בריאות ותזונה

בעקבות מחלת בנו: השוטר שהופך מדי שבוע לליצן רפואי

רנ"ג יוסי מזרחי עולה מדי שבוע על מדים צבעוניים ויוצא לשמח ילדים בבתי חולים. מזרחי חלם להיות ליצן רפואי כשבנו אושפז במחלקה האונקולוגית לפני כמה שנים: "זה נותן לי כוחות שאי אפשר לתאר"

יוסי מזרחי. צילום: דוברות המשטרה יוסי מזרחי. צילום: דוברות המשטרה
אא

רנ"ג יוסי מזרחי, רכז הסיור בתחנת משטרת מג'דל כרום, עולה על מדים כל יום, אבל מדי שבוע הוא מחליף את מדי המשטרה במדים צבעוניים ומתייצב בבתי חולים באזור הצפון. מזרחי, או בשמו המקצועי דוקטור פופו, הופך מדי שבוע לליצן רפואי והולך לשמח ילדים חולים.

מזרחי חלם להיות ליצן רפואי בזמן ששהה ליד מיטת בנו שאושפז במחלקה האונקולוגית לפני כמה שנים. בראיון ל-YNET, מזרחי אמר "כשהליצנים הרפואיים היו נכנסים לחדר האשפוז של בני, הם הביאו איתם כל כך הרבה אור, טוב ושמחה, ואמרתי לאשתי שלקראת הפנסיה, עוד יגיע יום ואני אעשה את מה שהם עושים. המקומות האלו הם מאוד קשים. אנשים שוכבים במחלקות במשך ימים, שבועות וחודשים ועוברים טיפולים קשים וכואבים מאוד לפעמים. כשנכנס הליצן, הוא מוציא אותם לרגע מהשגרה וממלא את הלב והפנים בחיוך".

מאז, בנו של מזרחי החלים ב"ה, אך הוא החליט להגשים את חלומו עוד לפני שיפרוש לגמלאות. במשך חצי שנה למד ליצנות רפואית, איפור, תיאטרון וטיפול רגשי, והיום הוא מתנדב אחת לשבוע במשמרת ליצנות רפואית. "אני מאמין שבכל אדם יש ליצן נסתר, השאלה מתי הוא יוצא החוצה ואיך", אמר והוסיף, "כולנו ליצנים וצריכים לדעת איך להוציא את זה החוצה כשצריך. אני אוהב לשחק מול מבוגרים חולים, גם הם זקוקים לתשומת לב. לילדים יש הכול בחדר ומבוגרים יושבים לבד ולפעמים אף אחד לא מתקרב אליהם".

במהלך המשמרת ההתנדבותית, מזרחי עובר בין החדרים השונים, מחלק בלונים לילדים ומשמיע קולות מצחיקים. "הסוד שלי הוא האף האדום", אמר מזרחי בראיון.  "האף הזה הוא נקודת החיבור שלי לדמות וברגע שאני בלעדיו, אני חוזר להיות יוסי השוטר ואיש המשפחה. עם האף האדום אני אדם אחר... זה נותן לי כוחות שאי אפשר לתאר, לסיים משמרת התנדבות כאן משאיר אותך עם תחושה שהעפלת לאוורסט".

תגיות:בריאותליצנות רפואית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה