חדשות בארץ

רמטכ"לים ואלופים במיל’ נגד הסרבנות: "צה"ל מעל כל מחלוקת פוליטית"

עשרות בכירים לשעבר בצה"ל, מימין ומשמאל, בהם הרמטכ"לים לשעבר גבי אשכנזי ושאול מופז, חתמו על מכתב נגד הסרבנות: "צה"ל הוא צבא העם. דורשים להימנע מכל שיח או פעולות של סרבנות"

גבי אשכנזי (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)גבי אשכנזי (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)
אא

36 רמטכ"לים ואלופים לשעבר בצה"ל פרסמו היום (חמישי) מכתב פומבי למפקדים ולחיילים במילואים, היוצא נגד גילויי הסרבנות לשירות המילואים בצה"ל וקורא להשאיר את הצבא מעל למחלוקת הפוליטית.

על המכתב חתמו הרמטכ"לים לשעבר גבי אשכנזי ושאול מופז יחד עם 34 אלופים במיל', בהם: טל רוסו, אליעזר צ'ייני מרום, גרשון הכהן, יצחק גרשון, אהרון פרקש, יעקב עמידרור, מתן וילנאי, עוזי דיין, יצחק בריק וגדי שמני.

"אנו עוקבים בדאגה אחר התופעות המתרחשות בימים אלה בחברה הישראלית בכלל ובצה"ל בפרט. הטלטלות אותן חווה החברה הישראלית בשבועות האחרונים הן מדאיגות, והתרחבות המחאה אל תוך יחידות צה"ל בסדיר ובמילואים מדאיגה, לנוכח האיומים והאתגרים הביטחוניים איתם מתמודדת מדינת ישראל", נכתב בפתח המכתב.

"צה"ל הוא צבא העם, וערכיו מייצגים את המכנה המשותף הרחב בחברה. יחידות המילואים, המורכבות מכל קשת החברה הישראלית, מהוות חלק בלתי נפרד מיכולתו של צה"ל להמשיך להילחם, להגן על מדינת ישראל ולהבטיח את המשך קיומה".

"מקור כוחו של צבא המילואים נשען על רוח ההתנדבות של חיילי המילואים בעתות שגרה ובחירום, ביבשה באוויר ובים, תוך שמירה על לכידות יחידתית, רעות וערבות הדדית, המבוססים על אמון והערכה מהחברה הישראלית ומנהיגיה".

"אנו, החתומים על מכתב זה, מפקדים המגיעים מכל הקשת החברתית, אשר שרתנו שנים רבות בצה"ל ופיקדנו על יחידות סדירות ומילואים, רואים בשירות הצבאי בסדיר ובמילואים ערך עליון ומחויבות בסיסית של כלל אזרחי ישראל. אנו דורשים להימנע מכל שיח או פעולות של סרבנות וקוראים לחיילי המילואים כולם להמשיך להתנדב לשירות מילואים להגנת מדינת ישראל היהודית והדמוקרטית, ובכך לחזק ולשמר את מעמדו של צה"ל כמוקד הסכמה לאומי מעל לכל מחלוקת פוליטית וכמגן הבלעדי של מדינת ישראל ואזרחיה".

"אנו ערים לעובדה כי האירועים האחרונים והתמורות החלות בממשלה ובחברה מעוררים שיח רב ומחלוקת חברתית, ויחד עם זאת אנו מסתייגים מההשתלחות באנשי המילואים. אנו קוראים לכבד את תחושות המתלבטים ולאפשר שיח ערני ומכבד בקרב הלוחמים והמפקדים ביחידות, מתוך כבוד הדדי, הקשבה והערכה ותוך שמירה על חוסנו, כשירותו ושלמותו של צה"ל".

תגיות:סרבנותהרפורמה המשפטית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה