חדשות בריאות

מחקר חדש: חוסר שינה מגביר את הסיכון להתקף לב

חוקרים ניתחו נתונים של יותר ממיליון בני אדם, וגילו כי שינה רציפה בלילה עשויה למנוע גם התקפי לב

  • ה' אדר התשפ"ג
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

ישנתם טוב בלילה? הגנתם על הלב שלכם מהתקפים: צוות חוקרים בינלאומי מאוניברסיטת הרווארד, מצרים, סעודיה ועוד ניתחו נתונים של כמעט 1.2 מיליון בני אדם ממדינות רבות ברחבי העולם, ובחנו את השפעתה של השינה הרציפה והאיכותית על בריאות הלב.

במהלך המחקר החוקרים פענחו את נתוניהם של המשתתפים במהלך 11 השנים האחרונות. הגיל הממוצע של הנבדקים עמד על 52. החוקרים הגדירו כ"נדודי שינה" את מי שסבל לפחות אחת מהבעיות ובהן קושי להירדם, קושי לישון רצוף או התעוררות מוקדמת מדי בבוקר.

ממצאי המחקר הצביעו על כך ש-153,881 מהאנשים נבדקו במחקר סבלו מנדודי שינה, בעוד 1,030,375 לא דיווחו על בעיות בשינה. הנבדקים שסבלו מנדודי שינה היו בעלי סיכוי גבוה פי 1.69 להתקף לב מאשר אנשים שלא סבלו מבעיות בשינה. עם זאת, אחוז האנשים שסבלו מהתקפי לב היה עדיין נמוך יחסית, 1.6% בלבד בקרב הסובלים מנדודי שינה, ורק 1.2% אצל אלו שלא סבלו מבעיות בשינה.

עוד מצאו החוקרים קשר בין אורך השינה בלילה לסיכון להתקף לב: הנבדקים שישנו 5 שעות או פחות מדי לילה סבלו יותר מהתקפי לב, והיו בסיכון מוגבר פי 1.56 ללקות בהתקף לב, לעומת אלו שישנו 7 או 8 שעות בלילה.

המחברת הראשית של המחקר, יומנה א. דין, סטודנטית לרפואה באוניברסיטת אלכסנדריה במצרים, אמרה: "אנו מקווים שהמחקר יעורר מודעות לחשיבות השינה בשמירה על לב בריא. אנשים רבים לא מבינים כמה זה חשוב. יש אנשים שאולי אינם בהכרח סובלים מנדודי שינה, אבל הם חסרי שינה מבחירה. זה נפוץ בימינו. הממצאים הללו חלים על כל מי שישן חמש שעות או פחות בלילה".

הרב זמיר כהן: כמה שעות צריך לישון בלילה, ובאיזו תנוחה?

תגיות:בריאותשינה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה