כתבות מגזין

"השחקנית היוונייה המפורסמת היתה ברוגז איתי כי לא שמרתי שבת"

מאירה רפאלי הכירה את בכירי עולם המשחק בניו יורק, הרגישה את ריקנות הנשמה, ואז חוותה חוויות רוחניות מוזרות, החלה בתהליך תשובה, ואת סיפורה היא מספרת על הבמה בהומור שהצחיק גם אותנו בשעת ריאיון

  • כ' אייר התשפ"ג
(תמונות: shutterstock)(תמונות: shutterstock)
אא

כשמאירה רפאלי, אמנית, סטנדאפיסטית ויוצרת, מתראיינת להידברות, היא לא משיבה על השאלות כמו מרואיינת רגילה. כל תשובה שלה נשמעת כמו חלק קטן ממופע גדול: היא לוקחת אותך למחוזות אחרים בחייה, צובעת אותם בתיאורים, ומצליחה לרתק בעניין רב כשהיא מדברת על עלילת סיפור חייה.

אחד מהסיפורים המכוננים של עלילת חייה קרה כשהיא למדה משחק בניו יורק לפני כ-25 שנים. "זה התחיל מהגויה היוונייה שלמדה איתי משחק". באחד מהימים אותה שחקנית הלכה עם מאירה ברחוב, ואמרה לה באנגלית: "מאירה, אני יכולה לומר לך משהו? את יודעת למה אני פה באמריקה?"

השחקנית היוונייה סיפרה למאירה שביוון היא מפורסמת מאוד, והיא אחת כזו שלא יכולה לצאת מהדלת בלי כמויות של מעריצים וצלמים. "היא הגיעה לאמריקה כדי לנוח. בארה"ב אף אחד לא מכיר אותה. לאחר מכן, באחד מהימים הגעתי לבית הספר למשחק בשבת. ברגע שהשחקנית ההיא ראתה אותי, היא סימנה לי 'נו, נו נו' עם האצבע, כאילו עשיתי משהו רע".

 

"זה נשמע מוזר ומיסטי. מי יכול להבין את זה באמת?"

כשמאירה שאלה אותה 'מה קרה?' סיפרה לה השחקנית: "באחד מהסרטים ששיחקתי ביוון, גילמתי בחורה יהודייה. לצורך כך למדתי את התורה שלכם, ולכן אני יודעת שמה שעשית עכשיו נקרא 'חילול שבת'". מאירה היתה המומה: "הגויה המנומסת הזו, נציגת תרבות יוון ורומא, הפנתה כלפי אצבע מאשימה, בלי שום בושה, ואמרה לי שעשיתי משהו אסור, כאילו שעברתי על החוק. הדבר המדהים יותר היה שמאותו היום, היא לא דיברה איתי יותר. היא היתה ברוגז לעולמים. כשניגשתי לדבר איתה, היא התעלמה, כשנכנסתי לכיתה בהפסקה - היא יצאה. זה היה משהו מוזר מאוד".

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)

כך הקדוש ברוך הוא התחיל לשלוח למאירה דרישות שלום. "תמיד בעלי תשובה מספרים על היום הזה של האורות, הרגע הזה המכונן הזה שהקב"ה פותח לך חלון, ואומר 'נעים מאוד,' אבל לא כל בעלי התשובה מדברים על זה בגלוי ובפירוט, כי זה נשמע מוזר ומיסטי. מי יכול להבין את זה באמת? אף אחד לא יכול, אבל אני זוכרת את זה לפרטים, את הרגע הזה שהקב"ה פתח לי חלון, ואמר לי: 'נעים מאוד'".

 

האודישן לוולט דיסני הסתיים באליהו הנביא

"באותו יום הייתי באודישן", ממשיכה מאירה לספר, "שזה מבחן לצורך קבלת תפקיד בעולם המשחק. האודישן היה עבור חברת הפקות גדולה מאוד בשם 'וולט דיסני'. נא לא להתבלבל, לא קראו לי באופן מיוחד, היו איתי עוד 300 אנשים, אבל אני הייתי בטוחה שאותי הם הולכים לקחת. ביצעתי קטע שעבדתי עליו שעות על גבי שעות, אבל מוזר, כשיצאתי משם והסתכלתי על הבניינים הגבוהים ועל פרסומות הענק של הטיימס סקוור, אחרי כמעט שנתיים שאני גרה בניו יורק, פתאום הרגשתי... זרה. התחלתי ללכת ברחובות, ולשאול את עצמי מה אני עושה פה. לא הבנתי מאיפה נבעה השאלה, כי כל חיי חלמתי בדיוק על הרגעים האלה. הבנתי שמשהו כנראה עובר עלי, אבל לא הבנתי מה".

בשתיים בלילה מצאה מאירה את עצמה הולכת בחדר דירתה הלוך וחזור, ומרגישה שהיא מוצפת אושר בלתי מוסבר שהיא לא יכולה להכיל. "אז לא הבנתי מה בדיוק עובר עלי, אבל היום, כ- 20 שנה אחרי, אני יכולה להגדיר את זה – בעצם נפרצו כל המחיצות שיש בין העולם הזה לבין העולם העליון, והרגשתי אור אלוקי שאי אפשר לדמיין אותו.

 

בואי לפגוש את מאירה רפאלי במופע סטנד-אפ, את הרב חיים זאיד ואת הרב הסטנדאפיסט יעקב חמו באירועי הידברות: בשבילך נברא העולם. מודיעין עילית כ"ה אייר 16.5 | ירושלים כ"ו אייר 17.5 | פתח תקווה כ"ח אדר 21.3 | לחצי כאן או התקשרי 073-222-1240

 

הפסוק שנקרא בספר בידיים רועדות

"כשהלכתי הלוך ושוב בסלון הדירה שלי, ביקשתי: 'ריבונו של עולם, תסביר לי מה עובר עלי'. ברגע ששאלתי את השאלה, פתאום נחתו עיני על ספר מהספרייה שלי, שהסכמתי לקחת ממישהי רק מטעמי נימוס".

בידיים רועדות לקחה מאירה את הספר, כי היא הרגישה ששם היא הולכת לקבל את התשובה לשאלה שלה. "פתחתי את הספר באמצעו, מה שאני לא עושה אף פעם בשום ספר, ולנגד עיני נגלה הפסוק: 'והשיב לב אבות על בנים ולב בנים על אבותם'. רש"י מסביר שבדור האחרון יהיה מהפך: בדור החילוני של ימינו, מי שיחזור בתשובה יהיו הילדים, והם ישיבו את הוריהם בתשובה".

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)

כשמאירה קראה את הפירוש הזה, היא פתאום הרגישה נוכחות חזקה ביותר בסלון דירתה, על אף שאיש לא היה שם. "המשכתי לקרוא: 'הנה אנוכי שולח לכם את אליהו הנביא'. קראתי את זה, לא בדיוק הבנתי, אך באותו רגע הרגשתי שמישהו נמצא איתי בחדר, ולא יכולתי להסביר. הרגשתי שאני לא לבד. זו היתה נוכחות בלתי מוסברת, ואז קראתי 'הנה אנכי שולח לכם את אליהו הנביא', ושהמדרש מסביר שבאחרית הימים יבוא אליהו הנביא לצעירים שבדור, 'וילחש להם ויעשו תשובה, גלוי לאחד ונסתר לאחר'. גם אם הם יהיו באתו החדר, הם יחשבו שזו מחשבה מקורית משלהם, בזמן שאין היא כזו, אלא קולו של אליהו הנביא".

 

הכירה את בעלה לאחר שלוש פגישות: "כרווקה לא תכננתי להתחתן"

בהמשך חוותה מאירה חוויות מטלטלות נוספות, כולן לא שגרתיות, והיא מספרת עליהן במופעים שלה. "ברגע שאדם שואל שאלות, ומנסה להבין מה הסיפור של העולם הזה, הקדוש ברוך הוא זורק לו כל מיני אירועים, והשאלה היא אם האדם את בוחר להסתכל עליהם או לא".

השעה היתה 11 בבוקר בזמן הראיון עם מאירה, ובאמצע שיחת הטלפון של הריאיון נשמע קול בביתה. זה לא היה אליהו הנביא. בסך הכל בנה בן ה-18, שיצא לחופשת בין הזמנים מוקדמת, היה רעב, ורצה שאמא תכין לו מרק. מאירה מחליפה דמויות בקצב מהיר, ומצליחה להצחיק בתשובתה אליו מבלי שהיא מתכוונת.

מה את יכולה לספר על החיים שלך כיום?

"היום אני יכולה לומר שקרה לי כל מה שלא דמיינתי, ולא תכננתי מעולם. כרווקה, תתפלאו לשמוע, אפילו לא תכננתי להתחתן. זה ממש לא היה בתכניות שלי, אבל כשחזרתי לארץ ונכנסתי למדרשה, התחתנתי אחרי שלוש פגישות עם המאושר באדם. מזל שאי אפשר בראיון לשאול אותו אם זה נכון".

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)

 

"אני רוצה לומר לנשים: אל תוותרו על החלומות שלכן"

"יותר מזה, אני זוכרת שהחזקתי את בני הראשון צורח כל הלילה, ואמרתי: ריבונו של עולם, חזרתי בתשובה, התחתנתי אחרי שלוש פגישות אבל זה?! – עד כאן.  לא נראה לי שזה בשבילי, הדבר הזה של להיות ערה בלילה בשביל ילדים. אז הקדוש ברוך הוא הקשיב, ונתן לי עוד שישה ילדים... כנראה שיש מישהו למעלה שיודע טוב מאתנו מה היכולות שלנו. היום אני אמא חרדית עם שישה בנים ובת, ואני רוצה לומר לנשים: אל תוותרו על החלומות שלכן. תגשימו אותם לפי ההלכה, כי הקדוש ברוך הוא לא ייתן לכן לוותר. כשחזרתי בתשובה, לא חשבתי שיש דבר כזה, נשים על במה בעולם החרדי. חשבתי שאני הולכת לנעול את החלום בתוך תיבה ענקית ולהשליך לאוקיינוס. בהרבה סייעתא דשמיא, בורא עולם הוליכני צעד צעד היום. ב"ה יש לי חמש הצגות ושני מופעי סטנדאפ יחיד. אני שרה, אני מצחיקה, ואני בעיקר משמחת, היש דבר משמח מזה?".

בואי לפגוש את מאירה רפאלי במופע סטנד-אפ, את הרב חיים זאיד ואת הרב הסטנדאפיסט יעקב חמו באירועי הידברות: בשבילך נברא העולם. מודיעין עילית כ"ה אייר 16.5 | ירושלים כ"ו אייר 17.5 | פתח תקווה כ"ח אדר 21.3 | לחצי כאן או התקשרי 073-222-1240

תגיות:שחקניתשמירת שבתמאירה רפאלי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה