חדשות בארץ

נתניהו בעקבות פסגת עקבה: "אין ולא תהיה הקפאת בנייה"

בעקבות ההודעה הירדנית בתום פסגת עקבה, לפיה ישראל התחייבה לא לקדם הרחבת בנייה בהתיישבות ביו"ש בחודשים הקרובים, מסר גורם מדיני בכיר כי "לא יחול שינוי בהחלטה להסדיר תשעה יישובים בהתיישבות הצעירה ולבנות 9,500 יחידות דיור ביו"ש". ראש הממשלה בנימין נתניהו: "הבנייה וההסדרה יימשכו בהתאם ללו"ז התכנון והבנייה המקורי"

נתניהו (צילום: ALEX KOLOMOISKY/POOL)נתניהו (צילום: ALEX KOLOMOISKY/POOL)
אא

(עודכן: 20:59)

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס הערב (ראשון) לפרסומים בעקבות פסגת עקבה, והצהיר כי "אין ולא תהיה שום הקפאה" בבנייה ביהודה ושומרון.

בפסגה, שנועדה למנוע הסלמה ביטחונית לקראת חודש הרמדאן, השתתפו נציגים מישראל, הרשות הפלסטינית, ירדן, מצרים וארה"ב. מהצד הישראלי השתתפו, בנוסף להנגבי, ראש השב"כ רונן בר, מתאם פעולות הממשלה בשטחים האלוף רסאן עליאן ומנכ"ל משרד החוץ רונן לוי.

על פי הודעת הסיכום שהוציאה ירדן בתום הפסגה, וזכתה בהמשך לגיבוי ממחלקת המדינה האמריקנית, ישראל והרשות הפלסטינית התחייבו לפעול באופן מיידי להפסקת הצעדים החד-צדדיים לתקופה של שלושה עד שישה חודשים. עוד צוין כי ישראל התחייבה שלא לדון בהקמת יחידות דיור חדשות בהתיישבות ביהודה ושומרון למשך ארבעה חודשים, ושלא לאשר נקודות יישוב חדשות במשך שישה חודשים.

עוד עולה מההודעה, כי "שני הצדדים, הפלסטיני והישראלי, אישרו את מחויבותם לכל ההסכמים הקודמים ביניהם ולפעולה למען השגת שלום צודק ובר קיימא. הם אישרו מחדש את הצורך להתחייב להורדת ההסלמה בשטח ולמנוע אלימות נוספת. המשתתפים הסכימו גם לנקוט בצעדים בוני אמון ולחזק את האמון ההדדי על מנת לטפל בסוגיות באמצעות דיאלוג ישיר".

גורם מדיני בכיר מסר לאחר הפסגה, כי "המשתתפים הגיעו להסכמה על הקמת ועדה ביטחונית משותפת שתבחן את חידוש התיאום הביטחוני ואת הנכונות והיכולת הפלסטינית לשאת באחריות למאבק בטרור בשטחי הרשות הפלסטינית".

"סוכם כי הצדדים יקיימו מפגש נוסף לפני הרמדאן, בחסות מצרים, על מנת לבחון את ההתקדמות בציר הביטחוני. כמו כן, סוכם להקים ועדה אזרחית משותפת שתפעל לקדם צעדים כלכליים בוני אמון".

לפי הגורם המדיני, "נציגי מדינת ישראל הדגישו במפגש כי לא יחול שינוי בהחלטה להסדיר תשעה יישובים בהתיישבות הצעירה ולבנות 9,500 יחידות דיור ביו"ש. כמו כן, צוין כי בחודשים הקרובים לא צפויות החלטות נוספות בעניין ההתיישבות".

ראש הממשלה נתניהו פרסם, כאמור, הבהרה לפיה "בניגוד לציוצים, הבנייה וההסדרה ביהודה ושומרון יימשכו בהתאם ללו"ז התכנון והבנייה המקורי, ללא שום שינוי. אין ולא תהיה שום הקפאה".

מוקדם יותר מסר ראש המל"ל צחי הנגבי כי "בניגוד לדיווחים ולציוצים על הפגישה בירדן, אין שום שינוי במדיניות ישראל. בחודשים הקרובים מדינת ישראל תסדיר תשעה מאחזים ותאשר 9,500 יחידות דיור חדשות ביו"ש. אין שום הקפאת בנייה או שינוי בסטטוס קוו בהר הבית ואין שום הגבלה על פעילות צה"ל".

שר האוצר וחבר הקבינט המדיני-ביטחוני, בצלאל סמוטריץ', הגיב בטוויטר לדיווחים על ההחלטות שהתקבלו בעקבה: "אין לי מושג על מה דיברו או לא דיברו בירדן. שמעתי על הוועידה המיותרת הזו מהתקשורת בדיוק כמוכם. אבל דבר אחד אני כן יודע: לא תהיה הקפאה של הבנייה והפיתוח בהתיישבות אפילו לא ליום אחד (זה בסמכותי). צה"ל ימשיך לפעול לסיכול טרור בכל שטחי יו"ש ללא שום מגבלה (נוודא בקבינט). פשוט מאוד".

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, כתב: "מה שהיה בירדן (אם היה), ייישאר בירדן".

תגיות:הרשות הפלסטיניתירדןבצלאל סמוטריץ'פסגת עקבה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה