? אם הם עדין בתוקף, מסרו בקבוצת הווטסאפ השכונתית, תתפלאו לגלות כמה ישמחו לקבלם. כך תעשו חסד גם עם מדף האמבטיה שלכם, וגם עם אחרים. שווה, לא?

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)

 

5. ניירת ומסמכים

בקטגוריה הזאת נכללים כל מוצרי הנייר בבית – החל מציורים של הילדים ועד לחשבונות ופתקים מהגננת. תתפלאו לגלות כמה כאלו יש לכם בבית בפינות נסתרות. כדאי מאוד לרכז הכל במקום אחד, ואז לעבור על המסמכים ולשמור רק מה שבאמת חשוב ונחוץ. פריטים סנטימנטליים אפשר לתייק בקלסר שמיועד לכך, או להכין עבורם קופסת זיכרונות. כל מה שלא נכנס בהגדרת "חשוב" או "בעל ערך רגשי" – ימצא את דרכו לפח. רוב האנשים מופתעים מאוד מכמות הניירת שהם משליכים. אם מצאתם את עצמכם זורקים לפח שקית אשפה ענקית מלאה בנייר – אתם לא לבד. האדם הממוצע משליך שקית עד שקית וחצי של ניירות בעת מיון יסודי.

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)

חשוב לזכור, כיוון שהניקיון לפסח הוא בעצם ניקיון רוחני, אפשר וכדאי להפוך גם את מלאכת המיון והסדר לפעולה רוחנית. לשאת תפילה ולבקש מהשם יתברך שיוציא לנו את המיותר מהלב. אם משהו מעיק ומכביד עלינו נפשית, זו ההזדמנות לבקש מהשם יתברך להתנקות מכל אותם רגשות שלילים. בעת המיון אפשר להגיד: כשם שאני ממיינת ושומרת רק את השימושי והחשוב, כך עשה עמי חסד ועזור לי לשמור שמחה, עין טובה ולב טוב, ולהוציא ממני את כל המיותר. אמן!

 

תגיות:פסחניקיוןסדר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה