בריאות ותזונה

הויטמין הזה חיוני בהיריון – האם את צורכת אותו מספיק?

על פי מחקר נמצא כי ישנו קשר בין חשיפה לויטמין D והורמוני בלוטת התריס בשלב ההיריון לבין התפתחות תקינה של הילד לאחר הלידה

  • ז' אדר התשפ"ג
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

על פי מחקר שנערך על ידי מדענים מבית הספר לרפואה של ג'ואן אדוארדס באוניברסיטת "מרשל" שבארה"ב, נמצא כי ישנו קשר בין חשיפה לויטמין D והורמוני בלוטת התריס בשלב ההיריון לבין התפתחות תקינה של הילד לאחר הלידה.

צוות החוקרים בדק את הקשר בין רמת 20 האלמנטים השונים לבין רמות הורמון בלוטת התריס ורמות ויטמין D בדם טבורי שנאסף בשלבי הלידה וההתפתחות של הילד. נתונים אלה הושוו לתוצאות בדיקות לילד שנערכו מגיל לידה עד גיל 5.

 

הרב זמיר כהן – עצות לתזונה חכמה בהיריון

על פי תוצאות המחקר, שפורסם בכתב העת "Biomedicine & Pharmacotherapy" וצוטט באתר "SciTechDaily", נמצא כי רמות משתנות של ויטמין D הן בעלות השפעה על עיכוב בהתפתחות המוטוריקה העדינה. בנוסף, לרמות הורמון בלוטת התריס ישנן השלכות על קצב ההתפתחות הקוגניטיבי.

לדברי פרופ' ג'סי קוטרל, עוזרת פרופ' למיילדות וגינקולוגיה במכללת ג'ואן אדוארדס לרפואה והחוקרת הראשית במחקר: "המחקר מדגים את חשיבות הסביבה התוך רחמית, שכן התוצאות חשפו קשרים מרובים בין המרכיבים החיוניים והאלמנטים הרעילים של חבל הטבור, ורמות בלוטת התריס והויטמין D בגדילה של הילדים לתקופה ברורה לאחר הלידה".

פרופ' מוניקה פלנטופיק, פרופ' למדעים ביו-רפואיים ומתאמת קבוצת המחקר בנושא טוקסיקולוגיה במכללת ג'ואן אדוארדס לרפואה ציינה דגימות דם טבורי נאספו במקור בשנת 2013.. כמו כן לדבריה, יש מעט מאוד מחקרים עדכניים שמתייחסים להשפעות ארוכות הטווח על גדילת הילד כתוצאה מחשיפה לגורמים סביבתיים.

תגיות:הריוןבריאותויטמין d

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה