חדשות בארץ

ועדת החוקה אישרה את פסקת ההתגברות וחוק השפיטה לקריאה ראשונה

ועדת החוקה אישרה סופית את חוק השפיטה ופסקת ההתגברות. ההצבעה במליאה תתקיים לאחר פורים

  • י"ב אדר התשפ"ג
(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)
אא

ועדת החוקה של הכנסת אישרה הבוקר (ראשון) את חוק השפיטה ופסקת ההתגברות לקריאה ראשונה. הוועדה התכנסה כדי לקיים הצבעה חוזרת (רביזיה) בעקבות בקשת חברי כנסת מהאופוזיציה לקיים דיון נוסף טרם ההצבעה לפני שהוועדה מאשרת את הנוסח לקריאה ראשונה. כמו בהצבעה הקודמת, גם היום חברי הכנסת מהאופוזיציה החרימו את ההצבעה.

ההצבעה במליאה על הצעות החוק תתקיים אחרי חג הפורים. לבקשת חברי הוועדה מהאופוזיציה, אחרי ההצבעה החוזרת יתקיים דיון על תקני השיפוט והעומס השיפוטי לקראת תקציב המדינה. ביתר השבוע הוועדה לא תתכנס.

יו"ר הועדה שמחה רוטמן דחה את ההצבעה החוזרת שהייתה אמורה להתקיים ביום רביעי, ובסוף השבוע העביר לחברי הכנסת הייעוץ המשפטי לוועדה, עו"ד גור בליי, מיפוי של הסעיפים בחוקי היסוד שאינם משוריינים, והתייחסות לזכויות שעלולות להיפגע. במסמך הייעוץ המשפטי נכתב בין היתר כי יש חשש שייפגעו זכויות כמו חופש הביטוי, הזכות להליך הוגן, הזכות לשוויון, חופש התנועה ועוד זכויות שנגזרות מחוק יסוד כבוד האדם וחירותו, אך צוין בו כי הדבר נתון לשיקול דעת מה "סותר בבירור" את החוק ומה לא.

בפתח הדיון התייחסה ח"כ אורנה ברביבאי מיש עתיד לחוות הדעת של הייעוץ המשפטי באשר לפסקת ההתגברות ואמרה כי "אם הכל יתבצע לפי התוכנית שלכם, בעוד שלושה שבועות ישראל תהיה במצב אחר - בדיקטטורה על מלא מלא. כל תכלית הדיון הזה היא להגיד שבית המשפט חדל מלהתקיים. יש פה כל מיני טריקים ופטנטים מהם חוקי יסוד, והדבר הזה יוביל לפגיעה בזכויות הציבור, הזכות לבחור ולהיבחר, חופש הביטוי. את זה מר רוטמן רוצה לשנות".

ח"כ יצחק קרויזר מעוצמה יהודית תהה בפני יו"ר הוועדה רוטמן אם מישהו פנה אליו להידברות לפני ההצבעה. חברי האופוזיציה השיבו: "אמרנו במפורש שרק אחרי שתעצרו את החקיקה נדבר".

בתוך כך, מארגני המאבק ברפורמה המשפטית הודיעו אמש (מוצ"ש) כי ביום חמישי הקרוב יערכו את "יום ההתנגדות לדיקטטורה", שיכלול שיבושי תנועה קשים בכל רחבי הארץ.

על פי ההודעה, "במהלך היום יתקיימו מאות מחאות ברחבי הארץ נגד חקיקת הדיקטטורה. בין הצעדים: צעדות, מחאות, הפגנות ושיבושים ברחבי הארץ כפי שהתקיימו ביום רביעי האחרון וצעדי מחאה חדשים".

תגיות:פסקת ההתגברותועדת החוקה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה