חדשות בארץ

חוק החמץ אושר בקריאה טרומית. אמסלם לאופוזיציה: "אתם בושה לעם ישראל"

מליאת הכנסת אישרה בקריאה טרומית את חוק החמץ, המציע לאסור הכנסת חמץ לבתי חולים בחג הפסח. ח"כ דודי אמסלם התעמת עם חברי האופוזיציה: "אתם רומסים כל יסוד יהודי"

אמסלם במליאת הכנסת, היום (צילום: יונתן סינדל, פלאש 90)אמסלם במליאת הכנסת, היום (צילום: יונתן סינדל, פלאש 90)
אא

מליאת הכנסת אישרה אחר הצהריים (רביעי) בקריאה טרומית את חוק החמץ, המציע לאסור הכנסת חמץ לבתי חולים בחג הפסח. במהלך הדיון התעמת ח"כ דודי אמסלם עם חברי יש עתיד ותקף אותם בחריפות: "אתם רומסים כל יסוד יהודי".

בהצעת החוק תמכו 60 חברי כנסת מול 49 מתנגדים, והיא תועבר לדיון בוועדת הכנסת שתכריע איזו ועדה תדון בה.

על פי הצעת החוק, בתקופת חג הפסח לא יוכנס ולא יוחזק במוסד רפואי (למעט מוסד רפואי שלא מציג את עצמו ככשר) חמץ או כל מזון אחר אלא לפי הוראות מועצות הרבנות הראשית. עוד מוצע לקבוע כי מנהל המוסד רשאי להסמיך עובד למניעת הכנסה או החזקה של מזון כאמור.

בדברי ההסבר להצעה נכתב: "לפי סקרים ומחקרים שנעשו בישראל, חג הפסח נחשב כחג חשוב ביותר בחגי ישראל, בקרב כל סוגי האוכלוסייה, כאשר רובו הגדול של העם היהודי חוגג את חג הפסח ומקפיד על שמירת איסור אכילת חמץ בפסח, דתיים, מסורתיים וחילוניים. במשך עשרות שנים, בתי החולים בישראל בהם ניתן שירות לציבור הרחב, לא אפשרו הכנסת חמץ בתקופת חג הפסח, וזאת כדי לאפשר לחולים לשמור על הכשרות בחג הפסח".

"כנגד ההוראה והסטטוס קוו שנהג במשך עשרות שנים שלא להכניס חמץ בפסח לבתי חולים, הוגשה עתירה לבג"ץ. בסוף אפריל 2020, פסק בית המשפט העליון בדעת רוב שאין לבתי החולים סמכות בחוק לאסור הכנסת חמץ לבתי החולים. לאור האמור, מוצע לקבוע איסור על החזקת או הכנסת חמץ בחג הפסח לבתי חולים. הוראה זו לא תחול על בתי חולים במגזר שאינו יהודי שאינם מחזיקים בתעודת כשרות כל השנה".

במהלך הדיון התפתחה מהומה במליאה, וחברי האופוזיציה צעקו "בושה" גם במהלך ההצבעה. ח"כ דודי אמסלם, שנשא דברים מעל הדוכן, תקף את חברי יש עתיד: "אתם רומסים כל יסוד יהודי. אני מתבייש, כיהודי, שאני צריך לדבר על זה במדינת היהודים. אתם פוגעים בביטחון מדינת ישראל. הערבים המוסלמים, כולל נסראללה, מסתכלים עלינו. הם יודעים שיש יהודים שבזים למסורת. כשנסראללה נאם את נאום 'קורי העכביש', הוא לא התכוון שאין לנו צבא חזק, הוא הבין שיש אנשים כמוכם שמבזים את המסורת ולכן המדינה היהודית בהכרח תיעלם עם אנשים כמוכם".

"אתם יכולים להתפוצץ ולצרוח", הוסיף אמסלם מול הצעקות מהאופוזיציה. "כל עוד עם ישראל לא מחובר למסורת, זו שאלה של זמן עד שהמדינה לא תתקיים. אתם בושה לעם ישראל".

תגיות:דוד אמסלםמליאת הכנסתחוק החמץ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה