בריאות ותזונה

האם דג סלמון גורם לנזק בריאותי?

האם דג סלמון יכול לגרום לנזקים בריאותיים כפי שפורסם בקיץ האחרון? התזונאית ד"ר מאיה רוזמן השיבה על כך בתוכנית הרדיו שלה

אא

התזונאית ד"ר מאיה רוזמן התייחסה השבוע בתוכניתה ברדיו 103FM למחקר שהתפרסם בקיץ האחרון, על הסכנות באכילת דג הסלמון. מאזינה שעלתה לשידור שאלה איזה דגים מומלצים לאכול, חוץ מדג הסלמון. רוזמן שאלה מדוע דווקא חוץ מדג זה, והמאזינה השיבה כי קראה עליו "כל מיני דברים איומים במחקר שהתפרסם בעיתון".

ראשית, רוזמן ציינה כי דגים אינם הכרחיים לתזונה מלאה, שכן היא עצמה לא אוכלת דגים כבר שנים משום שהיא צמחונית. "לא צריך לאכול דגים בשביל לקבל את מה שהגוף צריך", אמרה רוזמן. "חלבונים איכותיים יש לנו גם בסויה, טופו, בגבינות ומוצרי חלב, ויטמין 12B יש גם בביצים ומוצרי חלב, ואומגה 3 יש באגוזי מלך ובצ'יה ופשתן", הסבירה רוזמן.

לאחר מכן, התייחסה רוזמן למחקר שהזכירה המאזינה המודאגת, ואמרה: "על כל סוג של דג אפשר למצוא דברים טובים ודברים רעים, על כל מאכל שאת אוכלת. אם מחפשים מוצאים, במיוחד על מאכלים שמגיעים מן החי", הסבירה.

בהמשך, רוזמן חילקה את סוגי הדגים לשתי קבוצות: דגי בריכה ודגי ים, והסבירה על ההבדלים ביניהם. "בדגי בריכה, שחיים במים חמימים, יש פחות אומגה 3 מדגי ים, שחיים במים עמוקים וקרירים יותר. עם זאת, דגי בריכה חיים בבריכות שאין בהם פסולת כמו בים, הם ניזונים וחיים בצורה מבוקרת ולכן יש בדגי בריכה פחות סיכונים בריאותיים, למרות שיש בהם פחות אומגה 3". רוזמן הציעה לגוון ולאכול סוגים שונים של דגים, בדיוק כפי שמגוונים עם סוגי פירות ושמנים.

לסיום, הוסיפה רוזמן ואמרה למאזינה כי "אני לא בטוחה שמאמר אחד כזה או אחר צריך לפסול לך. בשורה התחתונה, זה יפה לקרוא, זה יפה ביקורת, אבל גם כשמדובר במחקר מדעי שיוצא, זה מחקר אחד. להגיד לפסול משהו בגלל זה? אני לא יודעת, אבל תשומת לב זה תמיד טוב. צריך לבדוק את כל המכלול ולחשוב מה נכון. אני דיאטנית 33 שנים. אני מכירה אנשים שאוכלים סלמון שנים רבות וחיים בצורה בריאה מאוד".

 

תגיות:בריאותסלמון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה