חדשות בארץ

גנץ לנתניהו: סגור את המליאה ובוא לנשיא. רה"מ: דלתי פתוחה

בהצהרה בכנסת, אמר יו"ר המחנה הממלכתי כי שוחח עם ראש הממשלה ויו"ר הכנסת וקרא להם לסגור את המליאה ולהגיע להידברות. נתניהו השיב כי דלתו פתוחה: "בוא עכשיו"

גנץ (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)גנץ (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

(עודכן: 18:09)

יו"ר המחנה הממלכתי, בני גנץ, מסר היום (רביעי) הצהרה בכנסת, בעקבות העימותים האלימים בהפגנה בתל אביב נגד הרפורמה המשפטית.

"שוחחתי עם ראש הממשלה בנימין נתניהו ופניתי גם ליו"ר הכנסת אמיר אוחנה", אמר גנץ, "סיגרו עכשיו את מליאת הכנסת ואל תפתחו אותה עד שנרגיע את הרוחות. תעצרו הכל וניסע מכאן לבית הנשיא בירושלים, ונחליט שמדברים עכשיו. יש לנו הזדמנות לעצב את חייה החוקתיים של המדינה בהסכמה".

"אני יודע שהסיכויים להצליח בהידברות לא גבוהים, אני יודע שהחומות גבוהות והפערים גדולים – אבל ההיסטוריה לא תסלח למי שלא ינסה למנוע את מלחמת האחים. אין לנו מה להפסיד מלדבר – יש לנו הרבה מה להפסיד אם המצב ימשיך להידרדר".

"לנו כמייצגי ציבור יש אחריות – היום אינו עוד יום שגרתי, הימים האלו אינם ימים רגילים ונדרשים מעשים לא רגילים. לעצור הכל – ולהתייצב הלילה בבית הנשיא", סיכם גנץ.

מלשכת ראש הממשלה נמסר בתגובה כי בשיחה בין השניים אמר ראש הממשלה לגנץ "דלתי פתוחה, בוא עכשיו".

שר המשפטים יריב לוין ויו"ר ועדת החוקה ח"כ שמחה רוטמן מסרו בתגובה: "ח"כ בני גנץ – בוא נקבע מקום ושעה ונשב לדבר. בלי תנאים מוקדמים".

יו"ר הכנסת אמיר אוחנה הגיב על דבריו של גנץ: "אני מברך על פנייתך, ועל כל רצון כן ואמיתי להידברות. הכנסת היא הבית של העם כולו, וככזו עליה להישאר פתוחה, גם ואולי בעיקר בעת מחלוקת. לא סוגרים אותה גם אם יש מי שמבקשים למנוע ממנה להכריע בהחלטה המתקבלת על ידי הציבור באמצעות רוב של נבחריו".

"כאמור, יוזמתך מבורכת, ולשם כך דלת לשכת היו"ר פתוחה בפניך עוד הלילה, בכל שעה. אשמח לגשת איתך גם לבית הנשיא או לכל מקום אחר לשם פתיחה בהידברות אמיתית, ללא תנאים מוקדמים. ממתין לתשובתך".

גורמים בסביבתו של גנץ הבהירו, כי הוא עומד עדיין על התנאי של עצירת החקיקה באופן מוחלט – במליאה ובוועדות.

תגיות:בני גנץבנימין נתניהוהרפורמה המשפטית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה