בריאות ותזונה

תסתכלו טוב טוב: מה העיניים שלכם אומרות על מצבכם הבריאותי?

רוצים לדעת אם יש לכם חוסר בוויטמינים או בעיה אחרת בגוף? פשוט תסתכלו לעצמכם בעיניים. שינוי במצב העיניים ובמראה שלהן עשוי להיות אות אזהרה מקדים להרבה בעיות ומחלות. שימו עין

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

אומרים שהעיניים הן מראה לנפש האדם, אך האם ידעתם שהעיניים שלנו הן גם מראה למצב בריאותנו הגופני? העיניים שלנו מכילות מעל 1.7 מיליון סיבי עצבים ועוד כמות עצומה של תאי דם קטנטנים. הן רגישות מאוד לכל שינוי פיזי וגם רגשי שעובר עלינו, וזאת הסיבה שהן הראשונות לבשר לנו אם יש בעיה כלשהי שדורשת התייחסות.

כלי דם "שבורים" בתוך העין, שקיות מתחת לעיניים ועין "קופצת" הם רק חלק מסימני האזהרה שהעיניים שלנו מספרות עליהם. אספנו לכם 6 סימנים עיקריים שמשמשים כהתראה לבעיה - עוד הרבה לפני שאתם יודעים עליה:

1. עיניים אדומות מאוד

אם העיניים נראות מלאות בכלי דם שנראים כ"מתפוצצים" בתוך העין, מעין שטפי דם קטנטנים שיוצרים "עין אדומה", ובנוסף יש לכם רגישות לאור ומראה של עין "מימית" – ככל הנראה יש לכם חוסר בוויטמין B2. חוסר זה נגרם מצריכת יתר של אלכוהול או פחמימות פשוטות, כמו לחם לבן ופסטה. הפתרון – הסירו מהתפריט את המזונות המזיקים לכם, והוסיפו בשר, דגים, ביצים ושקדים. נסו להפחית כמה שיותר מזון מתועש שגורם לאי ספיגה של ויטמינים בגוף, ונסו להעשיר את התזונה שלכם בעלים ירוקים ובירקות ירוקים.

(איור: shutterstock)(איור: shutterstock)

 

2. עיניים יבשות

מצב בו העיניים מגרדות, שורפות וצורבות, יחד עם צורך מתמיד בשפשוף העיניים, מעיד על עיניים יבשות. מצב זה הוא סימן קלאסי של חוסר ברטינול - ויטמין A. הפתרון - הפחתת סוכר והוספת שמן דגים לתזונה. שמן דג קוד הוא השמן המומלץ ביותר.

(איור: shutterstock)(איור: shutterstock)

3.  עיגולים שחורים ושקיות

מצב של עיגולים שחורים ו"שקיות" נפוחות נגרם בשל הצטברות נוזלים בעור שמתחת לעיניים. הדבר יוצר מראה עייף ונגרם בעיקר מאכילת מזון מתועש ומעובד שהמעלה את רמת האינסולין בדם. הפתרון – נסו לצרוך מזון עשיר בפוטסיום (אשלגן), כמו אבוקדו, פטריות טריות, קייל, דג סלמון, תרד, שעועית לימה ועוד. במקביל הורידו בהדרגה את המזון המעובד מתפריט התזונה שלכם.

 

4. קטרקט

במצב רגיל, העדשה בעין שקופה לחלוטין, על מנת לאפשר ראיה חדה וברורה. בעין שהתפתח בה קטרקט נראה עכירות או ערפול בעדשה. מצב זה עלול להיות מסוכן, ובשלב מסוים, עם התפתחות המחלה, אף עלול להוביל לעיוורון. הקטרקט מופיע לרוב בגיל זקנה, אך ישנם מחקרים שקושרים את הופעתו גם עם שימוש מוגבר בשמן צמחי או בתרופות סטרואידים שיוצרות בעיות שונות בגוף. הפתרון (שעשוי לגרום להאטה של המחלה, או לפחות ליצירת מצב בו היא לא ממשיכה להתפתח) – צריכה מוגברת של ויטמין C, אותו אפשר למצוא בכרובית, קייל, פטרוזליה, דגים, ברוקולי, קיווי – וגם כמובן לצרוך כתוסף כחלק מתזונה מאוזנת.

(איור: shutterstock)(איור: shutterstock)

 

5. נקודה אדומה בעין

נקודה מטושטשת שנראית כפיצוץ של כלי דם יחיד בעין מעידה בדרך כלל על חוסר בוויטמין C או K. ויטמינים אלו נמצאים בעיקר בירקות כמו כרוב, ברוקולי, חסה, כרובית, מלפפון, סלרי וגם באבוקדו. בנוסף, כדאי גם לבדוק לחץ דם על מנת לוודא שלא מדובר בבעיה חמורה יותר.

 

6. עין "קופצת"

מכירים את המצב המוזר בו נדמה שיש לעין שלנו חיים משלה? העפעף קופץ, ואין שום דרך שבה נוכל לעצור זאת. מצב כזה בו העפעף קופץ בצורה לא רצונית מעיד בדרך כלל על כך שהגוף לא משתמש במגנזיום ובסידן כראוי. מצב זה נגרם ממתח וכן מצריכת משקאות מוגזים. ניתן לתקן זאת בקלות על ידי שתיית כפית חומץ תפוחים בכוס מים לפני כל ארוחה. חומץ התפוחים עוזר בהורדת רמת החומציות בגוף, ומסייע בספיגת ויטמינים כראוי.

בסופו של דבר, שמירה על בריאות העין היא דבר חשוב שכדאי מאוד לעשות כבר בגיל צעיר.

בנוסף לצריכת מזון בריא, כמפורט, כדאי מאוד להתקין אפליקציה שמסננת אור כחול על המסכים בהם אנו משתמשים תדיר, כמו טלפון נייד או טאבלט. האור הכחול שנפלט ממכשירים אלו פוגע בעיניים וגורם לגירוי.

 

טוב עין הוא יבורך

גם במישור הרוחני אנחנו יכולים וצריכים לעשות השתדלות: להביט על הזולת בעין טובה, לראות את העולם ב"משקפיים ורודות" כמו שנהוג להגיד. להסתכל רק על דברים טובים, ולהימנע מראיות אסורות.

שמירה רוחנית על העיניים היא הסגולה הטובה ביותר לרפואה, שכן כל מצווה שנעשית באמצעות האיברים משפיעה עליהם לטובה גם במישור הגשמי. כך, למשל, מצוות שנעשות באמצעות העיניים, כמו קריאת ספרי קודש והימנעות מראיות אסורות, היא תועלת גדולה לאדם בכל המישורים. והעיקר שנזכה לראות את הטוב בכל אדם ובכל מה שקורה לנו בחיים, מתוך בריאות ושמחה.

חשוב: מאמר זה נכתב לצורך מסירת מידע בלבד, ואין בו תחליף ליעוץ רפואי. בכל שאלה או שינוי במצב העין כדאי לפנות לרופא ולהתייעץ

תגיות:עינייםבריאות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה