מתכונים למנות עיקריות

לצאת הצום של תענית אסתר: 3 דברים שאתם יכולים להכין מחזה עוף - חוץ משניצל

הוצאתם חזה עוף ונמאס לכם משניצלים? קבלו חמישה מתכונים מדהימים במיוחד לתבשילים שתוכלו להכין איתו

אא

'טביחה' הודית 

במטבח הטריפוליטאית מככבת ה'טביחה' בשלל גוונים וצורות. גם במטבח המרוקאי היא מככבת, רק ששם אין לזה שם (לא כזה שידוע לי בכל אופן).

העיקרון הוא פשוט: בשר או עוף בסיר אחד עם ירק כלשהו. 

אורז או קטנייה אחרת? הס מלהזכיר. 

במטבח המרוקאי מקדשים את המסורת וכמעט לא משתמשים בתבלינים נוספים חוץ מפפריקה אדומה וחריפה, כמון, כורכום, פלפל לבן (הס מלהזכיר שחור) ומרק עוף. 

אז מה תעשה מי שכמוני אוהבת טביחות, אך מטורפת על טעמי המטבח ההודי?

יסלחו לי כולם, אך כשאין צריכים להמציא - וזה מה שהמצאתי ממש עכשיו, לצאת הצום של תענית אסתר: חזה עוף שהפשרתי מאתמול 'קפץ' לתוך סיר מלא בירקות ורוטב 'ורוד' עם ריח שבאפו של מרוקאי מצוי מיד היה מקבל תווית של 'חשוד'. כי בינינו, כמה כבר אפשר לאכול שניצלים? מריחים את הטוב הזה? וואוו, כל הבית מתמלא עכשיו בריחות שאי אפשר לתאר, צריך פשוט להכין ולאכול. רק ככה אוכל להעביר את תחושת הסיפוק שיש לי עכשיו. 

אז מה היה לנו?

ראשית התחלתי עם טיגון שתי כפות של קארי ירוק (אפשר גם אדום. קונים את זה בכל סופר וחנות טבע) במעט שמן זית או שמן קנולה. 

לאחר מכן הוספתי כוס קרם קוקוס, רסק עגבניות קטן, שתי כוסות אפונה קפואה, רבע כוס כוסברה קצוצה, שתי שיני שום קצוצות, 5 תרמילי הל, רבע כפית קינמון, כף תבלין טנדורי (תבלין הודי שרוכשים בחנויות טבע), כף פפריקה מתוקה ואפשר לערבב עם עוד כף פפריקה חריפה למי שאוהב, רבע כוס גרגירי חרדל, שתי כפות אבקת קארי, מלח, פלפל ירוק טרי חתוך לעיגולים, חציל אחד ללא הקליפה חתוך לקוביות, 3 פטריות חומות חתוכות לקוביות, כוס עדשים כתומות. 

מערבבים את כל החומרים יחד, זורקים פנימה את חזה העוף שלכם לאחר שחתכתם אותו לקוביות, ונהנים בצאת הצום מטביחה הודית אגדית. 

 

חזה עוף עם גרגירי חומוס ברוטב כמון ופלפל חריף בסגנון מרוקאי

למתכון הזה כל מה שתצטרכו הוא סיר גדול, קוביות חזה עוף, חצי כוס שמן קנולה, כמון - והרבה ממנו, שתי כפות פפריקה מתוקה, כף פפריקה חריפה, פלפל חריף סודני, רסק עגבניות קטן, ראש שום קצוץ, חבילת כוסברה קצוצה, כף כורכום, כף מלח, גרגירי חומוס גדולים שהושרו בקערת מים ללילה, שתי כוסות מים רותחים וחזה עוף חתוך לקוביות. 

אופן ההכנה:

טגנו קלות את חזה העוף עם התבלינים. הוסיפו מים רותחים, גרגירי חומוס, פלפל חריף (סודאני), תבלינים, ובשלו לשעה. כשהתבשיל שלכם מוכן, קצצו מעליו מעט כוסברה טרייה, ערבבו היטב והגישו. 

חזה עוף בחרדל, שום, דבש וטימין

בתבנית גדולה הניחו שיני שום כיד המלך. פזרו בקערה לפי הסדר הבא: שתי כפות חרדל, כף מיונז, כף רוטב סויה, רבע כוס דבש, רבע כוס שמן זית, מלח ופלפל לפי הטעם, שלוש כפות טימין יבש וחמישה נתחים של חזה עוף נקי מעצמות. 

סדרו את נתחי הבשר מעל לשומים שלכם, שפכו מעליהם את הרוטב והכניסו לתנור למשך שעה או עד שחזה העוף משחים ומוכן. הגישו לצד פירה או אורז. 

 

תגיות:מתכוניםחזה עוףתענית אסתרשניצל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה