בריאות ותזונה

מדענים פיתחו בדיקה לזיהוי מחלת הסרטן - 13 שנים לפני התפרצותה

פריצת דרך מחקרית: מדענים הצליחו להתחקות אחר פתרון שעובד ב-100% לדבריהם, לזיהוי מוקדם של מחלת הסרטן

אא

מומחים מאוניברסיטות מובילות בארה"ב, הצליחו לפתח בדיקה מדוייקת ב-100% לדבריהם - לזיהוי מוקדם של מחלת הסרטן. איך הגיעו החוקרים למסקנה מרחיקת הלכת, נוכל להבין בעזרת הסבר קצר: בכרומוזומים שנמצאים בגופנו ומכילים את החומר התורשתי, ישנם שני קצוות - המכונים טלומרים (בלועזית: Telomere), ותפקידם הוא להגן על הכרומוזום.

במסגרת המחקר, גילו החוקרים כי אצל אדם שעתיד לחלות בסרטן - אותם טלומרים (או 'כובעי מגן' בעברית) מתחילים בתהליך כיווץ מוקדם, שבסיומו - כשהם חדלים להתכווץ, זה הסימן לכך שהגרורות הממאירות השתלטו על הגוף או במילים אחרות: האדם חולה בסרטן. 

צילום: shutterstockצילום: shutterstock

בעזרת בדיקה מוקדמת של אותם טלומרים, ניתן יהיה להעריך את מידת הנזק או לחילופין את מידת הסיכון שאדם נתון בו, בטרם ישתלטו הגרורות על גופו. לדברי פרופ' לי-פאנג הו מאוניברסיטת נורת'וורסטרן, העומדת בראש המחקר ומובילה אותו - הבנת דפוסי השינוי של ה'טלומרים', מהווים סמן ביולוגי לחיזוי מוקדם של המחלה. "למרות שאנשים רבים עשויים שלא לרצות לדעת את העובדה שיש להם סיכוי לפתח סרטן בעתיד", אומרת פרופ' פאנג הו, "זה יכול לעזור להם לבצע שינויים באורח חייהם, כדי להפחית את רמת הסיכון לחלות במחלה", לדבריה. 

תגיות:בריאותמשפחהסרטןתרופה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה