בריאות ותזונה

תזונאית אמריקנית ממליצה על טרנד חדש להרזיה - אך מזהירה מפני הסכנות שבו

טרנד חדש כובש באחרונה את הרשתות החברתיות, ולא מעט סלבס בארץ ובעולם מספרים כי הוא עוזר לרדת במשקל: חומץ תפוחים. אז מה הסיפור של הדיאטה הזו, והאם היא באמת עובדת? תזונאית אמריקנית עושה 'סדר' בשמועות, ומזהירה מפני הסכנות 

אא

טרנד חדש כובש באחרונה את הרשתות החברתיות, ולא מעט סלבס בארץ ובעולם מספרים כי הוא עוזר לרדת במשקל: חומץ תפוחים. אז מה הסיפור של הדיאטה הזו, והאם היא באמת עובדת? הנה כמה עובדות שיעזרו לכם לקבל את ההחלטה הנכונה, האם לקפוץ לזה או לא - כולל החסרונות שלו. 

חומץ תפוחים משווק בשוק במספר צורות: נוזל, כמוסות וסוכריות מציצה שמעורבות עם חומרים נוספים. 

תזונאית אמריקנית בשם ריאן גייגר מסבירה כי סוכריות הגומי הפכו באחרונה לצורה הפופולרית לצריכה, במיוחד בקרב אנשים שלא אוהבים את הטעם של החומץ ולא מסוגלים לצרוך אותו בצורתו הטבעית. "סוכריות גומי עם חומץ תפוחים טובים לאנשים שכל הזמן ממהרים או נמצאים בתנועה. אלא שכשצורכים סוכריות גומי כתוסף תזונה, חשוב מאוד לשים לב לרמת הסוכר שלהן, כי יצרנים רבים מוסיפים הרבה סוכר לסוכריות כדי לתת להן טעם של חטיף פירות, והסוכר מסכן את הבריאות שלכם. 

"אפילו אם מדובר במזונות שתורמים לשיפור הבריאות, כמו חומץ תפוחים - סוכריות גומי יכולות להכיל גם ממתיקים מלאכותיים או סוכרים אלכוהוליים, שעלולים לגרום בין היתר לבעיות עיכול. בעיה נוספת היא הפיתוי לצרוך מהן יותר ממה שצריך. מאחר והן מאוד טעימות בדרך כלל, ניתן בקלות לקחת יותר מדי סוכריות גומי, שאכילתן המוגזמת בפרט אצל ילדים, עלולה לגרום להרעלת ויטמינים או מינרלים.

אז מה הסיפור של הטרנד התורן שכובש את הרשת, והאם הוא באמת עוזר לירידה במשקל? לדברי גייגר, "היתרונות הבריאותיים שלו הם אחת הסיבות העיקריות לפופולריות הגואה של חומץ התפוחים. לא די בכך שהוא מאזן את רמות הגלוקוז בדם שלנו, מחקרים הראו כי הוא אכן מסייע ביותר לשליטה במשקל - בשל תחושת השובע שהוא מקנה. 

"מחקר אחד שנמשך שלושה חודשים, גילה כי צריכה יומיומית של חומץ תפוחים - הביאה לירידה בכמות השומן הביטני ולירידה במשקל. כמובן שתוצאות מיטביות אפשר להשיג רק בעזרת שמירה על הרגלי מחייה נכונים כמו שתיית מים, ספורט, תזונה בריאה וכדומה. שינוי אחד באורח החיים לא יתרום במידה משמעותית לירידה במשקל או שמירה על משקל תקין. חומץ התפוחים יעזור לכם להוריד במשקל אם תשלבו אותו בשינויים נוספים באורח החיים שלכם". 

"זאת ועוד. מחקר נוסף שנעשה על בעלי חיים הראה כי צריכת חומץ תפוחים הביאה לירידה ברמות הכולסטרול והטריגליצרידים - שני מרכיבים שהרמות שלהם משפיעות ביותר על בריאות הלב".

ומה החסרונות? טוב ששאלתם: כדאי לזכור שצריכה מוגזמת של חומץ תפוחים גורמת לכמה תופעות לוואי, בגלל החומציות הגבוהה שלו:

1. הריסה של אימייל השן. 

2. סוכרתיים שמשתמשים בתרופות לסוכר כמו אינסולין - אין לצרוך חומץ תפוחים ללא היוועצות ברופא המטפל. 

3. אם אתם סובלים מהקאות או בחילות, עדיף שלא תצרכו את החומץ. 

תגיות:דיאטהטרנדחומץ תפוחים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה