חדשות בארץ

המשטרה נערכת להפגנות. בן גביר: "לא נאפשר אנרכיה במדינת ישראל"

בתום הערכת מצב לקראת ההפגנות נגד הרפורמה המשפטית, הבהיר מפכ"ל המשטרה קובי שבתאי כי המשטרה לא תאפשר חסימת צירי תנועה שלא תואמו ואושרו על ידה. השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר: "נתב"ג ועורקי תחבורה ראשיים – מחוץ לתחום"

בן גביר ושבתאי, תמונת ארכיון (צילום: יונתן סינדל, פלאש 90)בן גביר ושבתאי, תמונת ארכיון (צילום: יונתן סינדל, פלאש 90)
אא

מפכ"ל המשטרה יעקב שבתאי קיים היום (רביעי) הערכת מצב עם בכירי המשטרה, לקראת ההפגנות נגד הרפורמה המשפטית הצפויות להיערך מחר במוקדים שונים ברחבי הארץ.

בתום הישיבה אמר שבתאי כי "משטרת ישראל רואה בזכות המחאה אבן יסוד במדינה דמוקרטית המאפשרת לכלל האזרחים להביע את מחאתם תוך הקפדה על מסגרת החוק והסדר הציבורי". עם זאת, הוא הדגיש כי "המשטרה תפעל באפס סובלנות כלפי הפרות סדר, פגיעה ברכוש, פגיעה בסמלי שלטון ושיבוש של שגרת החיים".

המפכ"ל הוסיף, כי המשטרה לא תאפשר חסימת צירי תנועה שלא תואמו ואושרו על ידי המשטרה. 

מארגני המחאה נגד הרפורמה המשפטית הכריזו כי מחר יתקיים "יום התנגדות לדיקטטורה", במסגרתו ייערכו מאות אירועי מחאה ברחבי הארץ. המחאות יכללו הפגנות, שיירות וצעדות מחאה בערים ובצמתים מרכזיים, וכן חסימות כבישים לאורך היום. המפגינים מתכוונים, בין היתר, לשבש בשעות הבוקר את התנועה בכבישים סביב נתב"ג, באמצעות נסיעה איטית, וזאת מתוך רצון לפגוע ביציאתו המתוכננת של ראש הממשלה בנימין נתניהו לביקור ברומא.

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, התייחס להפגנות המתוכננות על ידי המתנגדים לרפורמה. בהצהרה לתקשורת שמסר לאחר ביקור בבית החולים רמב"ם אצל לוחמי הימ"מ שנפצעו אתמול בפעולה בג'נין, אמר השר: "אני בעד הפגנות, בעד חופש ביטוי, אבל נתב"ג ועורקי תחבורה ראשיים צריכים להיות מחוץ לתחום".

"אנחנו צריכים לזכור שבעורק תחבורה ראשי אנחנו מעבירים יולדות, אנחנו מעבירים אנשים שצריכים להגיע לבית החולים. אי אפשר גם לשבש את הפעילות של נמל התעופה בן גוריון", הוסיף בן גביר. "אני קורא ואומר מכאן לכל המפגינים: תזכרו שבסופו של דבר אנחנו אותו עם. אותם לוחמים שמסרו נפש לא שאלו אותם אם הם ימין או שמאל, אם הם דתיים או חילונים – כולם מסמלים את מדינת ישראל. אני קורא לאופוזיציה: תנהגו בממלכתיות, תפגינו, תצעקו, זו הזכות שלכם, אבל תוציאו מחוץ למשוואה עורקי תחבורה ראשיים ואת נמל התעופה בן גוריון".

"אני מזכיר שבתקופת גירוש גוש קטיף, היה זה בית המשפט העליון שאמר שזה מחוץ לתחום, שיש מקומות שאסור לחסום וחסימה של המקומות האלה זה אנרכיה, ואנרכיה אנחנו לא ניתן להתרחש במדינת ישראל", סיכם השר.

תגיות:הפגנותאיתמר בן גבירקובי שבתאיהרפורמה המשפטית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה